محموله 25 تنی چوب قاچاق در مهاباد توقیف شد


محموله 25 تنی چوب قاچاق در مهاباد توقیف شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: یک محموله چوب درختان جنگلی به وزن 25 تن که به صورت قاچاق در حال انتقال از این شهرستان بود، کشف و توقیف شد.

مجید پاتو روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این محموله که براساس گزارش های مردمی در یک دستگاه تریلر از پیرانشهر بارگیری شده بود با همکاری عوامل انتظامی در مهاباد متوقف شد.
وی اضافه کرد: بیش از 90 درصد محموله توقیف شده مربوط به درختان بید است که اغلب در بستر رودخانه های دایمی و فصلی به صورت پراکنده وجود دارند.
وی ادامه داد: در این زمینه یک دستگاه تریلر توقیف و راننده آن دستگیر و پرونده به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شده است.
وی از مردم طبیعت دوست، همیاران طبیعت، دهیاران، شوراهای اسلامی شهر و روستا خواست تا برای مشارکت در حفاظت از منابع طبیعی، گزارش های خود را مبنی بر تخریب، تصرف و قطع غیرمجاز درختان به شماره تلفن 1504 به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.
پاتو اظهار داشت: در این شهرستان بیش از 197 هزار هکتار مراتع روستایی و ییلاقی و یکهزار هکتار جنگل وجود دارد که جنگل های مهاباد بیشتر در مناطق غربی و در روستاهای کاولان و کوران واقع شده است.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد یادآور شد: امسال ماموران یگان حفاظت این اداره با همکاری عوامل انتظامی چندین محموله چوب قاچاق با وزن بیش از 70 تن را کشف و ضبط کرده اند.
به گزارش ایرنا، جنگل های این شهرستان که جزو جنگل های زاگرس شمالی بوده در طول بیش از 50 هزار سال گذشته تشکیل شده و به لحاظ محافظت از منابع آب و خاک، تولید محصولات فرعی، ذخایر ژنتیکی، مصارف درمانی، توانایی های اکوتوریستی و ارزش های زندگی، دارای اهمیت زیادی است.
مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
9903/6185/7129

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرخآبی‌ها رسماً واگذار شدند