استارت ایران‌خودرو برای جهش قیمت‌ها


استارت ایران‌خودرو برای جهش قیمت‌ها

همان طور که اطلاع دارید، شرکت ایران‌خودرو یکشنبه‌شب گذشته اقدام به اعلام قیمت جدید پنج محصول دیگر خود کرد. بر این اساس ایران‌خودرو در بخشنامه‌ای به نمایندگی‌های فروش خود، ‌قیمت‌ پژو 207‌ای دنده دستی را 70 میلیون تومان، خودروی دانگ‌فنگ H30 اتوماتیک را 75 میلیون تومان، دنا پلاس را 76 میلیون تومان، هایما S5 توربو... The post استارت ایران‌خودرو...

همان طور که اطلاع دارید، شرکت ایران‌خودرو یکشنبه‌شب گذشته اقدام به اعلام قیمت جدید پنج محصول دیگر خود کرد.

استارت ایران‌خودرو برای جهش قیمت‌ها
بر این اساس ایران‌خودرو در بخشنامه‌ای به نمایندگی‌های فروش خود، ‌قیمت‌ پژو ۲۰۷‌ای دنده دستی را ۷۰ میلیون تومان، خودروی دانگ‌فنگ H۳۰ اتوماتیک را ۷۵ میلیون تومان، دنا پلاس را ۷۶ میلیون تومان، هایما S۵ توربو دنده اتوماتیک را ۱۳۸ میلیون تومان و پژو پارس LX اتوماتیک را ۷۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، اعلام کرد. اعلام این قیمت‌ها از سوی ایران‌خودرو حاوی نکاتی است.

استارت ایران‌خودرو برای جهش قیمت‌ها
نکته اول اینکه پیش از این، ایران‌خودرو دو بار اقدام به اعلام قیمت‌های جدید برای برخی از محصولات خود کرده بود؛ البته در دو دوره گذشته اعلام قیمت‌های جدید با فروش فوری و تحویل ۳۰ و ۱۵ روزه همراه بود. درحالی‌که در این دوره تنها اقدام به اعلام قیمت کرده و فروش فوری برای محصولاتی که قیمت‌های آنها را اعلام کرده، در نظر نگرفته است.

استارت ایران‌خودرو برای جهش قیمت‌ها
نکته دیگر اینکه در دور اول فروش فوری این شرکت، محصولاتی با افزایش قیمت روبه‌رو شدند که به گفته مسئولان ایران‌خودرو تعهدات معوق نداشتند و عرضه این خودروها با قیمت‌های جدید در راستای تنظیم و کنترل بازار صورت گرفته بود. این در حالی است که این بار ایران‌خودرو قیمت جدید محصولاتی را اعلام کرده است که در ارتباط با آنها تعهدات معوق دارد؛ بنابراین به نظر می‌رسد، این اقدام ایران‌خودرو در راستای اعلام قیمت‌های جدید برای محصولاتی است که در گذشته پیش‌فروش شده و همچنان به مشتریان تحویل نشده است.

استارت ایران‌خودرو برای جهش قیمت‌ها
نکته سوم اینکه در میان ۵ محصولی که برای آنها قیمت جدید اعلام شده است، مشاهده می‌شود که پژو پارس با گیربکس اتوماتیک بار دیگر با کاهش قیمت روبه‌رو بوده است. این خودرو در اولین دور فروش فوری که در اواسط آبان ماه صورت گرفت با قیمت ۸۳ میلیون به متقاضیان فروخته شد. سپس در پیش‌فروش دوم این شرکت با قیمت ۷۹ میلیون تومان عرضه شد. حال ایران‌خودرو قیمت ۷۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان را برای آن در نظر گرفته است. به نظر می‌رسد این کاهش قیمت در راستای فرمول وزارت صنعت است. بر اساس این فرمول قیمت خودروها توسط خودروساز ۵ درصد زیر قیمت حاشیه بازار تعیین می‌شود و هر هفته ۵ درصد کاهش می‌یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا