راهنمای مختصر و مفید خرید مبلمان منزل


راهنمای مختصر و مفید خرید مبلمان منزل

تا چند سال پیش، وجود مبل در منازل ما ایرانی‌ها یک آپشن محسوب می‌شد و عدم وجود سرویس مبلمان در منزل نکته عجیبی نبود. در آن سالها مهمانان روی کناره می‌نشستند و به پشتی تکیه می‌دادند اما حالا دیگر چندسالی است قضیه فرق کرده است. انواع مبلمان به عنوان یکی از ضروری‌ترین اسباب و اثاثیه منزل پای خود را به خانه‌ها باز کرده و حتی در سیاهه خرید جهیزیه قرار...

به گزارش سرویس بازار ایسنا، بنابر اعلام فروشگاه اینترنتی خوگر، آنچه مسلم است، دشواری انتخاب و خرید مبلمان است؛ چرا که مبلمان برخلاف انواع کالای دیجیتال، کد خاصی ندارد که بتوان با مقایسه آنها با یکدیگر و مشخص بودن اجزای تشکیل دهنده و حتی تست چندساعته، نسبت به انتخاب آنها اطمینان حاصل کرد. از طرفی با توجه به فعالیت تامین‌کنندگان و تولیدکنندگان گوناگون مبلمان منزل، با تنوع چشمگیری در بازار مواجه هستیم. در کنار همه این موارد استفاده از متریال‌های مختلف که در ظاهر مشابه اما در باطن دارای اختلافات بعضا فاحشی با یکدیگر هستند، باعث می‌شود تا خریداران مجبور شوند ساعات زیادی را صرف جست‌وجو برای یافتن مبل دلخواهشان کنند.

خوگر، به عنوان بزرگترین فروشگاه اینترنتی و مرجع تخصصی مبلمان ایران، راهنمای مختصر و مفیدی را برای خرید مبلمان منزل آماده کرده است تا به تمامی افرادی که قصد خرید مبلمان منزل دارند کمک کوچکی کرده باشد.

مبل؛ مثل یک مجسمه دکوراتیو

اگر در وسط پذیرایی منزل بایستید و به اطراف خود نگاه کنید، یکی از چشمگیرترین اجزایی که خواهید دید، سرویس مبلمان است. بنابراین باید به این نکته توجه کنید که مبلمان، همیشه جلوی چشم شماست و وسیله‌ای نیست که در زمان عدم استفاده آن را در کمد یا کشو مخفی کرد. بنابراین در قدم اول مبلی را انتخاب کنید که به طرح آن عشق بورزید! تا با هر بار دیدن مبلمان منزلتان حس خوبی را دریافت کنید. بنابراین صرفا توجه به متریال و کیفیت ساخت کافی نیست. فراموش نکنید که پس از خرید سرویس مبلمان، خانه شما چند سالی میزبان آن سرویس است و بنابراین اثرات انتخاب چندساعته شما، تا چندسال همراه شما خواهد بود.

به صورت کلی دو سبک کلاسیک و مدرن برای مبلمان منزل ارائه شده که هر کدام زیرشاخه‌هایی دارند. مبلمان کلاسیک را به صورت سنتی و البته اشتباه در بازار استیل می‌نامند و به مبلمان مدرن هم راحتی گفته می‌شود. شما باید مبلمانی را انتخاب کنید که طرح و رنگ آن با ترکیب رنگ غالب دکوراسیون خانه شما همخوانی داشته باشد. البته در مورد رنگ نگرانی چندانی وجود ندارد چرا که اساسا تمامی مبل فروشی‌ها در هنگام خرید مبل، کالیته یا سمپل رنگی را پیش‌روی شما می‌گذارند که می‌توانید رنگ و جنس پارچه موردنظرتان را از میان آنها انتخاب کنید.

پیشنهاد ما انتخاب رنگ‌های مکمل در یک سرویس مبل است. مثلا اگر می‌خواهید رنگ غالب مبلتان سبز باشد، رنگ قرمز را برای کوسن‌ها انتخاب کنید یا اگر سراغ رنگ زرد را گرفته‌اید، حتما آبی نه چندان تیره، مکمل خوبی برای انتخاب شما می‌باشد. در صورتی که تصمیم گرفته‌اید از رنگ‌های خنثی مثل خاکستری یا سفید استفاده کنید، خوب است رنگ چوب یا رنگ کوسن مبلمان شما یک رنگ به اصطلاح جیغ باشد تا سرویس مبل شما از یکنواختی خارج شود. به غیر از انتخاب رنگ‌های مکمل که باید با هوشمندی انجام شود، استفاده از یک تونالیته رنگی، مثلا قهوه‌ای سیر، قهوه‌ای روشن و کرمی می‌تواند انتخاب جذاب و البته کم ریسکی باشد.

از یک مبل دقیقا چه می‌خواهید؟

هیچ اشکالی ندارد اگر قبل از جست‌وجوی مبل موردنظرتان، آنچه را از این سرویس مبلمان منزل می‌خواهید روی یک کاغذ بنویسید. اصلا اول باید به فضای منزلتان دقت کنید و حتما متراژ فضایی که قرار است سرویس مبلمان در آن قرار داده شود را اندازه بگیرید. البته صرفا به ابعاد برداری طول و عرض محیط اکتفا نکنید و مثلا فاصله بین درب‌هایی که به آن اتاق باز می‌شود را یادداشت کنید. فراموش نکنید که مبلمان کالایی غیرمنعطف بوده و دشوار است که آن را در فضایی نامتناسب گنجاند.

پس از اینکه ابعاد فضای موردنظر را یادداشت کردید، در یک جلسه کوتاه با تمامی اعضای خانواده نیازهایی که از یک مبلمان دارید را نیز یادداشت کنید. مثلا اگر قرار است مبلمان را رو به روی تلویزیون چیدمان کنید، باید توجه داشته باشید که قاعدتا استفاده از مبلمان کلاسیک انتخاب مطلوبی نمی‌باشد و باید به سراغ مبلمان راحتی بروید. تماشای تلویزیون هم معمولا همراه با لم دادن و حتی دراز کشیدن روی مبل است؛ بنابراین با این شناخت می‌توانید سراغ سرویس مبلمانی بروید که دارای پاف یا همان زیرپایی است و یا حتی برخی از انواع مبلمانی که دارای اجزای تختخوابشو هستند را خریداری کنید.

به تجربه می‌توان گفت، این جلسه کوتاه دیدگاه اولیه شما در مورد خرید مبل را تا حد زیادی تغییر خواهد داد. و حتی شاید باعث شود در انتخابتان تجدیدنظر کنید و مثلا از خرید یک مبلمان کلاسیک به خرید یک دست مبلمان ال شکل به همراه دو صندلی میزبان تغییر جهت دهید یا به این نتیجه برسید که مهمانان زیادی به منزل شما رفت و آمد می‌کنند که بچه‌های کوچک دارند؛ در این‌ صورت بهتر است خرید مبلمانی را در دستور کار قرار دهید که پارچه‌ای تیره و قابل شستشو دارد و به اندازه کافی محکم است! پس از چند دقیقه همفکری، خواهید دید که بیش از ۱۰ مورد را باید رعایت کنید. حال باید از بین این موارد، آنهایی که اولویت بالاتری دارند را به صدر لیست بیاورید و سپس برای خرید مبلمان شال و کلاه کنید.

با چشم مسلح خرید کنید

قبلا هم گفتیم که وجود متریال‌های مختلف، کار خریداران مبل را با دشواری همراه کرده است. برای یک خریدار عادی سخت است که کیفیت پارچه و تمایز بین انواع پارچه مبلمان را کاملا متوجه شود. از آن دشوارتر، درک کیفیت فوم به کار رفته در مبلمان است. فوم یا اسفنج مبل یکی از مهمترین اجزای آن است که در کیفیت کاربری مبل بیشترین تاثیر را دارد. در بازار مبلمان حتما به دنبال فوم سرد باشید که معمولا به دنبال چندسال استفاده، دچار افت ضخامت نخواهد شد و البته راحتی کافی را هم دارد.

نشانه این نوع فوم، سفتی آن است به گونه‌ای که با گذاشتن دست برروی آن حس نمی‌کنید که روی شی نرمی دست گذاشته‌اید. شما می‌توانید به حرف فروشنده مبلمان اعتماد کنید اما بهتر است اگر سه نفر هستید به صورت همزمان روی مبل سه نفره بنشینید و تجربه کاربری‌تان را با انواع مبل‌های دیگر قیاس کنید. برای نوع پارچه هم می‌توانید از فروشنده بخواهید ضمن ارائه گارانتی، روی نمونه پارچه موجود را با دستمال مرطوب تمیز کند و ببینید تغییرات خاصی روی پارچه ایجاد می‌شود یا خیر.

دیگر بخش بسیار مهم یک مبل خانگی، استراکچر یا همان ساختار آن است. چون این بخش از دید پنهان است بسیاری از فروشندگان مبلمان خیال خریدار را از بابت کلاف‌بندی مستحکم مبل راحت می‌کنند. باز هم می‌توانید به حرف فروشنده اعتماد کنید اما بهتر است در این مورد با دقت بیشتری وارد عمل شوید. شما باید با دست کشیدن به پشت مبلمان و کف زیرین آن که معمولا با گونی و یا پارچه‌های نازل پوشانده شده است، قطر چوب کلاف را حدس و تخمین بزنید که آیا این قطر برای تحمل وزن کاربران سنگین وزن کفایت می‌کند یا نه. در کنار این باید از فروشنده تضمین بگیرید که اگر به گفته او مثلا کلاف از جنس راش است، حتما اینطور باشد و مثلا مبلی با کلاف چوب روسی تحویل نگیرید. چوب راش یک چوب قهوه‌ای با رگه‌های تیره است که در میان انواع چوب مورد استفاده در ساختار مبل، کلافی قابل اتکا و مستحکم را می‌توان از آن تهیه کرد.

توجه به دوخت پارچه هم می‌تواند روی کیفیت کلی مبلمان صحه بگذارد. دوختی تمیز و منظم نشان دهنده این است که مبل در کارگاه و یا کارخانه‌ای معتبر و با کیفیت تولیدشده که قصد عرضه محصولی نازل را ندارد. ضمن اینکه دوخت مرتب، زیبایی مبلمان را به شکل قابل توجهی بالا می‌برد.

جمع‌بندی

در این راهنمای خرید مبلمان، به چند نکته اساسی در هنگام خرید انواع مبل منزل اشاره شد. هر فرد با توجه به تجربه و نیاز خود می‌تواند به این موارد، نکاتی دیگر را اضافه کند اما آنچه مهم است توجه به سه عامل طراحی، نوع استفاده و کیفیت متریال و ساخت است. به جرات می‌توان گفت اگر در هنگام خرید انواع مبلمان، چه از نوع مبلمان منزل چه انواع مبلمان اداری و حتی مبلمان فضای باز به این سه نکته توجه ویژه داشته باشید، از خرید مبل خود راضی هستید و در تمام سال‌های استفاده از آن، حس خوب برخورداری از یک سرویس مبلمان مطابق با سلیقه و نیازتان را تجربه خواهید کرد.

برای مشاهده انواع مبلمان منزل می‌توانید به وبسایت فروشگاه اینترنتی خوگر مراجعه کنید و با مشاهده انواع مبلمان از تامین‌کنندگان معتبر، نسبت به خریدی مطمئن با ارسال رایگان به سراسر ایران اقدام کنید

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!