جک S7 / اس 7؛ مشخصات فنی، قیمت و هرآنچه درباره‌اش باید بدانید


جک S7 / اس 7؛ مشخصات فنی، قیمت و هرآنچه درباره‌اش باید بدانید

بزرگ‌ترین محصول جک شاسی‌بلند ریفاین S7 است که به‌زودی آن را کرمان‌موتور پیش‌فروش خواهد کرد. جک S7 برای رقابت با بیسو T5 و هاوال H9 آماده می‌شود.

برای اکثر مردم ایران خرید خودرویی با قیمت بیش از دویست‌میلیون تومان ناممکن است؛ اما آمارها نشان می‌دهد حدود ۵درصد از جمعیت ۸۱میلیون‌نفری کشور ما، بودجه‌ی لازم برای داشتن خودروهای چندصدمیلیون‌تومانی را دراختیار دارند. طبقه‌ی متمول جامعه البته مدنظر بازار هستند و شرکت‌های فعال در زمینه‌ی واردات خودرو، برای جذب آن‌ها تلاش می‌کنند. افزون‌براین، کاهش ارزش پول ملی ایران و گرانی افسارگسیخته در مدل‌های وارداتی، حتی ثروتمندان جامعه را به‌سمت خودروهای چینی هدایت می‌کند. دلار دَه‌هزارتومانی همراه‌با مالیات‌های سنگین و عوارض گمرکی، قیمت محصولات محبوب ساخت اروپا و ژاپن و کره را به‌شدت افزایش داده است. درضمن به‌دلیل موانع قانونی، واردات خودروهای خارجی از هر نوع ممنوع است. درحالی‌که هیوندای سانتافه‌ی صفر کیلومتر با ورود قانونی سال گذشته، بیش از ششصدمیلیون تومان قیمت دارد، فروش شاسی‌بلندهای مدرن ساخت چین با قیمتی درحدود سیصدمیلیون تومان مسئله‌ای تازه برای بازار خودرو ایران است.

خودروسازی جک یا به‌بیان صحیح‌تر، جِی اِی سی (JAC) با نام کامل JAC Motors در سال ۱۹۶۴ شکل گرفت. این برند کمتر از دَه سال سابقه‌ی مفید در ساخت خودروهای خانوادگی دارد و تاکنون، بر تولید کامیون‌های اندازه‌متوسط تجاری متمرکز بوده است. برخلاف سابقه‌ی کم، تنوع فراوانی در سبد محصولات جک دیده می‌شود. امروزه، چهار مدل سواری J4 ،J5 J6 و A60 همراه‌با چهار شاسی‌بلند S3 و S5 و S7 در خطوط تولید این شرکت وجود دارند. همچنین، یک مدل وانت پیکاپ و پنج مدل ون هم با برند جک عرضه می‌شوند. این خودروساز چینی سرمایه‌گذاری گسترده‌ای هم بر محصولات تمام‌الکتریکی دارد و درحال‌حاضر، یک مدل سواری و یک مدل کراس‌اور برقی تولید می‌کند. درمجموع، تیراژ تولید جک حدود ششصدهزار دستگاه در سال است و عمده‌ی محصولاتش در بازار داخلی چین فروخته می‌شوند.

جک S7 / اس 7؛ مشخصات فنی، قیمت و هرآنچه درباره‌اش باید بدانید

سری محصولات ریفاین کیفیت ساخت و تجهیزات بیشتری درمقایسه‌با دیگر خودروهای جک دارند. کراس‌اورهای S3 و S5 و S7 هم از سری ریفاین هستند. شاسی‌‌بلند S7 بزرگ‌ترین محصول جک و جدیدترین خودرو تولیدی این برند محسوب می‌شود. اولین نسخه‌ی این خودرو سال ۲۰۱۷ عرضه شد و برای تولید در سال ۲۰۱۸، فیس‌لیفت جزئی در سپر جلو و طرح مه‌شکن و رنگ چراغ‌عقب‌ را تجربه کرد. شاسی‌بلند S7 نه‌تنها ازنظر اندازه‌ی بدنه درمقایسه‌با دیگر خودروهای شرکت سازنده برتری دارد؛ بلکه با امکانات درخورتوجه و بهره‌‌گیری از فناوری مدرن، محصول پرچم‌دار جک به‌حساب می‌آید.

هنوز مشخص نیست جک S7 با چه سطحی از امکانات وارد ایران خواهد شد. در بازار چین، این خودرو با تیپ پایه و امکانات استاندارد حدود ۵۰درصد ارزان‌تر از نمونه‌ی قوی‌تر با امکانات کامل است. با این اوصاف، نمی‌توان پیش‌بینی درستی از قیمت نهایی S7 در ایران کرد. این مدل فعلا رقبای کم‌تعدادی دارد و آغازگر طیف جدیدی از محصولات وارداتی خواهد بود که در کلاسی تازه‌ به‌نام خودروهای لوکس چینی جای دارند.

طراحی بیرونی

شاسی‌بلند S7 بیش از آنکه به S5 شباهت داشته باشد، یادآور کراس‌اور کامپکت S3 است. تأکید بیش‌ازحد شرکت سازنده بر جلو‌پنجره‌ی بزرگ و شش‌ضلعی، نشان‌دهنده‌ی تلاش خودروساز چینی برای خلق زبان طراحی انحصاری و مستقل است. البته، این زبان طراحی به‌نظر می‌رسد از شاسی‌بلندهای هیوندای (سانتافه و توسان) الهام گرفته شده باشد.

تفاوت‌هایی جزئی میان S7 مدل ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ دیده می‌شود. مدل جدید چراغ‌های اسپرت و شبیه به هیوندای توسان دارد که حالت تهاجمی را القا می‌کنند. انحنای کاسه‌چراغ در بالا هماهنگ با درپوش موتور است و به‌خوبی در امتداد لبه‌ی بالایی جلوپنجره قرار دارد. یک لامپ هالوژن در وسط نور اصلی S7 خواهد بود و نوار LED روشنایی روز با حالتی شبیه به ابرو در بالاترین بخش کاسه‌چراغ است. قطعه‌ای براق و فلزی داخل چراغ اصلی دیده می‌شود که هماهنگی بسیار جالبی با خطوط شکسته‌ی جلوپنجره فراهم می‌کند. کوچک‌شدن کاسه‌چراغ در بخش داخلی و پیش‌ روی جلوپنجره به این سمت، از ظرافت در طراحی جک S7 حکایت می‌کند.

جک S7 / اس 7؛ مشخصات فنی، قیمت و هرآنچه درباره‌اش باید بدانید

شاید مهم‌ترین نکته‌ی منفی در نمای روبه‌روی خودرو، اندازه‌ی نسبتا بزرگ جلوپنجره باشد. حالت شش‌ضلعی با خطوط افقی کروم براق، تکراری به‌نظر می‌رسد. درضمن، از دیده‌شدن تجهیزات زیر کاپوت، به‌ویژه رادیاتور، جلوگیری نمی‌کند. البته طراح تلاش کرده با خطوط براق زیگزاگ در طرفین، حالتی خلاقانه ایجاد کند؛ اما لوگوی درشت شرکت سازنده و ارتفاع زیاد جلوپنجره از سپر تا چراغ چندان چشم‌نواز نیست.

جک S7 حجم‌دهی بسیار خوبی در بدنه دارد. به‌لطف طراحی مدرن و ایجاد زوایای استادانه در بدنه، چراغ‌ها حالت برجسته و جدا از بدنه دارند تا شخصیت انتقام‌جو و اسپرت خودرو تقویت شود. در طرفین سپر هم، خطوط عمیق و شکسته وجود دارند تا همراه‌با ایجاد فضای اختصاصی مه‌شکن‌ها، حالتی آواره‌ای در نمای روبه‌روی S7 وجود داشته باشد. این خودرو برخلاف مدل‌های اقتصادی ساخت چین، از مواد پلاستیک سیاه‌ در سپر استفاده‌ی بی‌رویه نکرده تا نمای لوکس خود را حفظ کند. این مدل همچنین از مه‌شکن‌های مدرن LED برخوردار است.

جک S7 / اس 7؛ مشخصات فنی، قیمت و هرآنچه درباره‌اش باید بدانید

از نمای جانبی، شباهت زیادی میان جک S7 و S5 وجود دارد. حالت کشیده‌ی بدنه با ارتفاع نسبتا کم، S7 را به کراس‌اورهای میان‌رده نزدیک می‌کند و اشتراک چندانی با شاسی‌‌بلندهای پهن‌پیکر ندارد. برخلاف نمای روبه‌رو، خطوط پرتعداد و حجم‌دهی‌ پیچیده در فضای جانبی دیده نمی‌شود. خطی ساده و محو بالاتر از دستگیره‌ها کشیده شده و نزدیک رکاب هم، برآمدگی جزئی به‌چشم می‌خورد. در این بخش هم، پلاستیک سیاه با حجم کم وجود دارد و صرفا به‌عنوان رابط سپرهای طرفین خودرو از حاشیه‌ی گِل‌گیرها و رکاب می‌گذرد.

جک S7 در مدل پایه، مجهز به ریل باربند، آینه‌بغل راهنمادار، بال عقب و آنتن کوسه‌ای است. قاب پنجره‌ها فریم کروم دارد و همراه آینه‌بغل‌هایی که بخش اصلی آن هم‌رنگ بدنه ارائه می‌شود، نمایی متفاوت از خودروهای چینی ارزان‌قیمت را برای S7 فراهم می‌کند. این محصول از رینگ‌های اسپرت هجده‌اینچ با لاستیک‌هایی به پهنای ۲۳۵ میلی‌متر در تمامی نسخه‌ها استفاده می‌کند.

در نمای پشت، خطوط شکسته با گوشه‌های تیز حاکم هستند تا شخصیت اسپرت و مبارز برای جک S7 تقویت شود. از این زاویه نمی‌توان ایراد خاضی گرفت؛ اما باید قبول کرد نمای پشت S7 تاحدزیادی عاری از خلاقیت است. بسیاری از کراس‌اورهای امروزی، خصوصا مدل‌های Q5 و Q7 آئودی، چراغ‌هایی شبیه به S7 با نمای تمام قرمز دارند. این خودرو چینی در مدل اولیه، از رنگ‌های متفاوت در چراغ عقب استفاده می‌کرد. شاید مهم‌ترین نکته‌ی مثبت از این زاویه، حجم‌دهی ملایم در نزدیکی چراغ‌ها و استفاده از فلز کروم بین ‌آن‌ها باشد. بال عقب هم شکستگی و طرحی متفاوتی دارد.

جک S7 / اس 7؛ مشخصات فنی، قیمت و هرآنچه درباره‌اش باید بدانید

به‌نظر می‌رسد مهندسان جک دقت و خلاقیت کمتری هنگام طراحی نمای پشت S7 داشته‌اند. شاسی‌بلند جک سپر ساده‌ای دارد که تقریبا در تمامی نقاط پلاستیک سیاه ارزان‌قیمت دارد. حتی حفره‌های داخل سپر با قاب چهارگوش نقره‌ای‌رنگ، کاملا بی‌استفاده و ظاهری هستند؛ چراکه این خودرو صرفا با یک خروجی اگزوز خارج بدنه ارائه می‌شود.

درمجموع، می‌توان نمره‌ی قبولی به طراحی شاسی‌بلند پرچم‌دار جک داد؛ هرچند کاستی‌های زیادی درمقایسه‌با مدل‌های مشهور ساخت کره و ژاپن دارد. این خودرو درمقایسه‌با بیسو T5 البته جذابت‌تر است؛ اما در مقابل رقبای برتر ساخت چین، مثل هاوال H9 و چری تیگو 8T جذابیت چندانی ندارد. ابعاد جک S7 شامل طول ۴۷۹۰ میلی‌متر و عرض ۱۹۰۰ میلی‌متر و ارتفاع سقف ۱۷۶۰ میلی‌متر است که با فاصله‌ی محورهای ۲۷۵۰ میلی‌متر ارائه می‌شود. از این اعداد می‌توان نتیجه گرفت شاسی‌بلند جک S7 درمقایسه‌با هیوندای سانتافه و نیسان ایکس‌تریل کمی بزرگ‌تر است.

طراحی داخلی

برخلاف نمای بیرون، طراحی کابین جک S7 شباهت چندانی به دیگر محصولات این برند، خصوصا جک S5 ندارد. فضای داخلی S7 با الگوبرداری کامل از خودروهای مرسدس‌بنز، طراحی شده است. حتی در نمای خروجی‌های هوا با طرح دایره‌ای و خطوط افقی، می‌توان به‌وضوح ادوات مشابه مرسدس بنز کلاس E را تشخیص داد.

جک S7 / اس 7؛ مشخصات فنی، قیمت و هرآنچه درباره‌اش باید بدانید

مشابه بسیاری از خودروهای امروزی، فضای داخلی S7 سه بخش بالایی و میانی و پایینی دارد. در قسمت‌های مختلف، ادوات پلاستیک سیاه‌رنگ با طرح راه‌راه وجود دارند که مواد فیبرکربن در خودروهای لوکس اروپایی را تداعی می‌کنند. این ترفند در بخش بالایی داشبورد و نزدیک نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچ نمود بیشتری دارد. کمی پایین‌تر، چهار خروجی هوا برای تهویه‌ی مطبوع دیده می‌شوند که باتوجه‌به دو خروجی مشابه در طرفین داشبورد، مجموعا با شش عدد، بیش‌ازحد به‌نظر می‌رسند. در بعضی نسخه‌ها، تمامی بخش میانی داشبورد و فضای بین مجاری خروجی تهویه‌ی مطبوع، با چرم مصنوعی و حتی رنگ قرمز همراه است که در ترکیب با قطعات فلزی و نقره‌ای رنگ داشبورد، فضایی لوکس فراهم می‌کند. از نکات مثبت در این بخش، به ساعت عقربه‌ای با طرح کلاسیک باید اشاره کرد که دقیقا در مرکز داشبورد و زیر نمایشگر اصلی جلب‌نظر می‌کند.

جک S7 در ترکیب‌بندی کلیدها نیز، به طرح‌های مرسدس‌بنز توجه کرده است. دکمه‌های میانی برای فرمان‌دهی به امکانات فنی، مثل حالت رانندگی و کنترل لغزش، در یک ردیف دیده می‌شوند. فضای نزدیک به دسته‌دنده، خروجی برق دوازده ولت و درگاه USB و فندک برقی دارد که شدیدا به زیبایی این قسمت آسیب می‌زند. کلیدهای مربوط به کنترل امکانات رفاهی و سرگرمی، حالت خوابیده و بسیار نزدیک به دسته‌دنده‌ دارند که از نکات مثبت در طراحی داخلی جک S7 محسوب می‌شود. حتی دکمه‌ی استارت و استاپ پیشرانه هم در این قسمت وجود دارد تا استفاده از تجهیزات مختلف خودرو ساده‌تر شود. شاید از دید بسیاری از علاقه‌مندان لازم بود توجه بیشتری صرف طراحی دسته‌دنده‌ی جک S7 شود تا در کلاس شاسی‌بلند پرچم‌دار برای یک برند، ظاهری جذاب‌تر و هماهنگ با محصولات روز داشته باشد.

جک S7 / اس 7؛ مشخصات فنی، قیمت و هرآنچه درباره‌اش باید بدانید

در طراحی فرمان، محتاطانه عمل شده تا حالتی عامه‌پسند با تکیه بر مدل‌های مشهور دنیا فراهم شود. چیدمان دکمه‌های مربوط به کروزکنترل و سیستم سرگرمی همراه‌با کلیدهای گردان، به‌خوبی در طرفین جای‌گذاری شده‌اند. فرمان، استخوانی با شکستگی جزئی شبیه به طرح D در پایین است. تنها وجه تمایز S7 از این نظر، استفاده از کد محصول با حضور رنگ قرمز و زمینه‌ی مشبک است که درکنار زهوار نقره‌ای‌رنگ، حس خودرویی لوکس با ویژگی‌های اسپرت را منتقل می‌کند.

.twentytwenty-after-label:before.twentytwenty-before-label:before
جک S7 / اس 7؛ مشخصات فنی، قیمت و هرآنچه درباره‌اش باید بدانید

جک S7 / اس 7؛ مشخصات فنی، قیمت و هرآنچه درباره‌اش باید بدانید

یکی از نوآوری‌های مهم جک S7 در فضای داخلی، پنل تمام‌دیجیتال پشت فرمان است که در مدل پایه وجود ندارد و مخصوص نسخه‌های آپشنال خواهد بود. این بخش تمام‌رنگی است و می‌تواند به سلیقه‌ی راننده، طرح و چیدمان متفاوتی داشته باشد. در فهرست امکانات جک S7، امکان انتقال تصویر مربوط‌به ناوبری ماهواره‌ای به پنل دیجیتال پشت فرمان دیده نمی‌شود. البته این سطح از فناوری در شاسی‌بلندی چینی بعید به‌نظر می‌رسد. مدل‌های استاندارد با عقربه‌ی دور موتور و سرعت‌سنج در طرفین، طراحی ساده و بسیار خوبی دارد تا فراتر از سبک‌های قدیمی با فرم سیلندری باشد. نسخه‌ی پایه به نمایشگر کامپیوتر سفر مجهز است که به‌صورت تمام‌رنگی در اندازه‌ی چهار اینچ ارائه می‌شود.

جک S7 / اس 7؛ مشخصات فنی، قیمت و هرآنچه درباره‌اش باید بدانید

نمای ظاهری صندلی‌های جلو در جک S7، بسیار خوب و فراتر از محصول چینی است. در اکثر مدل‌ها، پوشش سیاه‌رنگ (ذغالی) چرم مصنوعی با خط دوخت‌های قرمز دیده می‌شود که همراه‌با طرح مبله جذابیت زیادی دارد. صندلی‌های جلو به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که در مانورهای ناگهانی، بدن سرنشینان را حمایت کنند. توجه شرکت سازنده به این موضوع در لبه‌های جانبی دیده می‌شود. جک S7 برای پنج سرنشین فضای کافی دارد و البته در مدل پایه به‌صورت هفت‌نفره هم عرضه می‌شود. مشابه بسیاری از کراس‌اورهای میان‌رده دنیا، مثل هیوندای سانتافه و میتسوبشی اوتلندر، ردیف سوم S7 نیز صرفا مناسب کودکان و سفرهای کوتاه خواهد بود؛ اما درمقایسه‌با سانتافه کمی بزرگ‌تر و راحت‌تر است.

جک S7 / اس 7؛ مشخصات فنی، قیمت و هرآنچه درباره‌اش باید بدانید
جک S7 / اس 7؛ مشخصات فنی، قیمت و هرآنچه درباره‌اش باید بدانید

درمجموع، می‌توان امتیاز بسیار خوبی به طراحی فضای داخلی این شاسی‌بلند داد. الگوبرداری ظاهری از داشبورد مرسدس‌بنز کلاس E برای علاقه‌مندان حرفه‌ای صنعت خودروسازی آزاردهنده و ناخوشایند است؛ اما S7 همراه‌با امکانات مدرن، مانند پشت فرمان دیجیتال و نمایشگر روی شیشه (هدآپ دیسپلی HUD)، فراتر از انتظارات عامه‌ی مردم خواهد بود. حجم مفید صندوق عقب برای مدل پایه ۴۷۷ لیتر اعلام شده است. ازاین‌رو، می‌توان نتیجه گرفت به هیوندای سانتافه با فضای ۵۱۶ لیتر نزدیک است. با خواباندن صندلی‌های عقب جک S7، می‌توان به فضای ۱۳۵۸ لیتر رسید.

پیشرانه و آمار فنی

بزرگ‌ترین محصول جک با دو نوع پیشرانه‌ی توربوشارژ عرضه می‌شود. تمامی نسخه‌ها دیفرانسیل‌جلو هستند و مدل تمام‌چرخ محرک یا دودیفرانسیل برای سفارش دردسترس نیست. گیربکس اتوماتیک شش‌سرعته با فناوری دبل‌کلاچ نیز آپشن استاندارد جک S7 است.

جک S7 / اس 7؛ مشخصات فنی، قیمت و هرآنچه درباره‌اش باید بدانید

مدل پایه پیشرانه‌ی ۱.۵لیتری توربوشارژ با نهایت قدرت ۱۷۵ اسب‌بخار در ۴۸۰۰ تا ۵۵۰۰ دوربردقیقه است. نهایت گشتاور این نسخه ۲۵۱ نیوتن‌متر خواهد بود که از ۱۵۰۰ تا ۴۰۰۰ دوربردقیقه تولید می‌شود. بنا به ادعای وب‌سایت اصلی در چین، جک S7 با موتور ۱.۵لیتری توربو، ۱۰.۸ ثانیه پس از شروع حرکت به سرعت صد کیلومتربرساعت می‌رسد که البته با‌توجه‌به وزن ۱۷۶۵کیلوگرمی آن دورازانتظار نیست. میانگین مصرف سوخت این مدل، ۸.۵ لیتر در صد کیلومتر و نهایت سرعت آن ۱۶۰ کیلومتربرساعت خواهد بود.

نوع قوی‌تری از جک S7 به پیشرانه‌ی توربوشارژ دولیتری مجهز است. نهایت قدرت این مدل ۱۹۴ اسب‌بخار خواهد بود که در ۵۰۰۰ دوربردقیقه تولید می‌شود. همچنین، بیشترین گشتاور آن نیز ۳۰۰ نیوتن‌متر است که از ۱۸۰۰ تا ۴۰۰۰ دوربردقیقه تولید می‌شود. براساس اعلام رسمی شرکت سازنده، مدل دولیتری در ۹.۸ ثانیه به سرعت صد کیلومتربرساعت می‌رسد و نهایت سرعتش نیز ۱۷۰ کیلومتربرساعت است. میانگین مصرف سوخت این خودرو، حدود ۹.۵ لیتر در صد کیلومتر است.

امکانات رفاهی و ظاهری

جک S7 با رنگ بدنه‌های سفید، سیاه، نقره‌ای، طلایی (بژ) و آبی تیره تولید می‌شود. رینگ اسپرت آلومنیوم با اندازه‌ی ۱۸ اینچ هم در نمای بیرونی قابل سفارش است. نسخه‌ی پایه مجهز به سانروف برای ردیف جلو و مدل‌های کامل‌تر دارای سقف پانورامیک هستند. ریل باربند، آنتن کوسه‌ای، روشنایی روز LED و مه‌شکن LED، تنظیم ارتفاع نور چراغ اصلی، سیستم بدرقه (روشن ماندن چراغ‌ها بعد از خروج از خودرو)، گردش نور چراغ‌ها به طرفین در زمان چرخش خودرو و آینه‌های برقی با جمع‌شوندگی خودکار، در تمامی مدل‌ها وجود دارند. لامپ اصلی در کاسه چراغ نسخه‌ی پایه، LED است و نوع هالوژن مخصوص مدل سفارشی خواهد بود. بازکننده‌ی برقی درپوش صندوق عقب هم، صرفا در نسخه‌ی آپشنال دیده می‌شود.

جک S7 / اس 7؛ مشخصات فنی، قیمت و هرآنچه درباره‌اش باید بدانید
جک S7 / اس 7؛ مشخصات فنی، قیمت و هرآنچه درباره‌اش باید بدانید
جک S7 / اس 7؛ مشخصات فنی، قیمت و هرآنچه درباره‌اش باید بدانید
جک S7 / اس 7؛ مشخصات فنی، قیمت و هرآنچه درباره‌اش باید بدانید

در نمای داخلی، رنگ سیاه و قرمز برای پوشش صندلی‌ها آماده‌ی سفارش است. نمایشگر لمسی هشت اینچ با سیستم صوتی برند هارمن همراه‌با هشت اسپیکر و ناوبری ماهواره‌ای ارائه می‌شود. کروزکنترل، ترمز پارک برقی (دکمه‌ای)، استارت دکمه‌ای، درگاه ورودی USB و شارژر دوازده ولت، امکان ارتباط تلفنی ازطریق بلوتوث، دوربین پارک و دید ۳۶۰ درجه، تهویه‌ی مطبوع اتوماتیک دوگانه با خروجی مخصوص ردیف عقب، صندلی برقی برای سرنشیان جلو، پوشش چرم مصنوعی، کامپیوتر سفر و فرمان برقی در تمامی مدل‌ها به‌صورت پیش‌فرش وجود دارد.

نسخه‌ی آپشنال نیز به این ویژگی‌ها مجهز است: نمایشگر ۱۲.۳ اینچ برای پنل پشت فرمان و فناوری نمایش اطلاعات روی شیشه‌ی مقابل راننده (HUD) و کروزکنترل هوشمند با قابلیت افزایش و کاهش سرعت هنگام رانندگی در ترافیک.

شرایط ایمنی و تجهیزات حفاظتی

براساس اعلام رسمی شرکت سازنده، جک S7 از کیفیت پنج ستاره‌ی ایمنی بنیاد آزمون تصادف خودروهای چین (C-NCAP) برخوردار است. این آمار معمولا معادل چهار ستاره‌ی اروپا ارزیابی می‌شود که البته برای شاسی‌بلند لوکس چینی دورازانتظار نیست.

حدود ۷۴درصد از شاسی‌ جک S7 با فولاد مقاوم ارائه می‌شود. ستون‌های اصلی نیز تقویت شده‌اند تا ضربه‌های سخت و واژگونی را تحمل کنند. این خودرو در تمامی نسخه‌ها به سیستم اندازه‌گیری فشار باد لاستیک‌ها، حسگرهای جلو و عقب (جمعا هشت عدد)، کمربندهای پیش‌کشنده برای ردیف جلو و نگه‌دارنده‌ی صندلی کودک در صندلی عقب مجهز هستند. علاوه‌بر چهار کیسه‌ی هوا برای سرنشینان جلو در نسخه‌ی پایه، دو کیسه‌ی هوای پرده‌ای نیز در مدل سفارشی دردسترس است.

فناوری‌های مدرن نقش مهمی در افزایش ایمنی جک S7 دارند. ترمز ضدقفل (ABS) و توزیع الکترونیک نیروی ترمز (EBD)، مدیریت تعادل (ESC)، ترمز هیدرولیک کمکی (HBA)، حفظ خودرو در سربالایی (HAC) و سرپایینی (HDC) و سیستم جلوگیری از هرزگردی چرخ‌ها (BOS)، در تمامی مدل‌های جک S7 دیده می‌شوند. ترمز اضطراری هوشمند و هشدار نقطه‌ی کور و کاهش فاصله‌ی مجاز تا خودروهای روبه‌رو همراه‌با پایش خروج از خط نیز امکانات سفارشی خودرو هستند.

بررسی فنی و قیمت نهایی و مقایسه با رقبا

جک S7 در بازار چین با قیمت حدودی ۹۸هزار یوآن (معادل ۱۴هزار دلار) همراه‌با پیشرانه‌ی ۱.۵لیتری ۱۷۴ اسب‌بخار و جعبه‌دنده‌ی دستی عرضه می‌شود. این خودرو با آپشن‌های کامل و پیشرانه‌ی دولیتری ۱۹۰ اسب‌بخار، ۱۷۴هزار یوآن (معادل ۲۶هزار دلار) قیمت دارد. با این اوصاف و ضمن توجه به قیمت دلار در بازار آزاد، می‌توان مطمئن بود قیمت نهایی خودرو با امکانات سطح متوسط بین ۳۵۰میلیون تا ۴۰۰میلیون تومان باشد. این وضعیت، خریدار جک S7 را به خرید شاسی‌بلندهای دست‌دوم از برندهای هیوندای و میتسوبیشی‌ و تویوتا تشویق خواهد کرد. هرچند شاسی‌بلندهای لوکس چینی در بازار ایران کم‌رقیب و تازه‌وارد هستند، شرکت کرمان موتور، عرضه‌کننده‌ی جک S7، راه سختی برای جذب مخاطب خواهند داشت.

جک S7 / اس 7؛ مشخصات فنی، قیمت و هرآنچه درباره‌اش باید بدانید

ماه‌های گذشته با تنش‌های متوالی در بازار خودرو گذشت. این موضوع به کاهش چشمگیر قطعات و لوازم یدکی، خصوصا برای مدل‌های ساخت چین منجر شد. هرچند شرکت‌هایی مثل کرمان موتور و مدیران خودرو باسابقه‌ترین فعالان بازار مدل‌های چینی هستند، در بحث گارانتی و تعمیر به‌موقع خودروها کاستی‌هایی دارند که عمدتا مربوط به تأمین قطعه از خارج است. این شرایط نشان می‌دهد خریداران خودروهای چینی دست دوم با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند که البته به افت قیمت این محصولات در بازار منجر می‌شود. تجربه نشان داده خودرو چینی با گذشت سه سال از زمان ساخت، قیمتش حدود ۳۰درصد کاهش خواهد یافت و البته به‌راحتی فروخته نخواهد شد.

جک S7 / اس 7؛ مشخصات فنی، قیمت و هرآنچه درباره‌اش باید بدانید

می‌توان از طراحی نمای بیرونی جک S7 رضایت داشت؛ هرچند با کاستی‌هایی روبه‌رو است و با هیوندای سانتافه یا حتی چری تیگو 8 و تیگو 7 و هاوال H9 مقایسه‌کردنی نیست. در فضای داخلی، سه ردیف صندلی‌ چرم با قالب اسپرت جذابیت زیادی دارد؛ اما طراحی داشبورد و حفره‌های خروجی هوا ممکن است موردپسند عامه‌ی مردم نباشد.

برگ برنده‌ی جک S7 درمقایسه‌با رقبا، فهرست نسبتا کاملی از امکانات رفاهی و ایمنی است. اطلاعات دقیقی از نسخه‌ی نهایی برای عرضه در ایران وجود ندارد؛ اما سقف پانورامیک، هفت صندلی با پوشش چرمی، پنل دیجیتال پشت فرمان، آینه‌های مجهز به جمع‌کننده‌ی برقی، مه‌شکن و روشنایی روز LED درکنار ترمز اضطراری خودکار، هشدار نقطه‌ی کور و خروج از خط، همراه‌با فناوری‌های حفظ تعادل مثل ESC آپشن‌هایی هستند که مجموعه‌ی آن‌ها در بسیاری از خودروهای کره‌ای و ژاپنی نیز به‌ندرت دیده می‌شود.

جک S7 / اس 7؛ مشخصات فنی، قیمت و هرآنچه درباره‌اش باید بدانید
جک S7 / اس 7؛ مشخصات فنی، قیمت و هرآنچه درباره‌اش باید بدانید
جک S7 / اس 7؛ مشخصات فنی، قیمت و هرآنچه درباره‌اش باید بدانید
جک S7 / اس 7؛ مشخصات فنی، قیمت و هرآنچه درباره‌اش باید بدانید

از دیدگاه فنی، حتی نسخه‌ی استاندارد جک S7 با پیشرانه‌ی ۱.۵لیتری ۱۷۵ اسب‌بخار و زمان سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتربرساعت یازده تا دوازده ثانیه، برای عامه‌ی مردم کافی به‌نظر می‌رسد. البته نبود سیستم دودیفرانسیل در این خودرو، برای علاقه‌مندان حرفه‌ای شاسی‌بلندهای مدرن کمبود مهمی است. شرایط فنی جک S7 نیازهای خانواده برای سفرهای شهری یا جاده‌ای را تأمین می‌کند. درضمن، به‌لطف رعایت استانداردهای جهانی در موضوع عایق‌بندی کابین، آرامش و کنترل صدای بسیار خوبی ارائه می‌دهد.

در زمان نگارش این مطلب، قیمت نمونه‌ی صفرکیلومتر جک S5، حدود ۲۳۰میلیون تومان است و چری تیگو 7 نیز با مبلغی درحدود ۲۸۰میلیون تومان معامله می‌شود. درمقایسه‌با دیگر خودروهای حاضر در ایران، شاید S7 به قیمت ۳۵۰میلیون تومان چندان گران نباشد؛ اما اکثر مردم توان خرید آن را نخواهند داشت. این موضوع موفقیت شاسی‌بلند پرچم‌دار جک در بازار کشور ما را بعید نشان می‌دهد.

مشخصات / مدل‌ها جک S7 ام‌وی‌ام X33 S بیسو T3 بیسو T5 زوتی T600 زوتی دامای X7 هاوال H2 بورگوارد BX7 سانگ‌یانگ رکستون g4 تویوتا RAV4 تویوتا RAV4 هیبرید سوبارو فارستر فولکس واگن تیگوان رنو کولئوس ۲۰۱۶ توسان ۲۰۱۷ کیا اسپورتیج ۲۰۱۷ هوندا CR-V ۲۰۱۶ میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۱۷ هیوندای سانتافه ۲۰۱۷ کیا سورنتو ۲۰۱۷ نیسان جوک اسپرت ام‌جی GS
تعداد سیلندر ۴ ۴ ۴ ۴ ۴ ۴ ۴ ۴ ۴ ۴ ۴ ۴ ۴ ۴ ۴ ۴ ۴ ۴ ۴ ۴ ۴ ۴
حجم موتور (لیتر) ۱.۵ ۲ ۱.۳ ۱.۵ ۱.۵ ۲ ۱.۵ ۲ ۲ ۲.۵ ۲.۵ ۲ ۱.۴ ۲.۵ ۲ ۲.۴ ۲.۴ ۲.۴ ۲.۴ ۲.۴ ۱.۶ ۲
حداکثر قدرت (اسب‌بخار) ۱۷۵ ۱۳۶ ۱۳۳ ۱۵۰ ۱۵۶ ۱۷۷ ۱۴۱ ۲۲۲ ۲۲۲ ۱۷۷ ۱۹۴ ۲۵۰ ۱۲۵ ۱۷۰ ۱۶۴ ۱۶۸ ۱۸۵ ۱۶۶ ۱۹۰ ۱۹۰ ۱۹۰ ۲۱۷
حداکثر گشتاور (نیوتن‌متر) ۲۵۱ ۱۸۰ ۱۸۵ ۲۱۵ ۲۱۵ ۲۵۰ ۲۰۲ ۳۰۰ ۴۲۰ ۲۳۳ ۲۰۶ ۳۵۰ ۲۰۰ ۲۲۶ ۲۰۵ ۲۲۰ ۲۴۵ ۲۲۰ ۲۲۰ ۲۲۰ - ۳۵۰
استاندارد آلایندگی یورو ۵ یورو ۵ یورو ۵ یورو ۵ یورو ۵ یورو ۵ یورو ۵ یورو ۶ یورو ۶ یورو ۵ یورو ۶ یورو ۵ یورو ۶ یورو ۵ یورو ۵ یورو ۵ یورو ۵ یورو ۵ یورو ۵ یورو ۵ یورو ۵ یورو ۵
مصرف سوخت ترکیبی (L/100 Km) ۸.۵ ۱۰ ۸.۵ ۱۰.۵ ۸ ۹.۵ ۹ ۹ ۱۰.۵ ۹ ۷.۳ ۸.۵ ۶ ۸.۴ ۸.۵ ۹.۴ ۸.۱ ۹.۴ ۱۱ ۱۱.۲ ۶.۵ ۶.۲
جعبه‌دنده شش‌سرعته‌ی ‌خودکار CVT CVT هشت‌سرعته‌ی اتوماتیک شش‌سرعتهی ‌خودکار شش‌سرعتهی ‌خودکار شش‌سرعتهی ‌خودکار شش‌سرعتهی ‌خودکار شش‌سرعتهی ‌خودکار CVT CVT CVT شش‌سرعته خودکار CVT شش‌سرعته‌ی خودکار شش‌سرعته‌ی خودکار CVT CVT شش‌سرعته‌ی خودکار شش‌سرعته‌ی خودکار CVT شش‌سرعته‌ی خودکار
حجم باک بنزین ۶۴ ۵۰ ۵۰ ۶۰ ۶۰ ۶۰ ۶۰ ۶۰ ۷۰ ۵۶ ۵۶ ۶۰ ۵۸ ۶۰ - ۵۰ ۵۸ ۶۰ ۶۶ ۶۶ ۵۰ ۵۵
وزن (کیلوگرم) ۱۷۷۰ ۱۳۹۰ ۱۴۵۰ ۱۵۷۰ ۱۵۴۰ ۱۷۳۱ ۱۶۰۰ ۱۸۰۰ ۲۰۰۰ ۱۷۸۰ ۱۸۲۰ ۱۶۲۰ ۱۵۰۰ ۱۶۰۰ ۱۵۲۰ ۱۶۹۵ ۱۵۲۳ ۱۵۸۰ ۱۵۷۰ ۱۵۸۵ ۱۴۵۶ ۱۳۸۵

گالری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین لباس الناز شاکردوست در اکران جدیدترین فیلم ! / این استایل بعید بود !