خرید و فروش کدام یک از خودروهای لوکس وارداتی در شرایط فعلی بازار، رونق بیشتری دارد؟


خرید و فروش کدام یک از خودروهای لوکس وارداتی در شرایط فعلی بازار، رونق بیشتری دارد؟

عصر خودرو- شاید معرفی خودروهای پر فروش در شرایط فعلی بازار خودرو در کشور و خصوصا بازار مدلهای لوکس و گران قیمت که کمترین رونق را نسبت به سالهای گذشته تجربه می کند، کمی عجیب و دور از انتظار به نظر برسد اما در هر حال، تلقی شدن خودرو به عنوان یک کالای سرمایه ای در بازار داخلی و همچنین علاقه مشتریان به برخی از خودروهای پرطرفدار وارداتی موجب شده است...

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، البته در حال حاضر و با توجه به ممنوعیت واردات خودرو، بخش زیادی از رونق این معاملات، مربوط به بازار مدل های دست دوم می شود. بدین ترتیب و با در نظر گرفتن مجموع نظرات برخی از نمایشگاه داران، فروشندگان و فعالان این بازار، نام 4 خودرو به عنوان خوش فروش ترین خودروهای لوکس (صفرکیلومتر یا دست دوم) در شرایط فعلی بازار مطرح شد که همگی در محدوده قیمت بالای 600 میلیون تومان قرار می گیرند و جالب اینجاست که نام برخی از خودروهایی که پیش تر به عنوان مدل های محبوب و پر طرفدار شناخته می شدند (مانند لکسوس NX)، در این نظرسنجی به ندرت شنیده شد و بدین ترتیب و بر خلاف سابق، در این لیست حضور ندارند.

خرید و فروش کدام یک از خودروهای لوکس وارداتی در شرایط فعلی بازار، رونق بیشتری دارد؟

ب ام و X4 28i
قیمت (مدل های دست دوم و صفرکیلومتر):
850 میلیون الی 1 میلیارد و 400 میلیون تومان

تقریبا اکثر افرادی که در این نظرسنجی شرکت داشتند، ب ام و X4 و مرسدس بنز E250 را به عنوان اولین و پر فروش ترین گزینه ها مطرح می کردند و این درحالیست که هر دو خودرو، از بدو ورود به بازار داخلی جزء مدل های محبوب و پرطرفدار شناخته می شدند و بازار دست دوم آنها نیز همچنان رونق خوبی دارد. محبوب ترین X4 ها در بازار داخلی، مدلهای M Package با پوشش داخلی چرم قهوه ای تیره رنگ هستند که عمدتا مدل فول آپشن آنها، بیشتر مورد توجه قرار می گیرد اما اگر به دنبال گزینه های ارزان تر باشید می توانید به سراغ مدل های پایه آن با پکیج معمولی xLine بروید که برخی از آنها مجهز به آپشن دوربین دید 360 درجه، سامانه های هوشمند پیشگیری از تصادف و یا حتی هدآپ دیسپلی نیز نیستند.

خرید و فروش کدام یک از خودروهای لوکس وارداتی در شرایط فعلی بازار، رونق بیشتری دارد؟

مرسدس بنز E250
قیمت (مدلهای دست دوم و صفرکیلومتر):
750 میلیون الی 1 میلیارد و 600 میلیون تومان

همان طور که گفته شد، مرسدس بنز E250 (مدل فیس لیفت اتاق W212) یکی از پر فروش ترین خودروهای لوکس وارداتی در سالهای اخیر بوده است و هنوز هم به عنوان یک سدان لوکس بزرگ آلمانی با طراحی زیبا و البته تنوع خوب تجهیزات و امکانات رفاهی، مشتریان زیادی در بازار دست دوم (خصوصا برای نمونه هایی با کارکرد زیر 30000 کیلومتر) دارد. اکثر خریداران E250 به سراغ مدل AMG Package آن با پوشش داخلی چرم قهوه ای رنگ و امکانات متداولی مانند سقف پانورامیک، گرمکن و سردکن صندلی، Keyless و سیستم هشدار نقطه کور می روند اما نمونه های کامل تر و گران تر آن یعنی مدلهای مجهز به ماساژور صندلی های جلو، مانیتورهای ردیف عقب، نایت ویژن و رادار پیشگیری از تصادف نیز در بازار موجود است و از طرفی، کف قیمت آن مربوط به مدلهای نیمه فول یا Low آپشن با پکیج های پایه، الگانس یا آوانگارد می شود که حتی برخی از آنها سانروف یا حافظه صندلی های جلو نیز ندارند.

خرید و فروش کدام یک از خودروهای لوکس وارداتی در شرایط فعلی بازار، رونق بیشتری دارد؟

ولوو XC90
قیمت (مدلهای دست دوم و صفرکیلومتر):
985 میلیون الی 2 میلیارد و 50 میلیون تومان

بر خلاف دیگر مدلهای ولوو، XC90 از ابتدا با وجود ابعاد بزرگ بدنه، سبک متفاوت طراحی و همچنین سطح قابل توجه آپشن ها، به خوبی مورد استقبال مشتریان خودروهای لوکس قرار گرفت و در واقع تا حد زیادی جای خالی شاسی بلندهای لوکسی که به علت دارا بودن حجم موتور بالای 2500 سی سی، اجازه ورود به کشور را نداشتند، پر کرد. این SUV سوئدی با پکیج های Momentum، Inscription و R-Design در بازار یافت می شود که دو تیپ آخر، در واقع فول ترین و گران ترین مدلهای آن هستند، با این تفاوت که R-Design از کیت بنده اسپرت بهره می گیرد و Inscription نیز با روحیات طرفداران مدلهای لوکس و مجلل، سازگارتر است. نکته ای که خریداران XC90 باید به آن توجه کنند، تنوع در مبدا واردات این خودروها و در نتیجه پراکندگی سطح آپشن های سفارش داده شده برای آنها است که به همین خاطر توصیه می شود حتما به هنگام خرید، تنوع تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی مدلهای مشابه و هم قیمت را به دقت مورد بررسی و مقایسه قرار دهید.

خرید و فروش کدام یک از خودروهای لوکس وارداتی در شرایط فعلی بازار، رونق بیشتری دارد؟

ب ام و 528i
قیمت (مدلهای دست دوم و صفرکیلومتر):
650 میلیون الی 1 میلیارد و 20 میلیون تومان

ب ام و سری 5 و خصوصا مدل 528i (اتاق F10) آن نیز همواره در لیست خودروهای لوکس پرفروش در بازار داخلی قرار داشته است و ظاهرا این روزها مشتریان زیادی برای مدل 2014 و 2015 آن در بازار دست دوم وجود دارد، هرچند که برخی از فروشندگان، از کمتر شدن نمونه های کم کارکرد این مدل در بازار فروش و یا به عبارتی کاهش تمایل به فروش آن در میان مالکان خبر می دادند که شاید یکی از دلایل آن، افزایش قیمت قابل توجه نسل جدید آن نسبت به این مدل ها باشد. محبوب ترین نوع 528i در بازار داخلی نیز، نوع M Package آن با پوشش داخلی قهوه ای رنگ (تیره یا روشن) و تجهیزات نزدیک به فول آپشن است اما برای خرید نمونه ای ارزان تر می توانید به سراغ مدل های مدرن لاین یا لاکچری لاین آن با تجهیزات نیمه فول یا Low آپشن بروید.

پر فروش ترین خودرو کره ای از نگاه فعالان بازار
بسیاری از فروشندگان و فعالان بازار خودروهای وارداتی معتقدند که این روزها هیوندای سوناتا هایبرید و همچنین توسان در میان مدلهای صفرکیلومتر کره ای فروش بهتری در بازار داخلی داشته اند و از طرفی گفته می شود که در میان خودروهای دست دوم کره ای نیز علاوه بر دو مدل مذکور، مدلهایی در محدوده قیمت 200 میلیون تومان، تقاضا و سهم قابل توجهی از معاملات این بازار را به خود اختصاص داده اند.

نویسنده: اشکان هرمزی

دانلود با کیفیت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس