اوبلاک بهترین دروازه بان سال 2018


اوبلاک بهترین دروازه بان سال 2018

دروازه بان اتلتیکومادرید نسبت به دیگر رقبایش در پنج لیگ بزرگ اروپایی آمار بهتری را در سال 2018 به ثبت رساند.

اوبلاک بهترین دروازه بان سال 2018
به گزارش فانوس، یان اوبلاک سال بزرگ دیگری را با اتلتیکو مادرید گذارند. پس از هر بازی به تعداد کسانی که او را بهترین دروازه بان جهان می دانند افزوده می شود. چند روز پیش مجله فورفورتو او را به عنوان بهترین دروازه بان جهان انتخاب کرد و در میان بازیکنان در رتبه نهم قرار گرفت. این انتخاب ها تنها یک نظر هستند با این حال آمار نشان دهنده عملکرد برجسته اوبلاک در این سال است.

او یک آمار فوق العاده را در اروپا به ثبت رساند. دروازه بان اسلوونیایی در میان دروازه های بان های حاضر در پنج لیگ برتر اروپا (انگلیس، اسپانیا، ایتالیا، آلمان و فرانسه) اغلب اوقات دروازه اتلتیکو را بسته نگه داشت و اختلاف زیادی با دیگران داشت. تنها دروازه بان نزدیک به او آلیسون است.

اوبلاک سال ۲۰۱۸ را در حالی به پایان رساند که در ۲۷ بازی از ۵۰ دیدار خود کلین شیت کرد. او تنها ۳۶ گل دریافت کرد و میانگین ۰.۷۲ گل خورده در هر بازی را به ثبت رساند. در این میان آلیسون با پیراهن رم و لیورپول در ۵۰ بازی ۲۴ بار دروازه اش را بسته نگه داشت. دروازه بان برزیلی ۴۳ گل دریافت کرد و میانگین ۰.۸۶ را به ثبت رساند. دروازه بان لیورپول با وجود اینکه یک بازی را تا پایان سال پیش رو دارد تهدیدی برای اوبلاک محسوب نمی شود.

در ثبت میانگین گلها تنها شزنی لهستانی از اوبلاک بالاتر است. دروازه بان یوونتوس آمار ۰.۵۶ گل در هر بازی را به ثبت رساند با این حال بخشی از سال را به عنوان نیمکت نشین گذارند چون زیر سایه جانلوئیجی بوفون قرار داشت. شزنی تنها در جام حذفی و برخی از بازی های که به دروازه بان ایتالیایی استراحت داده شد به میدان رفت.

اکنون بوفون در پاری سن ژرمن حضور دارد و شزنی توانسته است به ترکیب اصلی راه پیدا کند. با این حال ۲۰ بازی کمتر از اوبلاک انجام داده است و در ۳۰ دیدار ۱۷ بار دروازه اش باز شد.

داوید دخئا فاصله زیادی با اوبلاک دارد. دروازه بان منچستریونایتد در ۴۲ بازی ۴۷ گل دریافت کرده است. او تنها در ۱۳ بازی دروازه اش را بسته نگه داشت و میانگین ۱.۱۱ گل در هر بازی را به ثبت رساند.

مارک آندره تراشتگن بزرگترین رقیب اوبلاک در کسب جایزه سامورا در ۴۷ بازی ۱۷ بار دروازه اش را بسته نگه داشت. او میانگین ۱.۰۶ گل در هر بازی را به ثبت رساند. تیبو کورتوا با پیراهن چلسی و رئال مادرید تنها توانست در ۱۲ بازی کلین شیت کند. دروازه بان بلژیکی رکورد ۱.۰۳ گل در هر بازی را به ثبت رساند.

اوبلاک در صدر دروازه بان های لالیگا با کمترین گل خورده قرار دارد. او به چهارمین سامورای خود نزدیک است. دروازه بان اسلوونیایی یکی از بهترین های اتلتیکو در سال ۲۰۱۸ بود و نقش مهمی در قهرمانی این تیم در لیگ اروپا داشت. او یک سنگر برای تیم دیگو پابلو سیمئونه محسوب می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج