تردد در برخی مسیرهای منتهی به سروآباد با زنجیرچرخ امکان پذیر است


تردد در برخی مسیرهای منتهی به سروآباد با زنجیرچرخ امکان پذیر است

سنندج - ایرنا - مسئول روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده ای سروآباد گفت: تردد در برخی مسیرهای منتهی به این شهرستان شامل سروآباد - اورامان - پاوه و سروآباد - کامیاران تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

محمد شبرندی عصر جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: محدوده گردنه ژالانه و محدوده گردنه مارانی از جمله مسیرهای شهرستان سروآباد است که بدون زنجیر چرخ تردد در آنها امکان پذیر نیست.
وی با اشاره به اینکه در محورهای اصلی تردد روان است، تاکید کرد: از هموطنان عزیز تقاضا مندیم که در محورهای ذکر شده از سفرهای غیر ضروری اجتناب کنند.
شبرندی با بیان اینکه ارتفاع برف در گردنه ژالانه به بیش از 60 سانتیمتر رسید اضافه کرد: در 24 ساعت گذشته در مسیر اورامان - دزلی 40 کیلومتر برف روبی و 20 تن نمک و ماسه استفاده شده است.
وی افزود: در محور سروآباد – کامیاران نیز 30 کیلومتر برف روبی صورت گرفته و از 10 تن نمک و ماسه استفاده شده است.
وی خبر از رهاسازی 110 خودرو گرفتار در برف و کولاک داد و گفت: این خودروها در مسیرهای سروآباد – اورامان و سروآباد – کامیاران به دلیل برف و کولاک شدید قادر به طی ادامه مسیر نبودند.
به گزارش ایرنا، راهداران استان کردستان در طرح زمستانی بیش از هشت هزار و 500 کیلومتر از راه های استان را تحت پوشش قرار می دهند که شامل یک هزار و 900 کیلومتر در مسیرهای بین شهری و 6 هزار و 600 کیلومتر در راه روستایی است.
استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود. همچنین جاده های بین شهری این استان دارای 38 گردنه برفگیر و جاده های روستایی نیز دارای 66 گردنه برفگیر است.
6108

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید