تغذیه پس از کورتاژ، چی بخوریم چی نخوریم؟


تغذیه پس از کورتاژ، چی بخوریم چی نخوریم؟

کورتاژ دلهره آور است. هیچ راهی برای جایگزینی نوزاد از دست رفته وجود ندارد و مهم نیست که این اتفاق در چه مرحله ای از بارداری افتاده است.

کورتاژ دلهره آور است. هیچ راهی برای جایگزینی نوزاد از دست رفته وجود ندارد و مهم نیست که این اتفاق در چه مرحله ای از بارداری افتاده است. متأسفانه، حتی امروزه نیز در مورد اکثر موارد به طور آشکار بحث نشده است. پس از کورتاژ، به غیر از حمایت عاطفی، نیاز به تغذیه مفید و سالم نیز وجود دارد. از دست دادن حالت بارداری می تواند بدن را شکننده نگه دارد. به همین دلیل مهم است بدانیم که بعد از کورتاژ چه غذاهایی باید بخوریم و از چه غذاهایی باید دوری کنیم و نه تنها از مشکلات پس از کورتاژ بهبودی یابیم بلکه برای بارداری های بعدی نیز مشکلاتی پیش نیاید.

بهترین غذاها پس از کورتاژ کردن
کورتاژ می تواند خونریزی و سرگیجه ایجاد کند. همچنین می تواند باعث ضعف شود. غذائی که در طی این دوران می خورید می تواند تا حد زیادی سلامت شما را تحت تاثیر قرار دهد. در اینجا برخی از غذاهایی که باید بعد از کورتاژ بخورید آورده شده است:
غذاهای غنی از آهن
همانطور که قبلا ذکر شد، کورتاژ می تواند باعث خونریزی شدید شود. این می تواند باعث کاهش میزان آهن در بدن شما شود. حتی ممکن است علائم کم خونی و علائم مرتبط با کورتاژ را تجربه کنید. احساس ضعف و خستگی پس از کورتاژ شایع است. به همین دلیل مهم است که غذاهای غنی از آهن را پس از عمل مصرف کنید.
بهترین نوع آهن مصرفی پس از کورتاژ، آهن heme است. این نوع آهن است که به راحتی توسط بدن جذب می شود. گوشت کم چربی منبع خوبی از آهن heme است. بنابراین پس از کورتاژ، مقدار زیادی گوشت قرمز مصرف کنید. اما به یاد داشته باشید که آن را بپزید. از سرخ کردن آن اجتناب کنید. شما می توانید آن را گریل کنید.
سایر منابع آهن non-heme شامل موارد زیر است:
- لوبیا
- سبزیجات برگ سبز
- کلم
- کشمش
- عدس
- هلو خشک
- دانه کدو تنبل
- سویا
- کره گردو (Tahini)
- برنج قهوه ای
- شکلات تیره
به غیر از مصرف این غذاهای غنی از آهن، سعی کنید از غذاهای غنی از ویتامین C نیز استفاده کنید. این غذاها می توانند به جذب بیشتر آهن توسط بدن کمک کنند. میوه هایی مانند پاپایا، توت فرنگی ها و گریپ فروت ها باید بخشی از رژیم غذایی پس از کورتاژ باشند.
غذاهای غنی از کلسیم
در طول بارداری، ذخایر کلسیم بدن شما می تواند کاهش یابد. به همین دلیل مهم است که غذاهای غنی از کلسیم مصرف کنید. برخی از بهترین منابع کلسیم عبارتند از:
- شیر
- محصولات لبنی
- غذاهای دریایی مانند ماهی قزل آلا و ساردین
- میوه های خشک شده
- سویا
- سبزیجات دارای برگ سبز تیره
غذاهایی با احساس خوب
عزاداری از دست دادن یک جنین می تواند شما را به افسردگی بکشاند. رهایی از رویاها و امید ها آسان نیست. احساس افسردگی در زنان متفاوت است. بعضی از زنان می توانند پس از کورتاژ به راحتی به زندگی عادی برگردند، در حالی که دیگران می توانند ماه ها و حتی سال ها را در انزوا به سر برند. مهم نیست که شما جزء کدام دسته هستید، مهم این است که شما یک بازمانده هستید. این که چطور با از دست دادن جنین تان برخورد می کنید، به کسی مربوط نیست. اما شما می توانید مواد غذایی راحتی مصرف کنید تا به مقابله با افسردگی پس از کورتاژ کمک کنید.
شما می توانید غذاهای غنی از منیزیم را برای بهبود افسردگی مصرف کنید. برخی از غذاهایی که می توانید امتحان کنید عبارتند از:
- لوبیا
- آجیل
- شکلات ساده
منیزیم نه تنها به مقابله با افسردگی کمک می کند بلکه همچنین به تولید انرژی در بدن، بازیابی سلول ها و همچنین عملکرد عضلات کمک می کند.
میوه ها و سبزیجات
شما همچنین باید مقدار زیادی از میوه ها و سبزیجات را مصرف کنید تا بتوانید مواد مغذی مورد نیاز بدن را پس از از دست دادن بارداری دریافت کنید.

غذاهایی که باید پس از کورتاژ از آن ها اجتناب کنید
رژیم غذایی سالم نه تنها به معنای مصرف مواد مغذی است، بلکه به معنای گفتن نه به غذاهاییست که برای بدن شما مناسب نیست! بعضی از غذاهایی که باید پس از کورتاژ از مصرف آن ها اجتناب کنید عبارتند از:
1. نشاسته کم فیبر:
کربوهیدرات بدن شما را با سوخت و سازی که نیاز دارد بهبود می بخشد و همچنین میزان قند موجود در بدن را کنترل می کند. اما دانه های تصفیه شده یا نشاسته کم فیبر می تواند تاثیر بدی روی بدن شما داشته باشد. آنها می توانند نوساناتی سریع در سطح قند بدن تان ایجاد کنند. به همین دلیل مهم است که مقدار نشاسته کم فیبر را در رژیم غذایی خود محدود کنید. از مواد غذایی مانند:
- برنج
- تخم مرغ
- رشته فرنگی
- چوب شور
اجتناب کنید.
2. شیرینی ها:
از غذاهای شیرین با شاخص گلیسمی بالا اجتناب کنید، زیرا آنها می توانند باعث ایجاد اختلال در میزان قند خون شوند. به مواد غذایی مانند:
- آب نبات
- نوشیدنی های گازدار
نه بگویید.
3. شیر چرب و گوشت ها:
پس از کورتاژ، مهم است که از التهاباتی که باعث درد و ناراحتی شما می شوند جلوگیری کنید. چربی های گوشتی و لبنیات می توانند التهاب ایجاد کنند. بنابراین پس از کورتاژ، گوشت و محصولات لبنی را فراموش کنید.
- گوشت بره
- گوشت گاو
- کره
- پنیر
- شیر کامل
4. غذاهای کم ارزش:
شما ممکن است به غذاهایی که فوری درست می شوند یا همان فست فود، علاقه داشته باشید. خوردن این غذاها با رعایت اعتدال مشکل ندارد، اما پس از کورتاژ، این نوع غذاها را فراموش کنید. غذای فوری فقط شما را با کالری خالی سیر می کند و از مصرف مواد غذایی غنی از مواد مغذی که بدن شما به آن نیاز دارد، جلوگیری می کند.
5. محصولات سویا:
سویا برای سلامتی شما مناسب است؛ درباره آن هیچ شکی نیست. اما از طرفی پر از فیتات است که بدن شما را از جذب آهن باز می دارد. بنابراین، مقدار سویایی را که بعد از کورتاژ مصرف می کنید، محدود کنید.
به غیر از این غذاها، باید از مواد غذایی ای که زمینه خوبی را برای رشد باکتری ها فراهم می کنند، جلوگیری کنید تا از عفونت جلوگیری شود. از مواد غذایی مانند:
- پنیر نرم
- محصولات لبنی غیر پاستوریزه
- گوشت خام
- غذای دریایی
اجتناب کنید.
کورتاژ برای بدن و ذهن سخت است. بنابراین در مورد آن صحبت کنید. شما مجاز به گریه کردن هستید. اما به چیزی که می خورید دقت کنید. در حال حاضر غذا ممکن است دورترین چیز از ذهن شما باشد، اما بدن شما به آن نیاز دارد و مواد غذایی مناسب نیز به جلوگیری از کورتاژ کمک خواهند کرد.
خودتان را با افرادی که دوستشان دارید سرگرم کنید و روحیه تان را عوض کنید. سعی کنید خود را قوی نگه دارید. این نیز می گذرد، ما قول می دهیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل