رهاسازی 70 خودروی گرفتار در برف و کولاک در محور تاراز - شهرکرد+عکس


رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اندیکا از رهاسازی 70 خودروی گرفتار در برف و کولاک منطقه تاراز و امداد رسانی به سرنشینان آنها خبر داد.

آفتاب‌‌نیوز :
ایمان نوروزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با تلاش نیروهای امدادی پایگاه امداد و نجات کوهستان تاراز، ۷۰ خودرو که در بارش شدید برف و کولاک امروز جمعه ۷ دیماه در محور اندیکا - شهرکرد گرفتار شده بودند، رهاسازی و امداد رسانی شدند.

وی افزود: با توجه به بارش برف شدید از ظهر امروز جمعه، ۷۰ خودرو به دلیل نداشتن زنجیر چرخ و ملزومات امدادی در منطقه تاراز و سرکول در برف و کولاک گرفتار شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر اندیکا ادامه داد: با توجه به سختی شرایط عبور و مرور، ۲۴۸ سرنشین این خودروها در پایگاه امداد و نجات هلال احمر در تاراز اسکان اضطراری شدند و اقلام امدادی و زیستی بین آنها توزیع شد.

به نوشته ایلنا، نوروزی با بیان اینکه بارش برف از ظهر امروز جمعه آغاز شده و ادامه دارد، تصریح کرد: رانندگانی که قصد عبور از این محور را دارند، موارد ایمنی را رعایت کرده و زنجیر چرخ، آب و غذای اضافه، پوشاک و وسایل گرمایشی با خود به همراه داشته باشند.

بارش سنگین برف راه سه روستای اندیکا را مسدود کرد

همچنین خبرگزاری ایرنا نوشته است: بارش نخستین برف زمستانی در روز جمعه باعث شد تا تنها راه دسترسی به سه روستای شهرستان اندیکا مسدود شود.

بخشدار مرکزی اندیکا جمعه شب در این باره به ایرنا گفت: منطقه عشایری تازه با سه روستای وارگه سبز، وارگه خله و وارگه برد از مناطق ییلاقی و برفگیر بخش مرکزی اندیکا هستند که هرساله با بارش برف برای مدتی راه دسترسی آنها مسدود می شود.

باقر اسماعیل زاده افزود: بازگشایی راه دسترسی این روستاها برعهده امور عشایر است که براساس هماهنگی انجام شده قرار است هفته آینده نسبت به بازگشایی این مسیر اقدام شود. این روستاها در فصل زمستان کمتر از 30 خانوار جمعیت دارند و بیشتر ساکنان آنها در این فصل به مناطق گرمسیری کوچ می کنند.

بارش برف در ارتفاعات شهرستان اندیکا از ظهر روز جمعه شروع و تا حوالی ساعت 18:30 دقیقه ادامه داشت.

بخش مرکزی اندیکا با 131 روستا و جمعیتی حدود چهار هزار و 200خانوار از بخش های تابعه این شهرستان محسوب می شود.

شهرستان اندیکا با سه بخش مرکزی، آبژدان و چلو در شمال شرق اهواز قرار دارد.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد