ایجاد اشتغال مولد با پرورش نژادهای برتر دام و طیور در چابهار


ایجاد اشتغال مولد با پرورش نژادهای برتر دام و طیور در چابهار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چابهارگفت: نژاد گاو دشتیاری، مرغ دشتیاری و گوسفند بلوچی، بزتالی و شتر در منطقه چابهار از فرصت های مهم اشتغالزایی هستند که در صورت توجه ویژه و سرمایه گذاری می توانند هزاران شغل ایجاد کنند و موجب توسعه و رونق اشتغال خانگی شوند.

‌به گزارش ایسنا-‌ به نقل از اداره جهادکشاورزی شهرستان چابهار، میرلاشاری اظهار کرد: این شهرستان و منطقه دشتیاری از نظر قابلیت های دامی سه نژاد دامی شاخص کشور را دارد که می توان به گاو بومی دشتیاری، مرغ و خروس دشتیاری و گوسفند بلوچی اشاره کرد‌.

این مقام مسئول افزود: باتوجه به شرایط آب و هوایی گرم و مرطوب و ناسازگاری نژادهای غیربومی اهمیت گاو دشتیاری به عنوان یک منبع مهم و مستعد و قابل توسعه و سرمایه گذاری در تأمین فرآورده های مورد نیاز دامی از جایگاه ویژه ای در شهرستان چابهار برخوردار است‌.

وی بیان کرد: هم اینک ۶هزار راس از نژاد گاو دشتیاری در حوزه شهرستان چابهار وجود دارد‌.

وی ادامه داد: گوسفند نژاد بلوچی در برابر گرما و راهپیمایی های طولانی مقاوم و از استعداد زیادی درظرفیت تولید شیر و پشم و تأمین گوشت نیز برخوردار است‌.

نورالدین میرلاشاری مرغ وخروس بومی دشتیاری که مهمترین خصوصیت بارز آن سریع کرچ شدن بوده و برای جوجه کشی است را در تولید گوشت سفید بسیار مستعد و مناسب دانست‌.

مدیرجهاد کشاورزی چابهار خاطرنشان کرد: درحال حاضر حدود ۱۴۴هزار واحد دامی شهرستان شامل ۶هزاررأس گاو و گوساله ۱۱هزار رأس گوسفند و بره، ۴۲هزار رأس بز و بزغاله، هشت هزار و ۳۰۰نفر شتر و ۵۲ راس گاو میش در شهرستان چابهار وجود دارد‌.

میرلاشاری ادامه داد: بطور متوسط بالغ بر سه هزار و ۵۴۰تن شیر و هزار و ۲۴۰تن گوشت قرمز در این شهرستان تولید می شود.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جذاب ترین بازیگران سینما که کراش همه اند + 16 استایل ترند و مدلینگی که ایسنتاگرام را تر...