نوار موفقیت کشتی همدان به جام بین المللی تختی رسید


نوار موفقیت کشتی همدان به جام بین المللی تختی رسید

همدان- ایرنا- کشتی همدان در ماه های اخیر جهش چشمگیری در رقابت های مختلف کشوری داشته است و اکنون با کسب چهار سهمیه حضور در جام بین المللی تختی، به نوار موفقیت های خود ادامه می دهد.

به گزارش ایرنا، کشتی همدان در سال های اخیر به دلیل حاشیه های پیاپی نتوانست آنطور که باید در میادین ملی مسیر موفقیت را تداوم ببخشد اما حالا عزم مفاخر کشتی این استان، بازگشت به روزهای اوج است.
اگر چه در مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی گیران مازنی و گیلانی به مراتب عملکرد درخشانی را ارایه کردند اما همدانی ها هم توانستند فاصله خود را با استان های مدعی کمتر کنند.
روزگاری کشتی گیران همدان همتراز با مازندران در صف اول کشتی کشور بودند اما پرداختن به مسایل حاشیه ای باعث عقب ماندگی از کورس رقابت شد.

* کسب چهار سهمیه ارزشمند
مرحله اول رقابت های انتخابی تیم های ملی کشتی فرنگی و آزاد بزرگسالان کشور در حالی برگزار شد که همدانی ها در نبرد سخت با حریفان قدرتمند خود موفق به چهار سهمیه شد.
این در حالیست که کاروان کشتی همدان سال قبل سه سهمیه کسب کرده بود که به نسبت سال های قبل هم نتیجه مطلوب به شمار می رفت.
هر چند امسال همدان به لحاظ کمی به نسبت سال قبل کشتی گیران پرشماری را اعزام کرده بود اما در افزایش سهمیه صعود یک پله ای داشت.
در واقع چهار کشتی‌گیر از 15 سهمیه استان همدان در مرحله نخست مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان جواز حضور در جام تختی را کسب کردند.
مسعود کمروند، دانیال شریعتی نیا، میثم فیروزآبادی و هادی وفایی کشتی‌گیرانی بودند که موفق به کسب سهمیه حضور در جام تختی در رشته آزاد شدند.

* عملکرد درخشان کمروند
مسعود کمروند پس از دوری چند ساله از کشتی همدان، بازگشت باشکوه در تیم منتخب این استان داشت.
کمروند در وزن 74 کیلوگرم عنوان قهرمانی مرحله اول رقابت های انتخابی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان کشور را تصاحب کرد.
نکته مهم اینکه کمروند تمامی حریفان خود را با اختلاف امتیاز شکست داد تا میزان آمادگی خود را به رخ سایر حریفان بکشاند.
این کشتی گیر خطه نهاوند در فینال مسابقات وزن 74 کیلوگرم هم براحتی از سد محمد امیری از تهران گذشت و قهرمان شد.
حالا کمروند با انگیزه مضاعف برای حضور در جام بین المللی تختی آماده می شود هر چند حریفان قدرتمند داخلی و خارجی را در پیش دارد.
کمروند تنها کشتی گیر قهرمان تیم منتخب استان همدان در این دوره از مسابقات بود.

* سه عنوان در 2 رده وزنی
از کاروان 15نفره همدان در انتخابی تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی کشور، چهار کشتی گیر موفق به کسب عنوان شد.
افزون بر اینکه کمروند کشتی گیر طلایی همدان در این مسابقات بود، دانیال شریعتی دیگر کشتی گیر منتخب همدان نایب قهرمان شد و میثم فیروزآبادی و هادی وفایی نیز بر سکوی سوم ایستادند.
میثم فیروزآبادی در رده بندی وزن 57 کیلوگرم رضا عیجان زاده از مازندران را 11 بر 6 برد و روی سکوی سوم ایستاد.
اما رویارویی جالب در وزن 97 کیلوگرم اتفاق افتاد و دانیال شریعتی و هادی وفایی 2 کشتی گیر همدانی با یکدیگر سرشاخ شدند که شریعتی پیروز میدان شد.
البته شریعتی در حالی به دیدار نهایی راه یافت که مقابل حسین رمضانیان از مازندران با نتیجه نزدیک 10 بر 9 شکست خورد و نایب قهرمان شد.
هادی وفایی نیز برای کسب عنوان سومی و سهمیه جام تختی به مصاف علی آرین پور از کرمانشاه رفت و توانست این حریف را 10 بر صفر شکست دهد.

* چهار سهمیه ارزشمند کسب کردیم
سرپرست هیات کشتی همدان می گوید: عملکرد کشتی گیران همدانی حاضر در انتخابی تیم ملی مطلوب بود و چهار سهمیه ارزشمند کسب کردیم.
رامین درویشی افزود: سطح مسابقات بسیار بالا بود و تیم ها با حداکثر سهمیه در این رقابت ها شرکت داشتند و معتقدم عملکرد کشتی گیران همدانی مطلوب بود.
وی اضافه کرد: حضور همدان با چهار سهمیه در جام بین المللی تختی امیدبخش است و باید با برنامه ریزی بهتر بتوانیم روند روبه رشد کشتی استان را تداوم ببخشیم.
درویشی خاطرنشان کرد: کشتی همدان باید به جایگاه اصلی خود بازگردد و این مهم مستلزم اتحاد و همدلی خانواده بزرگ کشتی استان است.

* پیش بینی چهار سهمیه وجود داشت
دبیر هیات کشتی همدان و عضو سابق تیم ملی نیز گفت: پیش بینی کسب چهار سهمیه وجود داشت چرا که بهترین های کشتی استان را عازم مسابقات انتخابی تیم ملی کردیم.
محمدحسین سلطانی افزود: کشتی همدان از ظرفیت های بالقوه ای برخوردار است منتهی قبل از هر اقدامی نیاز به همدلی و اتحاد بین مربیان و پیشکسوتان احساس می شود.
وی افزود: این استان مملو از مربیان صاحب نام و باتجربه است که می توانند کشتی همدان را به روزهای اوج خود بازگردانند.
مرحله نخست انتخابی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان کشور در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار شد.
برای نخستین بار 15 کشتی گیر منتخب این استان در مرحله انتخابی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی کشور شرکت داشتند.
برترین های این پیکارها مجوز حضور در مسابقات کشتی آزاد و فرنگی جام بین المللی جهان پهلوان تختی که بهمن ماه برگزار می شود را کسب کردند.
7520/2090

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید