ورود 2 واکسن جدید به طرح واکسیناسیون


ورود 2 واکسن جدید به طرح واکسیناسیون

در صورت تخصیص منابع مالی مناسب به وزارت بهداشت، 2 واکسن «پنوموکوک» و «روتا ویروس» وارد طرح واکسیناسیون کشوری می‌شوند.

ورود 2 واکسن جدید به طرح واکسیناسیون

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، علی واشقانی با تأکید بر اینکه طرح واکسیناسیون نیازمند تأمین منابع مالی پایدار است، گفت: در صورت تخصیص منابع مالی مناسب به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، ۲ واکسن «پنوموکوک» و «روتا ویروس» وارد طرح واکسیناسیون کشوری می‌شوند.

رئیس اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو افزود: به دلیل اینکه نمی‌توان پس از آغاز طرح واکسیناسیون یک نوع واکسن، آن را متوقف کرد، باید پیش از اجرای آن، از تأمین مستمر منابع، اطمینان حاصل شود.

واشقانی گفت: آخرین تغییر در برنامه واکسیناسیون کشور، تبدیل واکسن سه‌ظرفیتی (دیفتری، کزاز و سیاه سرفه) به ۵ ظرفیتی (دیفتری، کزاز، سیاه‌سرفه، هپاتیت ب و هموفیلوس آنفلوانزا تیپ ب) بود که در اواخر سال ۹۳ صورت گرفت و ازآن پس، تغییر خاصی در طرح واکسیناسیون کشور رخ نداده است.

رئیس اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو با بیان اینکه سازمان بهداشت جهانی اضافه شدن ۲ واکسن «پنوموکوک» و «روتا ویروس» را به طرح واکسیناسیون توصیه کرده است، افزود: بر این اساس، وزارت بهداشت ورود واکسن روتا برای جلوگیری از ابتلا به نوعی اسهال و پنوموکوک برای ذات الریه را در برنامه خود دارد که برای ورود آن به شبکه واکسیناسیون، تأمین منابع مالی ضروری است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری با تخصیص ۱۰۰ میلیون دلار برای تولید این ۲ واکسن موافقت کردند، گفت: این اعتبار در اختیار شرکت‌هایی که در این بخش فعالیت دارند، قرار گرفته، اما پروسه تولید واکسن زمان بر است و از طرفی برای تداوم اجرای آن، نیازمند حمایت همه جانبه مجلس و نهاد‌های مرتبط است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403