هجوم سرما باعث تشکیل صف های طولانی مردم گناوه برای سوخت شد


هجوم سرما باعث تشکیل صف های طولانی مردم گناوه برای سوخت شد

گناوه- ایرنا- با آغاز فصل زمستان و سردشدن هوا، مردم گناوه برای تامین نفت سفید وسایل گرمایشی به جایگاه عرضه سوخت هجوم آوردند که منجر به تشکیل صف های طولانی شده است.

به گزارش ایرنا، در صف های تشکیل شده رده های سنی مختلف اعم از زن و مرد پیر و جوان با فرزندانشان دیده می شوند که به علت گاز کشی نکردن منازل خود به دلایلی با در دست داشتن بشکه ها در انتظار نفت سفید بسر می برند تا سهمیه خود را دریافت و بتوانند محیط منازل خود را در فصل سرما گرم نگه دارند.
در حالیکه استان بوشهر به علت برخورداری از منابع غنی نفت و گاز به عنوان پایتخت انرژی کشور محسوب می شود اما از مزایای آن کم‌بهره و در این فصل سرما با مشکلاتی برای تامین سوخت خود روبرو شده اند.
یکی از زنان خانه دار که از روستای چاهبردی برای دریافت نفت سفید مراجعه کرده بود گفت: شایسته و زیبنده مردم این منطقه بویژه زنان نیست که ساعت ها آن هم در نیمه های شب در انتظار 20لیتر نفت، سختی و مشقات زیادی را در سرما تحمل کنند و باید دسترسی آسان به این فرآورده ازجمله در روستاها فراهم شود.
وی که خواست نامش در خبر فاش نشود افزود: با توجه به اینکه امسال امکان دسترسی به نفت سفید مشکل ساز شده و باید مراحل خاصی را طی کند برای گرمایش منزل خود تا قبل از دریافت نفت از هیزم استفاده می کردم.
وی ادامه داد: درحالیکه در روستای خود کرایه نشین و وضعیت مالی مناسبی ندارم و ازسویی پدر بیماری دارم، تامین سوخت موردنیاز برای بخاری منزل بر مشکلاتمان افزوده و با سختی های زیادی مواجه شده ام.
یکی از اهالی روستای مال قاید گفت: برای دریافت 80 لیتر سهمیه نفت سفید خود از ساعت 2 بامداد در صف منتظر هستم، این درحالی است که شمار زیادی قبل از این ساعت درنوبت ایستاده بودند.
کریم مرادی افزود: باتوجه به اینکه مکانی برای دریافت نفت سفید در روستاها پیش بینی نشده از مسئولان انتظار داریم که برای رفاه حال و آسایش روستانشینان از طریق تانکرهای سیار به مردم عرضه کنند تا جایگاه شهر گناوه با شلوغی و ازدحام بیش از حد مواجه نشود.
یکی از شهروندان گناوه ای گفت: تعداد زیادی از خانوارها از گاز طبیعی به علت نداشتن توان خرید انشعاب و گازکشی را ندارند بناچار باید از نفت سفید برای گرمایش خانه خود استفاده ‌کنند که می‌طلبد مسئولان نسبت به تامین این نیاز آنها اهتمام جدی ورزند.
مهدی عرب‌زاده افزود: در حالی که استان بوشهر روی مخازن عظیم نفت و گاز قرار گرفته اما مردم برای دریافت سوخت مورد نیاز خود با مشکلات عدیده ای روبرو هستند و باید مدت زمانی برای تشکیل پرونده و در صف‌های طولانی وقت خود را هدر دهند.
دیگر شهروند گناوه‌ای گفت:با توجه به اینکه جایگاه توزیع نفت سفید در گناوه کم است ساعت‌ها در صف معطل شدهام، درصورتیکه یک جایگاه دیگر در این شهر وجود داشت مردم با چنین مشکلی روبرو نمی شدند.
حسن خدری افزود: باید امکانات و تجهیزات لازم برای توزیع نفت سفید میان مردم افزایش یابد تا مردم ساعت ها در صف معطل نمانند.
امام جمعه گناوه بخشی از خطبه های روز گذشته خود را به موضوع نفت سفید اختصاص داد و گفت: باید بپذیریم که بعضی مدیریت ها در کشور ضعیف است که نمونه آن موضوع پیش آمده با توزیع نفت سفید در استان بوشهر است و برای مردم به یک معضل تبدیل شده است.
حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی افزود: اگر بناست تصمیمی در کشور در زمینه مبارزه با قاچاق سوخت گرفته شود بدین معنا نیست که در همه نقاط ایران نظیر شهرستان گناوه که 20 لیتر نفت برای وسایل گرمایشی خود نیاز دارند اعمال و بطور یکسان درنظرگرفته شود.
وی اظهارداشت: اگرچه دولت هزینه های زیادی برای لوله کشی گاز در اقصی نقاط کشور کرده اما خیلی از خانوارها دراین شهرستان توان پرداخت هزینه های گازکشی را ندارند و در فصل سرما نباید در تامین نفت با مشکل جدی مواجه شوند.
رئیس شرکت پخش فرآورده های نفتی گناوه گفت: از نظر تامین نفت سفید جایگاه های استان بوشهر ازجمله این شهرستان هیچگونه مشکلی وجود ندارد و مراجعه کنندگان می توانند سهمیه سوخت موردنیار را بدون دغدغه و مشکلی تحویل و نباید عجله و خود را بیش از اندازه معطل کنند.
وهاب تنگسیری افزود: به منظور دسترسی آسان مردم به نفت سفید مراحل قبلی مراجعه به کافی نت حذف و متقاضیان می توانند پس از دریافت فرم مخصوص از اداره گاز به این شرکت مراجعه و سهمیه خود را دریافت کنند.
وی گفت: تعداد نازل های جایگاه نیز از یک به دو نازل اضافه شده تا مراجعه کنندگان زیاد معطل نشوند.
تنگسیری اظهارداشت: تمهیدات لازم برای تامین نفت مورد نیاز اغلب روستاها نیز اندیشیده و ارسال شده است.
وی گفت: در مناطقی که دارای تعاونی روستایی بوده و بتوانند سهمیه خودرا به فروش برسانند می توانند درخواست خودرا ارایه کنند.
شهرستان گناوه با جمعیت 103 هزار نفر در شمال استان بوشهر و درجوار تاسیسات و شرکت های مهم نفتی قرار دارد.
6043/6164

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا