مراسم بزرگداشت آیت الله شاهرودی در سبزوار برگزار شد


مراسم بزرگداشت آیت الله شاهرودی در سبزوار برگزار شد

سبزوار- ایرنا- مراسم ترحیم و بزرگداشت #39;آیت الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی #39; رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام روز شنبه با حضور فرماندار، نمایندگان مجلس، روحانیون، مسئولان و اقشار مختلف مردم در مسجدجامع سبزوار برگزار شد.

استاد حوزه علمیه سبزوار در این مراسم گفت: آیت الله شاهرودی یار شایسته امام و رهبری و عالمی وفادار به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بود که تمام عمر خود را صرف خدمت به اسلام و اعتلای نظام جمهوری اسلامی کرد.
حجت الاسلام محمود شرفی افزود: این عالم برجسته در سنگرهای حساس خدمت در بعد ساختارسازی، نظامندی و کار تشکیلاتی خدمات ارزنده ای انجام داد.
وی ادامه داد: آیت الله شاهرودی در مدت 10 سالی که ریاست قوه قضاییه را بر عهده داشت تحولات اساسی در این نهاد ایجاد کرد که تدوین قانون جدید مجازات اسلامی، توسعه وکالت در دادگستری و روابط قوه قضاییه با کشورهای اسلامی برخی از این اقدامات بودند.
او گفت: آیت الله شاهرودی فخر خبرگان رهبری بود و در دوره ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز خدمات فراوانی انجام داد. تشکیل مجلس اعلای انقلاب اسلامی در عراق در دوره خفقان رژیم بعثت هم یکی از اقدامات آیت الله شاهرودی بود زیرا به رفع مشکلات شیعیان و مسلمانان عراق اهتمام خاصی داشت.
8145/7495/1858

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی