زیباکلام: آقای رضایی باید در خصوص آمار بالای شهدای عملیات‌ها توضیح دهد


زیباکلام: آقای رضایی باید در خصوص آمار بالای شهدای عملیات‌ها توضیح دهد

شفقنا- استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: اظهارنظرهای اخیر برخلاف تصور آقای محسن رضایی نه تنها برای ایشان رای جمع نمی‌کند بلکه آن مختصر شانسی که ایشان پیش از این برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری داشتند را هم از بین خواهد برد. صادق زیباکلام در واکنش به اظهارات اخیر محسن رضایی و در تحلیل فعالیت‌های گسترده دبیر مجمع تشخیص مصلحت […]

زیباکلام: آقای رضایی باید در خصوص آمار بالای شهدای عملیات‌ها توضیح دهد

شفقنا- استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: اظهارنظرهای اخیر برخلاف تصور آقای محسن رضایی نه تنها برای ایشان رای جمع نمی‌کند بلکه آن مختصر شانسی که ایشان پیش از این برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری داشتند را هم از بین خواهد برد.

صادق زیباکلام در واکنش به اظهارات اخیر محسن رضایی و در تحلیل فعالیت‌های گسترده دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آقای رضایی هنوز خود را به عنوان یک نامزد احتمالی اردوگاه اصولگرایان برای انتخابات آینده در نظر گرفته است. به عبارت دیگر ایشان در پاسخ به این سوال که چه کسی نامزد اردوگاه اصولگرایان شود خودش را نامزد مساعدی می‌داند. به عبارت دیگر می‌گوید من از آقایان قالیباف، ضرغامی و حتی جلیلی چیزی کم ندارم و از خیلی افراد یک سروگردن هم بالاتر می‌ایستم.

وی ادامه داد:‌ در همین راستا فکر می‌کنم این اقدامات و اظهارنظرهای آقای رضایی در جهت مطرح ساختن خودش به عنوان یک نامزد بالقوه اصولگرا صورت می‌گیرد. البته این در حالی است که اظهارنظرهایی از سوی وی انجام می‌شود که در حقیقت او را تخریب می‌کند. یعنی این اظهارنظرها نه تنها در میان اصلاح‌طلبان و آن بیست و چهار میلیونی که به آقای روحانی رای دادند با واکنش مواجه می‌شود بلکه باعث می‌شود شماری از اصولگرایان هم که ممکن بود در انتخابات به آقای محسن رضایی رای دهند، با این اظهارنظرها از او فاصله بگیرند و دچار تردید شوند.

این استاد علوم سیاسی گفت: برای مثال اظهارنظر ایشان در خصوص عملیات کربلای ۴ در ادامه سوالی است که اساسا این مساله را مطرح می‌کند که آیا ما واقعا در جنگ پیروز شدیم و اگر پیروز شدیم چرا امام (ره) از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ با عنوان نوشیدن جام زهر یاد کردند؛ این‌ها سوالاتی است که آقای رضایی باید به آنها پاسخ دهد. همچنین در خصوص همین عملیات کربلای ۴ یا عملیات‌های دیگری که تلفات و شهدا در آن‌ها خیلی زیاد بوده آقای رضایی به عنوان فرمانده پاسخ دهند چرا این عملیات باید انجام می‌شد.

وی افزود:‌ تا امروز آقای رضایی و دوستانشان سعی کردند در خصوص جنگ فقط آن شکوه، افتخار و بزرگی که وجود دارد، مطرح شود اما قطع به یقین روزی در ورای این افتخارات وجه دیگری به تدریج به وجود خواهد آمد و آقای رضایی باید در خصوص آمار بالای شهدای عملیات‌ها توضیح دهد. بسیار سوالات دیگری وجود دارد که بی‌پاسخ مانده است.

زیباکلام در خصوص اظهارنظر دیگر محسن رضایی در رابطه با حادثه اتوبوس دانشگاه آزاد هم گفت: این مساله بسیار جالب است که ایشان گفته‌اند این نوع برخورد یادگار فرهنگ شاهنشاهی است در حالیکه مسئولان فعلی دانشگاه آزاد دیگر اصلاح‌طلب، منصوبان آقای روحانی یا مدیران دوره جاسبی و مرحوم آیت‌الله هاشمی نیستند. آقای رضایی باید بدانند که بیش از دوسال است که دانشگاه آزاد توسط اصولگرایان اداره شده و عملا همه امور در این دانشگاه در دست اصولگرایان است که این جریان و نه فرهنگ شاهنشانی باید پاسخگوی این حادثه باشد.

به گزارش ایلنا، وی افزود: پس این اظهارنظرها برخلاف تصور آقای محسن رضایی نه تنها برای ایشان رای جمع نمی‌کند بلکه آن مختصر شانسی که ایشان پیش از این برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری داشتند را هم از بین خواهد برد.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می‌دونستی تا حالا چای رو اشتباه دم می‌کردی؟ | روش دم کردن یه چای لب سوز لب دوز