نشست مقامات روسیه و ترکیه درباره سوریه


 نشست مقامات روسیه و ترکیه درباره سوریه

مذاکرات مقامات ارشد ترکیه و روسیه درباره سوریه و خروج نیروهای آمریکا از این کشور در مسکو برگزار شد.

 نشست مقامات روسیه و ترکیه درباره سوریه اتاق خبر 24:

به نقل از خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه اظهاراتی را در جریان نشست فرمت 2 + 2 در مسکو مطرح کرد و گفت: ما با روسیه در قالب مذاکرات آستانه همکاری نزدیکی داریم و تاکنون به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یافته‌ایم.

وی ادامه داد: ما اکنون برای بررسی آخرین تحولات سوریه به روسیه آمده‌ایم. در این دیدار درباره این‌که چه همکاری‌هایی می‌توانیم در آینده در حوزه سوریه داشته باشیم گفت‌وگو خواهیم کرد.

چاووش‌اوغلو اظهار کرد: رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری کشورمان نیز به روابط با روسیه اهمیت ویژه‌ای قائل است.

وزیر خارجه ترکیه افزود: درباره مساله سوریه ما پشتیبانی بسیار خوبی با روسیه داریم و به همین دلیل پیشرفت خوبی در روند سیاسی در دیگر عرصه‌ها به وجود آمده است.

همچنین سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه اعلام کرد: در این جلسه توافق ادلب و اقدامات انجام شده در این باره مورد بررسی قرار گرفته و همچنین مساله خروج نیروهای آمریکا از سوریه از دیگر محورهای نشست است.

در این نشست از طرف ترکیه، مولود چاووش‌اوغلو وزیر خارجه، خلوصی آکار وزیر دفاع، هاکان فیدان رئیس سازمان اطلاعات ملی ترکیه و از طرف روسیه سرگئی شویگو وزیر دفاع، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه، نماینده ویژه روسیه در امور سوریه، والری گراسیموف رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه حضور دارند.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینم از طرز تهیه آش گوشت + فیلم