عبدالله گنجی: فتنه 88 محصول طراحی آگاهانه علیه نظام بود


عبدالله گنجی: فتنه 88 محصول طراحی آگاهانه علیه نظام بود

مدیر مسؤول روزنامه جوان با بیان اینکه دشمن می‌خواهد پیوند مردم و حاکمیت را قیچی کند گفت: فتنه 88 که با حماسه 9 دی خاموش شد، محصول طراحی آگاهانه علیه نظام بود نه سوء ظن، بداخلاقی و رفتار‌های میدانی رقیب.

خبرگزاری فارس: عبدالله گنجی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی با بیان اینکه تفکر عاشورایی هویت ایران اسلامی است اظهار کرد: این تفکر متعالی در دنیا چنان قدرتی به ما بخشیده که زمینه جنگ نامتقارن را فراهم کرده و در آن مفهومی به نام شکست معنا ندارد.

وی حماسه ۹ دی را محصول تفکر عاشورا دانست و با بیان اینکه انقلاب ما در عاشورا پیروز شد نه در بهمن ۵۷ بیان کرد: باید بفهمیم ذخیره پایان‌ناپذیر عاشورا چیست.

مدیرمسؤول روزنامه جوان با بیان اینکه در واقعیت برای قدرت سه شاخص «جمعیت»، «وسعت» و «ثروت» مطرح است ادامه داد: ما این سه شاخص علم سیاست را در برابر آمریکا نداریم، اما با فرهنگ عاشورا در مقابل زورگویی آن‌ها ایستاده‌ایم و همیشه نیز پیروزیم.

وی با اشاره به اینکه تفکر عاشورا در تفکر شیعی به معنای پیروزی است افزود: حماسه ۹ دی محصول این روایت و متعلق به مردم است.

گنجی با اشاره به اینکه آمریکا هیچ ابایی برای توهین به مردم ما ندارد، زیرا می‌داند جریان مردمی این نظام را حفظ کرده است یاد آور شد: رئیس جمهور آمریکا چندین بار ملت ایران را تروریست خطاب کرده است!

وی با اشاره به اینکه امام راحل فرمودند: نهضت ما از نهضت عاشوراست، از اینکه پیروزی انقلاب در عاشورای ۴۲ رقم خورد و در عاشورای ۵۷ به نتیجه رسید، سخن به میان آورد و تأکید کرد: عاشورا هیچ گاه کهنه نمی‌شود.

مدیرمسؤول روزنامه جوان با اشاره به برنامه براندازی دشمن در چهار دهه عمر انقلاب اسلامی در تشریح آن گفت: براندازی ساختاری از طریق تبلیغ، حذف نخبه‌های انقلاب و تحریم در دستور کار استکبار بود.

وی با اشاره به اینکه جنگ تحمیلی تمرکز بر روی نظام بود تصریح کرد: بعد از رحلت امام تمرکز دشمن بر حذف نخبگان حاکمیت و انقلابیون قرار گرفت.

گنجی با بیان اینکه تغییر دیدگاه برخی از انقلابیون نیز برنامه دیگر دشمن بود گفت: دشمن در این زمینه ۱۰ تا ۱۵ سال کار کرد و تا حدودی نیز در یارگیری موفق بود.

در دهه دوم و سوم انقلاب تمرکز دشمن بر روی نخبگان بود

وی با اشاره به اینکه نخبگان مد نظر آمریکایی‌ها کسانی هستند که با اقدامات خود، آورده‌ای در سبد دشمن می‌اندازند بیان کرد: برای نخستین بار اوباما اسم میرحسین موسوی را برد و گفت که این فرد نماینده بخشی از هموطنانی است که به دنبال گشایش به سمت ما هستند!

مدیر مسئول روزنامه جوان با بیان اینکه موسوی ارتباط و وابستگی به آمریکا نداشت، اما برخی اقداماتش زحمت آمریکا را کم می‌کرد افزود: در دهه دوم و سوم انقلاب نیز تمرکز دشمن بر روی نخبگان کشور بود تا درون حاکمیت شکاف ایجاد کنند؛ البته این موضوع تا حدودی رخ داد و فتنه ۸۸ محصول این شکاف است.

وی تأکید کرد: فتنه ۸۸ که با حماسه ۹ دی خاموش شد، محصول طراحی آگاهانه علیه نظام و نه سوء ظن، بداخلاقی و رفتار‌های میدانی رقیب بود.

وی گفت: در فتنه ۸۸ افرادی، چون سعیده پورآقایی، ترانه موسوی، فاطمه امام و ندا آقاسلطان را سوژه کردند و برای هر کدام داستانی ساختند که بعد مشخص شد دروغ است.

مدیر مسئول روزنامه جوان با بیان اینکه این داستان‌ها ساخته شد تا به دروغ جمهوری اسلامی را خشن جلوه دهند افزود: هیچ انقلابی در دنیا اصیل‌تر از انقلاب اسلامی نیست.

گنجی با بیان اینکه غرب در مرحله سوم توطئه خود بر روی ملت ایران تمرکز کرد افزود: دشمن بر روی مردم خیمه زده است چراکه احساس می‌کند هسته سخت مردمی، حافظ نظام جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه غربی‌ها به این نتیجه رسیدند که باید جریان مذهبی و ملت ایران را از نظام جدا کنند افزود: تمرکز بر تحریم‌ها از سال ۹۱ بر مردم خمیه زده که هدف آن فروپاشی از درون است.

شبهه و فتنه نیز با هم برادرند

مدیر مسؤول روزنامه جوان با تاکید بر اینکه ترامپ نمی‌خواهد علیه ما اقدام نظامی کند چراکه حساب و کتاب مالی او دقیق است و یک ریال بی‌دلیل خرج نمی‌کند بیان کرد: ترامپ می‌داند این نگاه پول خرج نکردن در خارج، در افکار عمومی آمریکا رأی می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه آمریکا ۹ کشور را تحریم کرده، اما هیچ کدام در اثر تحریم دچار فروپاشی نشده است ادامه داد: آمریکا طراحی جدید مکمل تحریم ارائه کرد که در حال حاضر در این مرحله هستیم؛ آن‌ها در این طرح می‌خواهند مردم مذهبی و نه نه افراد خنثی را تحریک کنند.

گنجی با اشاره به اینکه ایجاد فاصله بین مردم و روحانیت دیگر نقشه دشمن است گفت: آن‌ها می‌خواهند پیوند مردم و حاکمیت را قیچی کنند و به همین دلیل علیه افرادی، چون آیت‌الله مکارم شیرازی، آملی لاریجانی و ... حرف می‌زنند.

مدیر مسئول روزنامه جوان با بیان اینکه دنیای امروز دنیای شبهه است و شبهه و فتنه نیز با هم برادرند ادامه داد: مشکل دشمن بر سر هویت دینی ماست نه حدود ما که هسته‌ای، موشکی و ... باشد.

هویت و تفکر عاشورایی که باعث ایستادگی شده است

وی با بیان اینکه روزی که ترامپ از برجام خارج شد رهبری ۴۸ ساعت بعد در جمع معلمان فرمودند: «امروز روز آزمون ملت ایران است» تاکید کرد: هویت و تفکر عاشورایی باعث ایستادگی این ملت شده و در این مسیر شکست معنی ندارد.

مدیرمسؤول روزنامه جوان با اشاره به اینکه امام حسین (ع) مانند مشعلی درخشان راه را نشان می‌دهد ادامه داد: اهتزاز پرچم امام حسین (ع) پرهزینه و نیازمند مقابله با باطل است پس در این مسیر آسایش وجود ندارد.

وی در ادامه در پاسخ به نماینده تشکل جامعه اسلامی دانشحویان در رابطه با درخواست برخی برای حضور رهبری در دانشگاه و پاسخگویی ایشان اظهار کرد: اکثر دیدار‌های رهبری با دانشجویان دوطرفه بوده و پاسخگوی سوالاتشان نیز بوده‌اند.

گنجی گفت: طبیعت دانشجو نقادی است، اما برخی به این دیدار‌ها و نقد دانشجویان راضی نمی‌شوند و از دید آن‌ها نقد باید همراه با توهین باشد که اگر غیر از این باشد آن را قبول ندارند.

مسیر منهای ولایت مسیر خلأ است

مدیرمسؤول روزنامه جوان با تأکید بر لزوم عدالت‌خواهی، این مسیر منهای ولایت را مسیر خلأ عنوان کرد و توجه به این مهم را خواستار شد.

وی در رابطه با محاکمه سران فتنه نیز گفت: این افراد باید اعدام می‌شدند، اما در حال حاضر در حصر هستند، آن هم چه حصری؟! هم می‌توانند به مسافرت بروند و هم نامه می‌نویسند، تا جایی که خانم رهنورد که اسفند از حصر خارج شده می‌گوید تا کروبی و موسوی در حصر هستند من هم این اینجا نمی‌روم!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویری تلخ از انفجار مغازه عطرفروشی در ارومیه!