توجیه کم و کاستی نظام حماقت و تضعیف آن جنایت است


توجیه کم و کاستی نظام حماقت و تضعیف آن  جنایت است

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی گفت: توجیه کم و کاستی کشور حماقت و تضعیف نظام جنایت است، اگر هنر داریم مشکلات را برطرف و رسالت خود را در پیشرفت کشور تکمیل کنیم.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «محسن قرائتی» شنبه (8دی) در جلسه تفسیر قرآن کریم مسجد دانشگاه تهران به سخنرانی پرداخت و گفت: از جمله مسائلی که همه به آن نیاز داریم انتخاب درست بین خیر و شر است.

مفسر قرآن کریم افزود: در قرآن کریم 300 آیه مربوط به قیاس بین خوب و بد است، به عنوان مثال می‌فرماید فاسق و مومن، نادان و عالم یا موارد دیگری از این قبیل یکسان نیستند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی درباره اینکه آیا جمهوری اسلامی موفق بوده یا شکست خورده است، عنوان کرد: در دنیا نباید دنبال افراد بی‌عیب باشید، همه افراد خوبی و بدی را توام دارند، جمهوری اسلامی هم بدون عیب نیست همچون ماشینی است که ماشین و راننده آن سالم هستند انسان سوار آن شده و شاید داخل ماشین برخی معضلات و عیب‌ها را ببیند، همین موارد دلیل بر پیاده شدن از ماشین نیست.

مفسر قرآن کریم افزود: نظام جمهوری اسلامی سالم است اگر بانک‌ها، بازار، ادارات و برخی مسائل دیگر آن اشکالاتی دارد دلیل بر رد کل نظام نیست، برخی همچون امام راحل و امام خامنه‌ای و شهدا برای پیشرفت این نظام زحمات زیادی کشیدند ما نیز اگر عرضه داریم باید برای رفع عیوب دیگر آن تلاش کنیم.

وی ادامه داد: آیا کشورهای دیگر منطقه اعم از ترکیه، افغانستان، پاکستان، کشورهای عربی یا حتی آمریکا و اروپا بدون مشکل هستند، در کشور ما گرانی، بی‌عدالتی و تورم و برخی مشکلات و معضلات دیگر وجود دارد که قابل توجیه کردن نیست، اما اگر ما از ماشین این نظام پیاده شویم به کدام ماشین بهتر از آن سوار شویم.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان اینکه توجیه کم و کاستی در کشور حماقت و تضعیف نظام جنایت است، عنوان کرد: امام راحل، شهدا و مردم انقلابی یک جمهوری اسلامی درست کردند که با وجود برخی مشکلات پیشرفت‌های زیادی داشته است، همواره دنبال تضعیف نظام نباشیم اگر هنر داریم مشکلات آنرا برطرف کرده و رسالت خود را در پیشرفت کشور تکمیل کنیم.

مفسر قرآن کریم با بیان اینکه عاقل کسی نیست که بین خیر و شر را تشخیص دهد، اظهار کرد: عاقل کسی است که اگر مجبور شد بین دو شر؛ شر کمتر را انتخاب کند؛ زمانی رضاخان حجاب، عمامه و مساجد را به سوی تعطیلی می‌برد، آیت‌الله حائری همزمان حوزه علمیه می‌ساختند مردمی که ناامید شده بودند سوال می‌کردند ایشان می‌فرمودند اگر بتوانیم همچون اصحاب امام حسین(ع) حتی یک نیم روز شهادت امام را به عقب اندازیم باید برای اسلام زحمت بکشیم.

وی افزود: اگر انسان بتواند یک روز یا حتی یک ساعت ضربه یا خسارت وارده به اسلام را به عقب اندازد باید این کار را انجام دهد، یا اگر بتواند با امر به معروف و نهی از منکر گناه کبیره را به گناه صغیره تبدیل کند باید این کار انجام داده و جلوی فساد را به هر میزان توان دارد بگیرد.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس