به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید آقایی شامگاه شنبه در مراسم بزرگداشت آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی با اشاره به تلاش‌ها و مجاهدت‌های این عالم بزرگوار اظهار داشت: وقتی علما و فقها از میان ما می‌روند زمین و مردم احساس نقص و خلا می‌کند که هیچ چیزی جایگزین آن نمی‌شود.

وی با بیان اینکه از دنیا رفتن یک عالم به جهت اینکه مردم از علم و معرفت و اخلاق او استفاده می‌کنند باعث ضرر و زیان بسیار می‌شود افزود: مرحوم شاهرودی که جای دارد او را آیت‌الله‌العظمی خواند با توجه به مسئولیت‌هایی که داشتند باعث شد تا وجه علمی ایشان به چشم نیاید.

معاون فرهنگی امور مساجد استان تهران بیان کرد: آیت‌الله شاهرودی در سال 1327 به دنیا آمد و انسانی بسیار باهوش و دارای مدارج علمی بالایی بوده‌اند که وارد حوزه می‌شوند و پس از گذشت 20 سال به شاگردی آیت‌الله سید محمدباقر صدر در می‌آیند که ایشان آیت‌الله هاشمی شاهرودی را «نابغتنا» لقب دادند.

آقایی ادامه داد: آیت‌الله شاهرودی واسطه میان آیت‌الله صدر و امام خمینی(ره) بوده است و ایشان در زندان‌های صدام شکنجه‌های بسیاری دیده و آثار این شکنجه‌ها همچنان بر روی دست ایشان وجود داشت.

وی در پایان با اشاره به عهده‌داری ریاست مجلس اعلای انقلاب اسلامی در عراق توسط آیت‌الله شاهرودی خاطرنشان کرد: ایشان در دوران سختی مسئولیت قوه قضائیه را برعهده داشتند که یک عالم متعهد عاقل از ایشان شاهد بودیم که اسلام امید دارد تا از این علما زیاد به خود ببیند.