تلاش برای استانداردسازی وسایل گرمایشی


تلاش برای استانداردسازی وسایل گرمایشی

وزیر آموزش و پرورش: دولت و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تلاش دارد که اعتبارات خاصی را برای استانداردسازی و ایمن سازی وسایل گرمایشی اختصاص دهند.

تلاش برای استانداردسازی وسایل گرمایشیبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سید محمد بطحایی پس از جلسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در جمع خبرنگاران گفت: دولت و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تلاش دارد که اعتبارات خاصی را برای استانداردسازی و ایمن سازی وسایل گرمایشی اختصاص دهند تا در مدت یکی دو سال مشکلات در این باره تمام شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: جلسه امروز در خصوص حادثه آتش سوزی دبستان در زاهدان بود و در این جلسه ابعاد مختلف این حادثه دلخراش مورد بررسی قرار گرفت.

بطحایی ادامه داد: بنده و معاونانم گزارشی در خصوص این حادثه ارائه کردیم و همچنین نمایندگان عضو کمیسیون نیز که برای بررسی مسأله به زاهدان رفته بودند، گزارشی ارائه کردند.

وی گفت: همچنین اقداماتی که برای برخورد با متخلفان و یا مقصران این حادثه صورت گرفته و یا در دست اقدام است به اطلاع اعضای کمیسیون رساندیم و قرار شد حداکثر در مدت یک هفته علاوه بر اقداماتی که تاکنون انجام داده ایم، بصورت مکتوب نیز به کمیسیون گزارش کنیم.

بطحایی افزود: همچنین مقرر شد برنامه‌هایی که برای پیشگیری از وقوع چنین حوادثی در آینده داریم، در مدت یک هفته به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارائه دهیم.

وی گفت: با تسلیت مجدد به همه خانواده‌هایی که عزیزشان را در این حادثه از دست دادند امیدوارم با اهتمام مجلس و اعتباراتی که در این باره پیش بینی خواهد شد، بتوانیم عوامل ورود به اینگونه حوادث را برطرف کنیم.

بطحایی افزود: برای استان سیستان و بلوچستان در یک اقدام ضربتی تعدادی از بخاری‌های استاندارد نفت سوز را آماده کردیم که در حال ارسال به این استان است.

وی گفت: همچنین تا چند روز آینده پرونده افرادی که در خصوص این حادثه تقصیر و یا قصوری داشتند و پرونده آن‌ها در هیأت رسیدگی به تخلفات اداری، تا چند روز آینده نتایج آن را به کمیسیون آموزش و تحقیقات اطلاع خواهیم داد.

بطحایی افزود: بخش دیگری از جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات در خصوص سؤالات نمایندگان بود که در این خصوص یک نفر از نمایندگان از پاسخ‌های بنده قانع شد، یک نفر قانع نشد و در خصوص سؤال دو نفر از نمایندگان نیز مقرر شد در مدت دو هفته آینده گزارشی به آن‌ها ارائه شود.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص لایحه بودجه سال آینده و ادغام ادارات آموزش و پرورش گفت: این موضوع در راستای اصلاح نظام ساختار اداری است و البته برای همه سازمان‌ها است.

بطحایی افزود: لایحه دولت در خصوص بودجه در کمیسیون‌های آموزش و تحقیقات و همچنین کمیسیون تلفیق بررسی می‌شود.

وی گفت: برخی معتقدند کوچک سازی در سطح ادارات نظارت را تضعیف خواهد کرد.

بطحایی افزود: در هفته آینده برای بررسی لایحه بودجه در بخش آموزش و پرورش جلساتی در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس برگزار خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا