روایت رهبر انقلاب از شعار مرگ بر منافقین و صدامِ ملت ایران +فیلم


در این خبر فیلمی کوتاه از سخنرانی رهبر معظم انقلاب پس از به هلاکت رسیدن صدام را مشاهده می‌کنید.

روایت رهبر انقلاب از شعار مرگ بر منافقین و صدامِ ملت ایران +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، جنایات وحشتناک و بی‌شمار صدام رئیس جمهور مخلوع و فراری کشور عراق بر هیچ کس پوشیده نیست و شخصیت منفور وی پس از ارتکاب به جنایات متعدد مورد انزجار مردم عراق و سایر مسلمانان جهان بود.

صدام در طول دوران ریاست جمهوری خود در کشور عراق جنایت بزرگی به نام جنگ نظامی علیه ایران را رقم زد که هنوز تبعات جبران ناپذیر آن پس از پایان 3 دهه از جنگ تحمیلی که وی با همدستی یاران آمریکایی و اروپایی‌اش به وجود آورده بود، باقی مانده است.

نوع عملکرد صدام در طول جنگ تحمیلی همواره مورد انتقاد و خشم مسلمانان و به ویژه ایرانیان بود و باعث شد تا شعار مرگ بر منافقین و صدام در میان مردم رایج شود و آرزوی بسیاری از افراد فرا رسیدن لحظه مرگ دیکتاتور آن سال‌ها یعنی صدام شود.

در ادامه این خبر فیلمی کوتاه از سخنرانی رهبر معظم انقلاب پس از به هلاکت رسیدن صدام را مشاهده می‌کنید. صدام پس از حملهٔ آمریکا و متحدانش به عراق در سال ۲۰۰۳ مقام خود را از دست داد. او در ۱۳ دسامبر ۲۰۰۳ (میلادی) توسط نیروهای آمریکایی در حالی که خود را در یک حفره کوچک در نقطه‌ای دورافتاده مخفی کرده بود، دستگیر شد. صدام در دادگاه ویژه جرائم سران عراق که توسط دولت موقت عراق تشکیل شد، محاکمه و در تاریخ ۵ نوامبر ۲۰۰۶، به اعدام با چوبه دار محکوم شد و سرانجام در تاریخ ۳۰ دسامبر ۲۰۰۶ مصادف با عید قربان در بغداد به دار آویخته شد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت