سعید مازندرانی گفت: با توجه به ظرفیت های کم نظیر استان گلستان گام های موثری برای ایجاد اشتغال برداشته شده.

به گزارش خبرگزاری موج گلستان ، 2330 میلیارد ریال برای ایجاد اشتغال در گلستان پرداخت شد .

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: امسال 2330 میلیارد ریال اعتبار به بیش از 3000 طرح در راستای ایجاد اشتغال در این استان اعطا شده است.

سعید مازندرانی روز یکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان آزادشهر اظهار داشت: دشمن برای به زانو در آوردن انقلاب اسلامی، اقتصاد را هدف قرار داده و بر همین اساس تحریم های اخیر را برای ایجاد نارضایتی در بین مردم وضع کرده است.

وی افزود: در این برهه زمانی اتحاد و همدلی در هر موقعیت و ایجاد اشتغال پایدار از راه های مهم مقابله با توطئه های دشمن است و برخی واحدهای اقتصادی و اشتغالزا نیز با توجه به داخلی بودن مواد اولیه از پایداری بیشتری بهره خواهند برد.

وی گفت: با توجه به ظرفیت های کم نظیر استان گلستان گام های موثری برای ایجاد اشتغال برداشته شده که می توان به اعطای 2330 میلیارد ریال به بیش از 3000 طرح اشتغالزا با ایجاد فضای کسب و کار برای 18هزار 600 نفر در سال جاری اشاره کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان ابراز امید واری کرد که با تخصیص اعتبارات بیشتر تا پایان سال 4000 میلیارد ریال تسهیلات در اختیار واحد های اشتغالزا قرار داده شود.

مازندرانی بیان کرد: چنانچه بانک ها انعطاف پذیری بیشتری داشته باشند شاهد جهش چشمگیر در بحث اشتغال خواهیم بود و برنامه استانداری گلستان نیز ایجاد اشتغال برای 30 هزار نفر تا پایان سال می باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: اختلافات سیاسی نباید وارد عرصه اقتصادی شود و از همین رو همه باید تلاش نماییم با همدلی در این مسیر کمک کنیم تا شرایطی فراهم شود که ضمن کسب رضایتمندی مردم، انقلاب نیز شکوفاتر از قبل گردد.

فرماندار شهرستان آزادشهر نیز در این جلسه با اشاره به ضعیف عمل کردن شهرک صنعتی آزادشهر گفت: سرمایه گذاری در این منطقه به کندی پیش می رود و دلیل عمده آن کمبود زیرساخت ها استا.

سیدرسول حسینی افزود: استغالزایی در شهرستان آزادشهر در 9 ماه اول سال 2100 نفر بوده است که پیش بینی می شود تا پایان سال این عدد به 2500 برسد.

وی با انتقاد از برخی ادارات گفت: در بحث اشتغال دو اداره شیلات و کمیته امداد بسیار ناتوان ظاهر شدند و در مقابل آنها صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی و گردشگری به خوبی توانایی خود را نشان داده و اشتغال قابل توجهی را ایجاد نمودند.

فرماندار شهرستان آزادشهر در انتقادی دیگر بیان کرد: امکانات شهرستان در بخش امدادی بسیار ابتدایی و ناچیز بوده وتوزیع امکانات در استان برابر نیست که این موضوع در حادثه صبح جمعه واژگونی تانکر 32 هزارلیتری بنزین در محور خوش ییلاق کاملا مشهود بود.

جلسه شورای اداری شهرستان آزادشهر ظهر یکشنبه با حضور مدیران کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی، بازرسی استانداری گلستان و مسئولان ادارت این شهرستان برگزار شد.

گفتنی است : شهرستان 96 هزار نفری آزادشهر در شرق استان گلستان قرار دارد.