ثبت 2 هزار و 936 فقره ولادت در هشت ماه نخست امسال در شهرستان جیرفت


 ثبت 2 هزار و 936 فقره ولادت در هشت ماه نخست امسال در شهرستان جیرفت

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان جیرفت، گفت: یکهزار و 495 نوزاد پسر و یکهزار و 441 نوزاد دختر طی هشت ماه نخست در شهرستان جیرفت متولد شده اند.

مهدی رضا نژاد رئیس اداره ثبت احوال شهرستان جیرفت، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: برای نخستین بار در کشور، اداره ثبت احوال کشور در تهران و در سال ۱۲۹۷، تأسیس شد.

رضا نژاد، اضافه کرد: اولین شناسنامه ای که در ایران صادر شده، متعلق به فاطمه ایرانی متولد سوم دی ۱۲۹۷ با شماره شناسنامه یک است.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان جیرفت، با یادآوری این مطلب که این اداره در شهرستان جیرفت در سال ۱۳۰۸، افتتاح شد، ابراز داشت: اولین شناسنامه ای که در جیرفت صادر شده متعلق به فردی با هویت غلام رضا فرخی با تاریخ تولد یک فروردین ۱۲۷۵ است.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد هشت ماهه امسال اداره ثبت احوال شهرستان جیرفت، بیان داشت: در هشت ماه نخست امسال، تعداد 2 هزار و ۹۳۶ فقره ولادت در این اداره ثبت شده است.

رضا نژاد، اضافه کرد: که از این تعداد یکهزار و ۷۲۰ نفر در حوزه شهری و یکهزار و ۲۱۶ فقره مربوط به حوزه روستایی است.

وی ادامه به جنسیت نوزادان متولد شده در هشت ماه نخست امسال اشاره کرد و افزود: یکهزار و ۴۹۵ نوزاد پسر و یکهزار و ۴۴۱ نوزاد دختر که طی این چند ماه در شهرستان جیرفت متولد شده اند.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان جیرفت، به فراوانی نام های امسال اشاره کرد و گفت: اسامی امیر علی با فراوانی67 مورد، ابوالفضل با 43 مورد و امیرحسین با 42 مورد بیشترین اسامی هستند که والدین جیرفتی برای نوزادان پسر خود در این هشت ماه انتخاب کرده اند.


وی ادامه داد: در نوزادان دختر اسامی فاطمه 85 مورد، فاطمه زهرا 44 مورد و نازنین زهرا 43 مورد بیشترین فراوانی نام را داشته اند.

رضا نژاد، به آمار ثبت شده ازدواج در این مدت زمان، اشاره کرد و گفت: یکهزار و ۴۱۳ مورد ازدواج ثبت شده که از این تعداد یکهزار و ۳۳۶ فقره مربوط به حوزه شهری و ۷۷ فقره مربوط به حوزه روستایی است.

وی در خصوص تعویض شناسنامه گفت: یکهزار و ۵۴۷ جلد شناسنامه تعویض شده است.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان جیرفت، اضافه کرد: تعداد شانزده هزار و ۴۲۰ فقره کارت ملی در این هشت ماه صادر شده است.

وی با بیان اینکه در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم، بیان داشت: راه اندازی طرح میز خدمت یکی از برنامه های این اداره است که از اداره های سطح شهر شروع شده است و کم کم در روستاها نیز اجرا می شود.

رضا نژاد، اضافه کرد: در این طرح شناسنامه های قدیمی تعویض شده و کارت ملی هوشمند نیز صادر می شود.

وی با اشاره به این مطلب که از سال 98 دولت الکترونیک در کشور آغاز به کار می کند، گفت: تمامی خدمات بانکی و اداری با کارت ملی هوشمند انجام می شوند.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان جیرفت، ادامه داد: با توجه به اتمام اعتبار کارت های ملی تا پایان امسال، لذا از همشهریان عزیز خواهشمندم نسبت به تعویض کارت های ملی قدیمی خود هر چه سریع تر اقدام کنند.

رضا نژاد، با اشاره به افتتاح ساختمان جدید اداره ثبت احوال شهرستان جیرفت، بیان داشت: با توجه به اعتبار در نظر گرفته شده به منظور محوطه سازی، ساختمان جدید تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

پایان پیام/586

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط