دستگیری مهاجران ایرانی در مرز انگلیس


دستگیری مهاجران ایرانی در مرز انگلیس
گروهی از مهاجران غیرقانونی ایرانی در مرز انگلستان دستگیر شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از آی تی وی، تصاویر گروهی از مهاجران که توسط مقام‌های نیروی مرزی بریتانیا در ساحل کنت در صبح روز یکشنبه بازداشت شده‌اند، منتشر شد.

۶ تن از اتباع ایرانی از طریق یک کشتی کوچک در حدود ساعت ۷.۳۰ صبح به ساحل کینگز داون رسیدند.

تعدادی از آنها برای مراقبت‌های پزشکی دست به این کار زده بودند.

ساحلی که این افراد در آن بازداشت شده‌اند حدود هفت مایلی دوور است؛ جایی که کارولین نوکز، وزیر مهاجرت روز شنبه از آن بازدید کرد.

این اتفاق در پی تلاش مهاجران برای عبور از ساحل در ماه دسامبر صورت گرفت که باعث شد وزیر کشور انگلستان این وضعیت را یک حادثه بزرگ بنامد.

«کریستف کاستانر» وزیر کشور فرانسه در این باره گفت که او تلفنی با همتای بریتانیایی خود درباره این وضعیت صحبت کرده‌ است و در توئیتر نوشت: «ما برای تقویت اقدامات خود جهت تامین امنیت کانال‌هایی که مهاجران با قایق‌های کوچک برای انجام مهاجرت‌های غیرقانونی از آنها تردد می‌کنند، تلاش می‌کنیم؛ چراکه از این طریق جان مهاجران به خطر افتاده است.»

در آخرین موج مهاجرت، دو قایق حامل ۱۲ مرد از سوریه و ایران روز جمعه به ساحل دوور رسیدند. ۴۰ مهاجر دیگر در روز کریسمس مورد شناسایی قرار گرفتند.

وزیر کشور انگلیس تعطیلات کریسمس خود را نادیده گرفته و به وست مینستر بازگشت تا به آنچه در آب‌های ساحل جنوبی انگلستان جریان دارد، رسیدگی کند.

وزارت کشور انگلیس قول داده‌ است که کارهای بیشتری برای مقابله با این مساله انجام دهد و اعلام کرده که این نگرانی جدی است چراکه برخی افراد در حال تلاش برای عبوراز راه‌های آبی به شکل مخاطره‌آمیز هستند.

وزیر کشور بریتانیا در پاسخ به درخواست افزایش نیروهای مرزی برای کنترل این وضعیت، گفت: باید بین حفاظت از مرزها و تعداد نیروهای خود تعادلی برقرار کنیم و از تشویق مردم برای انجام این کار پرخطر جلوگیری شود.

«گاوین ویلیامسون»، وزیر دفاع انگلستان هم در واکنش به این اتفاق گفت که نیروهای مسلح آماده ارائه کمک در صورت نیاز هستند.

وی ادامه داد: ما تا به حال درخواستی نداشتیم، اما اگر حل این موضوع به حمایت نیروهای مسلح نیاز داشته باشد، نیروی دریایی، نیروی هوایی و ارتش ما آماده کمک هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهاجرت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق