سناتور آمریکایی: طرح خروج از سوریه فعلا مسکوت می‌ماند


سناتور آمریکایی: طرح خروج از سوریه فعلا مسکوت می‌ماند

تهران – ایرنا - «لیندسی گراهام» عضو مجلس سنای آمریکا روز یکشنبه پس از دیدار با «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور گفت که او را مجاب کرده تا طرح خروج نظامیان آمریکایی از سوریه را مسکوت گذاشته و زمان بیشتری برای تصمیم‌گیری در این ارتباط بدهد.

به گزارش ایرنا به نقل از سی ان ان، وی گفت: پس از دیدار با ترامپ و جوزف دانفورد (رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا) نسبت به مسیری که پیش گرفته‌ایم، اطمینان خاطر پیدا کردم.
این سناتور آمریکایی ادامه داد: کارها با طمأنینه بیشتری پیش می‌رود.
گراهام افزود، از دیدگاه او، طرح خروج از سوریه فعلا «مسکوت مانده تا ارزیابی مجدد درخصوص چگونگی اجابت خواسته‌های رئیس جمهوری صورت بگیرد».
این سناتور که از جمله متحدان اصلی ترامپ در کنگره آمریکا است، پیشتر انتقادهای تندی را علیه تصمیم ترامپ برای خروج از سوریه مطرح کرده بود.
این تصمیم که با واکنش‌های بسیاری همراه شد، به استعفای «جیمز متیس» وزیر دفاع کابینه ترامپ انجامید.
پیشتر خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده بود که ترامپ پس از گفت وگوی تلفنی با «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه‌ای خود به این تصمیم رسیده بود.
به نوشته این رسانه، اردوغان با وعده مقابله ترکیه با جنگجویان داعشی باقی مانده، از ترامپ پرسیده بود که چرا با وجود شکست تقریبی این گروه تروریستی، نیروهای آمریکایی هنوز در خاک سوریه حضور دارند.
ترامپ با توقف تماس تلفنی، این مسئله را با مشاوران امنیت ملی خود در میان گذاشته و به رغم توصیه آن‌ها به ابقای نیروهای آمریکایی در سوریه، وعده خروج آن‌ها را به اردوغان داد.
گراهام روز یکشنبه در همین ارتباط گفت: فرماندهان نظامی به رئیس جمهوری گفته‌اند که داعش هنوز به طور کامل نابود نشده است. این به منزله خبری آگاهی‌بخش برای او بود.
این سناتور جمهوریخواه ادامه داد: ترامپ این موضوع را به طور جدی در دست بررسی دارد.
شبس ** 9386 **1613

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نیت کنید و فال حافظ 9 فروردین را بخوانید + فیلم