مگرشما کارشناس فوتبالی؟


نقد های عجیب دخالت های بی جا

تبریز- حبیب چرندابی/این روزها بازار اظهار نظر و بیان نظرات حتی به صورت غیر کارشناسی و به دور از امور حرفه ای داغ داغ است و همه در مورد کلیه امور نظر می دهند. اخیراً در مورد سرمربی تیم ملی یکی از هنرمندان خانم نیز اظهار نظر کرده و متاسفانه ابراز نظر یک فرد هنری در عرصه ورزشی به گونه ای نابجا و منفی است که حتی در بخش هنری و مابین علاقمندان نیز صدای اعتراض های بسیاری به این اظهار نظر شنیده شد وبا گذشت زمان بازهم شنیده می شود.

در عین حال زمانی که یک فرد از عرصه ورزشی طرف مقابل را خطاب قرار نداده یا صحبتی در مورد او نداشته آیا صحیح است که فرد غیر ورزشی سخنی انتقادآمیز مطرح نماید ؟ گو این که در این زمینه و مابین فوتبالی ها کارلوس کی روش منتقدان فنی و غیر فنی همیشگی اش را دارد و ورود فردی خارج از عرصه ورزش تا حدودی سئوال برانگیز می نماید.

منتها نکته جالب این جاست که همین هنرمندان در فن پیچ ها یا اپلیکیشن های فضای اجتماعی یک نظر انتقادی یا ابراز نقد در مورد عملکرد خودشان را برنمی تابند اما به خود اجازه می‌دهند وارد هر حیطه ای شوند و اظهار نظر نمایند. معتقدیم که در آستانه آغاز جام ملت ها طرح چنین اظهار نظراتی تفرقه برانگیز و دلسردکننده خواهد بود و به نوعی آب در آسیاب حریفان ریختن محسوب می گردد. این قضایا در حالی است که کی روش کمتر به صحبت های منتقدان به صورت مستقیم و چهره به چهره پاسخ می دهد ؟

به عنوان مثال مایلی کهن یکی از منتقدان همیشگی و دائمی کی روش با یک ضرب آهنگ یکنواخت می باشد اما هیچگاه کی روش در مقام پاسخ به این فرد برنیامده و البته بعید است که نسبت به موضوع جدید نیز واکنشی داشته باشد.

با این وجوداما بهتر است کلاهمان را قاضی کنیم و با موقعیت سنجی در خصوص زمان و مکان والبته جایگاه وتخصص خود که برخی هیچ ارتباطی با ورزش ندارند، اظهارنظرکنیم تا در فاصله نزدیک به یک 5روز تا آغاز جام ملت های آسیا تیم ملی تحت الشعاع این حواشی قرارنگیرد. بدو شک زیر سئوال بردن شخص اول تیم ملی ایران از سوی افراد بی ربط به ورزش به خصوص فوتبال که تخصص بالایی را طلب می‌کند، جز لطمه زدن به سیمای فوتبال ایران درآستانه رقابت ها جام ملت های آسیا هیچ ثمری نخواهد داشت.

1

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟