جوان‌ترین بازیکنان جام ملت‌های آسیا: 2 عراقی و صفر ایرانی!


میان جوان‌ترین بازیکنان حاضر در جام ملت‌های آسیا اثری از ایرانی‌ها نیست. عراق دو بازیکن 18 ساله در ترکیب خود دارد و البته اردن، بحرین و ویتنام هم عنوان‌های بعدی را در این بخش به خود اختصاص داده‌اند.

میان جوان‌ها از ایران خبری نیست

امیر اسدی/ 552 بازیکن در پیراهن 24 تیم، جام ملت‌های آسیا را از چند روز دیگر آغاز می‌کنند. در میان این بازیکنان، هستند آن‌هایی که سن و سال کمی دارند اما آنقدر درخشیده‌اند که در لیست نهایی تیم‌های مختلف قرار گرفته‌اند. مرور نام بازیکنان جوان جام ملت‌های آسیا نشان می‌دهد که عراق سهم بزرگی در این بخش دارد و اردن و ویتنام هم در رده‌های بعدی قرار دارند.

جوان‌ترین بازیکنی که راهی امارات می‌شود تا در جام ملت‌های آسیا بازی کند، کسی نیست جز محمد داوود. مهاجم تیم ملی عراق که در آخرین لحظات،در لیست سرکو کاتانچ جانشین مهدی کمیل شد. محمد داود متولد 22 نوامبر سال 2000 میلادی است. یعنی دوم آذرماه سال 1379. او در خط حمله نفت عراق بازی می‌کند و در طول 3 فصل اخیر، 38 گل برای این تیم به ثمر رسانده است.

جوان‌ترین بازیکنان جام ملت‌های آسیا: 2 عراقی و صفر ایرانی!---

محمد داوود ستاره عراق در جام جهانی نوجوانان- سال 2017 – هم بود. او در این تورنمنت مهم، 4 بازی برای عراق انجام داد و 3 گل زد تا نام خود را بیشتر از قبل سر زبان‌ها بیندازد. مهاجمی که چارچوب را می‌شناسد و با تکیه بر همین توانایی، یکی از مدعیان جدی کسب عنوان آقای گلی لیگ عراق و همچنین انتقال به باشگاه‌های اروپایی است.

جوان‌ترین بازیکنان جام ملت‌های آسیا: 2 عراقی و صفر ایرانی!---

عراق دومین بازیکن جوان جام ملت‌های آسیا را هم در اختیار دارد. مهند علی، ستاره خط حمله این تیم تنها 18 سال دارد. او متولد اول ژوئیه سال 2000 است. یعنی 12 خرداد 1379. مهند علی در طول 2 فصلذ اخیر، 23 گل در ترکیب پلیس عراق به ثمر رسانده و بزرگ‌ترین استعداد فوتبال در کشور همسایه محسوب می‌شود. مهند علی در این مدت، 7 بازی ملی برای عراق انجام داده و 5 گل زده. او در بازی تدارکاتی عراق مقابل چین که همین هفته قبل برگزار شد، 2 گل زد تا برای تمام مهاجمان قاره آسیا خط و نشان بکشد.

جوان‌ترین بازیکنان جام ملت‌های آسیا: 2 عراقی و صفر ایرانی!---

بعد از 2 مهاجم عراقی، نوبت به بازیکنی از تیم ملی اردن می‌رسد. عبدالله الفخوری، دروازه‌بانی است که نامش در لیست نهایی بورکلمنس بلژیکی قرار گرفته و مسافر امارات شده. عبدالله الفخوری متولد 22 فوریه 2000 است، یعنی 3 اسفند 1378. این دروازه‌بان جوان فعلا پشت خط مانده تا بزرگانی چون عامر شفیع و معتاذ محجوب که هر دو 36 ساله‌اند در ترکیب تیم ملی اردن بازی کنند.

کانگ کوک چول چهارمین بازیکن جوانی است که در جام ملت‌های آسیا حضور دارد. مهاجم تیم ملی کره‌‌شمالی که همچنان عضو تیم‌های ملی زیر 23 و 19 سال این کشور هم هست. کانگ کوک چول متولد 29 سپتامبر 1999 است، یعنی 7 مهر 1378. او که در تیم‌های پایه کره‌شمالی بارها دروازه حریفان را باز کرده، از امیدهای اصلی کیم یونگ جون برای درخشش در مهم‌ترین تورنمنت قاره است.

وان هائو دوآن دیگر بازیکنی است که این بار از گروه ایران در جمع جوان‌ترین‌ها قرار می‌گیرد. وان هائو متولد 19 آوریل 1999 است، یعنی 30 فروردین 1378. او تنها 19 سال دارد اما دو فصل است که در ترکیب ثابت باشگاه هانوی- قوی‌ترین باشگاه ویتنام- بازی می‌کند و یکی از مدافعان آینده‌دار تیم ملی هم هست. وان هائو دوآن 10 بازی ملی برای ویتنام انجام داده و امیدوار به درخشش در جام ملت‌ها است تا به تیمی مطرح در لیگی معتبر منتقل شود.

علی عیسی حسین از بحرین، دروازه‌بانی است که فقط با 19 سال وارد جام ملت‌های آسیا می‌شود. بازیکنی که متولد 6 مارس 1999 است، 15 اسفند 1377. میروسلاو سوکوپ، سرمربی 53 ساله و اهل چک، فعلا به دروازه‌بان‌هایی چون اشرف السبایی و سعید شبیر بازی می‌دهد و هنوز قصد استفاده از علی عیسی را ندارد. دروزاه‌بانی که آینده فوتبال بحرین در این پست حساس است.

در میان بازیکنان ایرانی، مجید حسینی جوان‌ترین است که البته جایی میان بازیکنان جوان حاضر در جام ملت‌ها ندارد. حسینی که این فصل حضور در سوپرلیگ ترکیه را تجربه کرده و 11 بازی برای ترابزون‌اسپور انجام داده، متولد 20 ژوئیه 1996 است. یعنی 31 خرداد 1375. او حالا که سعید عزت‌اللهی آسیب دیده و از حضور در جام ملت‌ها باز مانده، لقب جوان‌ترین بازیکن ایران را به خود اختصاص داده. مدافعی که کارلوس کی‌روش هم حساب ویژه‌ای روی توانایی‌های او باز کرده است.

جوان‌ترین بازیکنان جام ملت‌های آسیا: 2 عراقی و صفر ایرانی!---

جام ملت‌های آسیا با حضور این بازیکنان جوان و باانگیزه، می‌تواند جذاب‌تر از همیشه برگزار شود. وقتی می‌بینیم استعدادهایی درخشان در این تورنمنت حاضر شده‌اند، ناخوداگاه به تماشای رقابت‌ها راغب می‌شویم. رغبتی که درخشش احتمالی جوان‌های کم سن و سال تقدیم‌مان می‌کند.

12

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی