سوء استفاده مالی بیشترین جرایم فضای مجازی در اردبیل است


سوء استفاده مالی بیشترین جرایم فضای مجازی در اردبیل است

اردبیل- ایرنا- رییس پلیس فتای استان اردبیل گفت: سوء استفاده مالی و برداشت های غیرمجاز از حساب های بانکی بیشترین جرایم فضای مجازی در این استان است.

به گزارش ایرنا، سرهنگ علی قهرمان طالع روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگاران افزود: کلاهبرداری های رایانه ای و هتک حثیت و نشر اکاذیب از دیگر جرایم فضای مجازی در استان اردبیل است.
وی اظهار داشت: در 9 ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال وقوع جرم برداشت های غیر مجاز از حساب های بانکی در استان 298 درصد و میزان کشفیات آن توسط پلیس فتا 368 درصد افزایش داشته است.
وی بیان کرد: وقوع جرم کلاهبرداری های رایانه ای در این مدت در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نیز 148 درصد و میزان کشفیات آن هم 155 درصد افزایش نشان می دهد.
وی از کاهش وقوع جرم هتک حیثیت و نشر اکاذیب در 9 ماه امسال در استان اردبیل خبر داد و اضافه کرد: با اینکه سال گذشته هتک حیثیت و نشر اکاذیب بیشترین جرم فضای مجازی در استان اردبیل بود اما با ارائه آموزش های تخصصی توسط پلیس فتا و اجرای برنامه های فرهنگی توسط دستگاه های مرتبط وقوع آن 36 درصد کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه اعتماد به افراد، افزایش استفاده از شبکه های اجتماعی و استفاده از مشخصات کارت های اصیل بانکی به ترتیب از علل افزایش جرایم فضای مجازی در استان است، ادامه داد: بر اساس بررسی های صورت گرفته امسال در مقایسه با سال گذشته اعتماد نابجای مردم به سوء استفاده کنندگان، کلاهبرداران و متخلفان فضای مجازی در اردبیل هزار و 855 درصد و استفاده از شبکه های اجتماعی 600 درصد افزایش داشته است.
سرهنگ قهرمان طالع گفت: کاربران فضای مجازی به هیچ نحو به افراد ناشناس و غریبه اعتماد نکنند و از در اختیار قرار دادن اطلاعات شخصی و خصوصی مانند شماره کارت بانکی، شماره حساب، رمز اول و دوم کارت بانکی خود به آنها خودداری کنند تا دچار مشکل نشوند.
رییس پلیس فتای استان اردبیل با بیان اینکه امروز فضای مجازی قاره ای جدید با تابعیت بین المللی برای انسان هاست، افزود: سالم سازی فضای سایبری، تامین امنیت کاربران اینترنتی، کنترل و مهار جرایم و توسعه آموزش های همگانی از جمله الویت های پلیس فتای استان است.
وی با اشاره به اینکه کارآگاهان پلیس فتا با حداکثر توان، تخصص و تعهد از امنیت کاربران فضای مجازی پاسداری می کنند، اظهار داشت: پلیس فتای استان اردبیل با آدرس ایمیلی Ardebil_fata@police.ir، آدرس اینترنتی @cyberpolice و وب سایت به آدرس cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی با محوریت مبارزه با جرایم سایبری و توسعه امنیت فضای مجازی است.
6130/ 1257

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا