بخشنامه عجیب سفارت چین در تهران


در ادامه این اطلاعیه قابل تامل، همچنین تاکید شده این سفارت تنها 100 دلاری های جدید آمریکا با نوار آبی رنگ و بالاتر از سال 2009 را می پذیرد و زمان تحویل مدارک نیز صبح روزهای 1 شنبه، 3 شنبه و 5 شنبه خواهد بود.

بازگشت عزت به پاسپورت ایرانی یکی از وعده های مهم حجت الاسلام روحانی رئیس دولت یازدهم به مردم بود. وی در یکی از برنامه‌های تلویزیونی خطاب به مردم کشورمان گفت: «به همه هموطنان قول می‌دهم که افتخارات بزرگان ایرانی که برخی کشورهای همسایه آن را تصاحب کردند برگردانم و احترام پاسپورت ایرانی نیز برگردانده می‌شود.»
وی این سخنان را بارها در تبلیغات انتخاباتی تکرار کرد و این شعار به قدری برای مردم حائز اهمیت بود که از آن به عنوان یکی از مهم ترین وعده های انتخاباتی رئیس دولت یازدهم یاد می کنند. وعده رییس جمهور، تنها بازگشت احترام به پاسپورت ایرانی نبود، بلکه بیان می کرد که من غرور و عزت ایرانیان را به آنها باز می گردانم.
به همین خاطر، توقع افکار عمومی و رسانه ها از مسئولان دستگاههایی چون وزارت خارجه و میراث فرهنگی و گردشگری ان بود که بتوانند این دستور و تاکید رییس جمهور را به خوبی اجرایی کنند اما حالا پس از گذشت ۵ سال از آن موضوع، علاوه بر برخی اتفاقات تلخ در زمینه برخورد با مسافران ایرانی در گرجستان، کشور دوست یعنی چین هم سختگیری های عجیبی برای اتباع کشورمان آغاز کرده است.

طبق اطلاعیه روزهای اخیر سفارت چین در ایران، تاکید شده است از روز اول ژانویه (امروز) روش دریافت هزینه بخش کنسولی سفارت چین در تهران تغییر کرده و پرداخت بانکی، به پرداخت نقدی دلار امریکا تبدیل می شود و فیش های بانکی مورد قبول نخواهد بود.



در ادامه این اطلاعیه قابل تامل، همچنین تاکید شده است این سفارت تنها ۱۰۰ دلاری های جدید آمریکا با نوار آبی رنگ و بالاتر از سال ۲۰۰۹ را می پذیرد و زمان تحویل مدارک نیز صبح روزهای ۱ شنبه، ۳ شنبه و ۵ شنبه خواهد بود.

با این اوصاف، این موضوع که سفارت چین، حتی یوآن یعنی ارز رسمی کشور خود را برای مسافران ایرانی نمی پذیرد و آنها را وادار به پرداخت نقدی و نه ارائه فیش بانکی کرده است تا این وعده رییس قوه مجریه، بار دیگر در ذره بین افکار عمومی قرار بگیرد.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها