این رژیم غذایی راهی به سوی زندگی سالم و طولانی


این رژیم غذایی راهی به سوی زندگی سالم و طولانی

رژیم غذایی مدیترانه‌ای، یک رژیم غذایی و روش زندگی کامل است که رفته رفته یکی از بهترین رهنمود‌ها برای داشتن یک زندگی طولانی و سالم توصیه می‌شود.

به گزارش بهداشت نیوز: رژیم غذایی مدیترانه‌ای، یک رژیم غذایی و روش زندگی کامل است که رفته رفته یکی از بهترین رهنمود‌ها برای داشتن یک زندگی طولانی و سالم توصیه می‌شود.
مژده: غذای خوشمزه که همیشه مزه آن زیر زبانتان می‌ماند و به شما کمک می‌کند که برای سالیان دراز سالم بمانید در راه است. این غذا در قلب رژیم غذایی مدیترانه‌ای قرار دارد.
هیچ برنامه غذایی مدیترانه‌ای بی‌همتایی وجود ندارد اما به طور کلی، شما مقدار زیادی میوه و سبزیجات، لوبیا و آجیل، غلات سالم، روغن زیتون، مقادیر کمی گوشت و لبنیات و میل خواهید کرد. همچنین این شیوه زندگی شما را به ورزش روزانه، غذا خوردن با جمع دیگران و کلا لذت بردن از زندگی ترغیب می‌کند.

رژیم غذایی مدیترانه ای چه فوایدی دارد؟
رژیم غذایی مدیترانه‌ای نمره بالایی را برای سلامت قلب می‌گیرد. مطالعات نشان می‌دهد این رژیم غذایی احتمال ابتلای شما را به بیماری‌های قلبی، فشارخون و کلسترول خون را کاهش می‌دهد وممکن است مانع ابتلای شما به سرطان و بیماری‌های مزمن شود.
در مورد کاهش وزن، شما اگر به مدت 6 ماه کاملا این رژیم را رعایت کنید، ورزش روزانه منظم داشته باشید و مقدار غذایی را که می‌خورید کاهش دهید بهترین نتیجه را خواهید گرفت. بررسی‌ها نشان داده که برای کاهش وزن این رژیم غذایی از رژیم غذایی کم چرب بهتر است.
چه می‌توانید بخورید و چه نمی‌توانید بخورید؟ غالبا می‌توانید غذاهای گیاهی مانند میوه، سبزیجات، سیب‌زمینی، نان سبوس‌دار، لوبیا، آجیل و دانه‌ها رامیل کنید. می‌توانید ماست، پنیر، ماکیان و تخم‌مرغ را در مقادیر کم میل کنید. شما باید حداقل هفته‌ای 2 بار ماهی و غذا‌های دریایی بخورید. چربی‌های مفید قابل قبول است و به جای کره و مارگارین از زیتون، روغن زیتون بکر، روغن هسته آجیل مثل تخم آفتابگردان و آووکادو استفاده کنیدشما می‌توانید هنگام آشپزی از روغن زیتون به مقدار فراوان استفاده کنید و از ادویه‌ها و سبزجات معطر برای مطبوع کردن آن بهره ببرید.

کم‌کم عادت می‌کنید
این یک رژیم غذایی لذیذ و مناسب برای شماست، با این وجود ممکن است یادگیری شما به شکل نموداری باشد که به‌تدریج یاد می‌گیرید و به آن عادت می‌کنید.

محدودیت‌ها: رژیم غذایی مدیترانه‌ای شامل طیف گسترده‌ای از مواد غذایی می‌شود.

خرید کردن و پختن غذا: با برنامه‌ریزی برای رژیم غذایی خود، کار خود را ساده کنید. مواد اصلی مورد نیازتان مانند روغن زیتون، کنسرو گوجه‌فرنگی، غلات سبوس‌دار، پاستا و کنسرو ماهی را در انبار داشته باشید و برای خرید سبزیجات تازه و غذا‌های دریایی چند بار در هفته به خرید بروید. شما به راحتی می‌توانید بسیاری از مواد غذا‌های مدیترانه‌ای را گریل یا روی آتش سرخ کنید. غذاهای سرپایی سریع و آسان آماده می‌شود، یک نارنگی بردارید یا یک مشت آجیل یا یک تکه نان گندم سبوس‌دار را در هوموس بزنید و میل کنید.

غذا‌های بسته‌بندی شده؟ خیر رژیم غذایی روی غذا‌های تازه تاکید دارد.

تنهایی غذا بخوریم؟ خیر.

ورزش: داشتن فعالیت روزانه بخشی از شیوه زندگی در این رژیم غذایی است.

آیا برای سلامت مفید است؟
علاوه بر بهبود وضعیت قلب و کلسترول خون، این رژیم غذایی ممکن است میزان ابتلا به بیماری‌هایی مانند آلزایمر، دیابت، پوکی استخوان و افسردگی را کاهش دهد. البته عوامل بسیار زیادی وجود دارد که می‌تواند روی سلامت شما تاثیر بگذارد، مانند: ژن، میزان فعال بودن و اینکه شما سیگار می‌کشید یا نه. به جز آنچه که می‌خورید عوامل دیگری وجود دارد که روی سلامت شما تاثیر می‌گذارد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس