با فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد بیشتر آشنا شوید


مطلب با فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد بیشتر آشنا شوید برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/ فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد ، فرودگاه بین المللی این شهر توریستی ایران است که در سال 1330 افتتاح شده است. در این نوشته ضمن آشنایی، مروری خواهیم داشت بر تاریخچه و مشخصات...

فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد ، فرودگاه بین المللی این شهر توریستی ایران است که در سال ۱۳۳۰ افتتاح شده است. در این نوشته ضمن آشنایی، مروری خواهیم داشت بر تاریخچه و مشخصات دومین فرودگاه پر رفت و آمد ایران پس از مهرآباد تهران.

تاریخچه فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد

فرودگاه بین المللی مشهد درسال ۱۳۳۰ درمحل زائر سرای فعلی احداث شد. قبل از آن در محل میدان پانزده خرداد باندی خاکی جهت فرود هواپیما های کوچک نظامی وجود داشت که محل استقرار قبضه های ضد هوایی بود. اولین باند فرودگاه مشهد در توسعه فرودگاه مشهد به صورت تاکسی وی الحاقی پارکینگ هواپیمای فرودگاه قدیم به ابتدای باند ۱۳ و ادامه آن بصورت تاکسی و تا پارکینگ نیروی هوائی بهسازی گردید.

بلیط هواپیما مشهد – ایرپلین تیکت

درسال ۱۳۴۶ باند جدید فرودگاه مشهد از نوع بتن و پایگاه پدافند نیروی هوایی مورد بهره برداری قرارگرفت که روزانه یک پرواز از نوع DC3 در مسیر تهران مشهد و پرواز های آموزشی و ایر تاکسی علاوه بر پروازهای نظامی از آن استفاده می کردند. با افزایش پروازها و ورود هواپیماهای DC8 و متعاقباً بوئینگ ۷۲۷، ۷۳۷، ۷۰۷ و ایرباس در سال ۱۳۵۷ پارکینگ و ترمینال جدید برج مراقبت پرواز و ساختمان های جانبی فرودگاه جدید بصورت ناقص مورد بهره برداری قرار گرفت که بعلت انحلال شرکت پیمانکار مراحل تکمیل آن تا بعد ازانقلاب اسلامی ادامه یافت.

با فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد بیشتر آشنا شوید

فعالیت دوباره پس از انقلاب

پس از انقلاب، فروگاه مشهد فعالیت خود را از نو آغاز نمود و نام آن به شهید هاشمی نژاد تغییر پیدا کرد. این فرودگاه در زمینی به مساحت ۵۴۰ هکتار، در قسمت جنوب شرقی شهر مشهد قرار دارد و با داشتن دو باند آسفالت هر ساله حدود ۸.۵۴۵.۵۹۸ مسافر جابجا می کند. این فرودگاه به عنوان دومین فرودگاه پر رفت و آمد ایران بعد از فرودگاه بین المللی مهر آباد در نظر گرفته می شود و بیش از ۱۴ شرکت داخلی و ۱۶ شرکت خارجی در آن فعال هستند.

با فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد بیشتر آشنا شوید

این فرودگاه با داشتن اولین پارکینگ طبقاتی در ایران برای بیش از ۱۰۰۰ خودرو ظرفیت پارک دارد. این فرودگاه دو ترمینال دارد که ترمینال ۱ مخصوص پرواز های داخلی است و با مساحتی حدود ۳۸ هزار متر مربع، پذیرای بیش از ۵ میلیون مسافر در سال است. ترمینال شماره ۲ فرودگاه هم مخصوص پرواز های خارجی بوده و با مساحتی بیش از ۲۱ هزار متر مربع، در سال بیش از ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر را در خود جای می دهد.

پایان رپورتاژ آگهی./

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان