به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ علی باقرزاده همایی رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در میزگرد خبری ایرنا که با حضور مدیرکل شیلات و مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان برگزار شد با اشاره به حساسیت ویژه این سازمان نسبت به مسائل زیست محیطی، افزود: تنها از طریق مکاتبه با نهادها و سازمانهای مسوول پیش بینی شده در قانون، نسبت به واگذاری زمین برای این نوع فعالیت ها اقدام می کنیم .

وی افزود: در شرق شهر بندرعباس به ویژه در حاشیه رودخانه شور اول از اوایل دهه هشتاد تاکنون نزدیک به 3 هزار و 500هکتار زمین به متقاضیان سرمایه گذاری اعم از دولتی و بخش خصوصی دارای توان مالی برای پرورش میگو واگذار شده است.

به گفته وی، کار مطالعه و طرح واگذاری پنج هزارهکتار زمین برای پرروش میگو در شور دوم شامل روستای جلابی و رودخانه حسنلنگی نیز با همکاری نظام مهندسی و شرکت شهرک های کشاورزی وشیلاتی هرمزگان در دست بررسی است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در ادامه این میزگرد گفت: درحال حاضر کار مطالعات برای واگذاری 21هزار هکتار زمین در حوزه آبزی پروری به افراد توانمند و متقاضیان سرمایه گذاری از طریق شهرک های شیلاتی در دستور کار قرار دارد.