به گزارش افکارنیوز،

مجید نامجو مطلق اظهار داشت: تیم ملی ایران بی تردید شانس زیادی برای قهرمانی در جام ملتهای آسیا دارد، اما مسیر قهرمانی چندان ساده و هموار نیست.

وی افزود: به جز ایران چند کشور دیگر هم شانس خوبی برای قهرمانی دارند که می توان از تیم هایی مثل کره جنوبی، ژاپن و استرالیا نام برد. عربستان هم بار دیگر به اوج بازگشته و نباید این تیم را ساده گرفت. ضمن این که امارات هم به سبب میزبانی حتما برای قهرمانی تلاش می کند و خودش را دارای شانس می داند.

ملی پوش سابق کشورمان که در ادوار گذشته این تورنمنت همراه با تیم ملی کشورمان حضور داشته بیان داشت: بهترین خاطره ای که از این مسابقات دارم، حضور با تیمی بسیار جوان در جام ملتهای ۱۹۸۸ بود.

نامجو مطلق ادامه داد: بعد از بازیهای آسیایی سئول تعداد زیادی از بازیکنان ملی پوش استعفا دادند و مرحوم دهداری با عبور از این بازیکنان که در زمان خود بازیکنان بزرگی هم بودند، جوانان زیادی را به تیم ملی دعوت کرد و با همین جوانان به جام ملتهای ۱۹۸۸ رفت. تیم ملی در آن بازیها نمایش خوبی داشت و در نهایت هم به مقام سوم رسید.

پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: آن زمان تعدادی بازیکن جوان و گمنام توسط زنده یاد دهداری به تیم ملی دعوت شدند که همه آنها در آینده ای نزدیک تبدیل به ستاره های فوتبال ایران و آسیا شدند و سالهای زیادی در سطح اول ایران و آسیا بازی کردند. همان بازیکنان تبدیل به نسل طلایی فوتبال ایران شدند.