هدف بانک مرکزی کاهش تورم است


هدف بانک مرکزی کاهش تورم است

قائم مقام مدیرعامل موسسه اعتباری ملل هدف بانک مرکزی از تغییر روش پرداخت سود را کاهش گردش پول و در نهایت کاهش تورم در کشور دانست.

به گزارش بنکر (Banker)، محمدرضا مروجی با اشاره به اینکه پرداخت سود ماه شمار از حدود ۲۰ سال پیش در شبکه بانکی رواج داشته است اظهار کرد: با ورود سیستم های کامپیوتری محاسبه سود بصورت روزشمار انجام شده و محاسبه دستی سود به صورت ماه شمار منسوخ شد.

وی ضمن اظهار نارضایتی از پرداخت سود بالا به سپرده های کوتاه مدت اضافه کرد: معمولاً در بسیاری از کشورها نه تنها به سپرده های روزشمار سودی پرداخت نمی شود که حتی کارمزد نیز از آنها دریافت می شود.
قائم مقام موسسه اعتباری ملل تصریح کرد: پیاده سازی روش محاسبه سود بر مبنای ماه شمار به جای روزشمار در شرایط فعلی کشور تصمیم سختی به نظر می رسد.
مروجی اذعان کرد: این احتمال وجود دارد که با تغییر روش پرداخت سود نقدینگی به سمت بازارهای موازی نظیر ارز، طلا، مسکن و غیره وارد شود که با برنامه ریزی صحیح می توان از بروز آن جلوگیری کرد.
وی ادامه داد: هدف بانک مرکزی از تغییر روش پرداخت سود کاهش گردش پول در بین سپرده های روزشمار است.
قائم مقام مدیرعامل موسسه اعتباری ملل گفت: کاهش گردش پول در جامعه می تواند در نهایت منجر به کاهش تورم شود.
مروجی ادامه داد: تغییر روش پرداخت سود از روز شمار به ماه شمار می تواند منجر به افزایش سوددهی بانکها و موسسات اعتباری شده و تراز مالی آنها را بهبود بخشد.
وی با انتقاد از حذف سپرده های ۲ تا ۵ ساله در شبکه بانکی اظهار امیدواری کرد این سپرده ها مجدداً به چرخه بانکی وارد تا سپرده ها پایدارتر باشند و بانک ها برنامه ریزی بهتری را برای سپرده ها داشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کشف جسد 2 کودک بعد از 3 کشف شد + عکس