تخصیص 37 میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز هنرستان‌ها


معاون فناوری، توسعه و تجهیز دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزیر آموزش و پرورش گفت: 37 میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز هنرستان‌های کشور اختصاص یافته است.

تخصیص 37 میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز هنرستان‌هابه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، علی نژاد در حاشیه دوره آموزشی توانمندسازی نیروی انسانی و جلب مشارکت کارکنان در بیرجند گفت: این اعتبارات از محل بودجه سال ۹۷ بر اساس تملک دارایی تخصیص پیدا کرده که طبق برنامه ریزی‌ها و پیگیری‌های انجام شده بین استان‌ها توزیع می‌شود.
وی با بیان اینکه پیش بینی اعتبار برای تجهیز هنرستان‌ها در بودجه سال ۹۸ دولت ۴۵ میلیارد تومان بوده است، گفت: با توجه به اینکه به هنرستان‌ها یک پایه اضافه شده که ضرورت دارد در بحث تجهیز، اعتبارات افزایش یابد.
معاون فناوری، توسعه و تجهیز دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش خراسان جنوبی را در بحث توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای یکی از استان‌های پیش رو اعلام کرد و افزود: در حال حاضر در کل کشور ۳۶ درصد دانش آموزان در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای مشغول به تحصیل هستند که این رقم در خراسان جنوبی در بخش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نزدیک به ۴۲ درصد است.
علی نژاد سهم خراسان جنوبی از اعتبارات امسال تجهیز هنرستان‌های کشور را یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعلام کرد.
وی، با اشاره به نیاز کشور به ۲ هزار و ۷۰۰ هنرستان طبق این وزارتخانه گفت: برای این امر نیاز هست که نمایندگان مجلس توجه ویژه‌ای داشته باشند تا شاهد تحول اهداف پیش بینی شده در برنامه ششم توسعه باشیم.
معاون فناوری، توسعه و تجهیز دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش به کمبود حدود ۳۰ هزار استادکار در هنرستان‌های کشور اشاره کرد و افزود: امسال ۳ هزار مربی برای هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش از طریق برگزاری آزمون و گذراندن دوره‌های لازم در کشور جذب شدند.
یکه خانی، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی هم با بیان اینکه بیش از ۴۲ درصد دانش آموزان استان به سمت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و هنرستان سوق داده شدند، افزود: استاندارد کشوری ۳۹ درصد است که ما بالاتر از میانگین قرار داریم و هدف پرورش یک کارآفرین خوب برای آینده است.
در پایان این مراسم زمانی پور نماینده مدیران هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و ابراهیمی نماینده مدیران هنرستان‌های کاردانش خراسان جنوبی مشکلات پیش روی هنرجویان و هنرستان‌ها را بیان کردند.
در خراسان جنوبی ۴۹ هنرستان فنی و حرفه‌ای با ۵ هزار و ۴۸۶ هنرجو و ۷۴ هنرستان کاردانش با ۶ هزار و ۵۲۲ هنرآموز فعال است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف خونین اتوبوس مسافربری با تریلی در جاده مهریز + وضعیت مصدومان