سعادتمند: 2500 مستعد ورزشی دستاورد المپیاد استعدادهای برتر ورزشی


سعادتمند: 2500 مستعد ورزشی دستاورد المپیاد استعدادهای برتر ورزشی

مدیر کل دفتر توسعه آموزش های پایه و استعدادیابی و دبیر ستاد المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور در نشست تخصصی مدیران کل ورزش و جوانان سراسر کشور گزارشی از المپیاد استعدادهای برتر ارائه کرد.

سعادتمند: 2500 مستعد ورزشی دستاورد المپیاد استعدادهای برتر ورزشی
به گزارش فانوس، در این نشست احمد سعادتمند اظهار داشت: نخستین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش در ۷۷ رشته ورزشی با حضور ۲۰ هزار ورزشکار طی دو هفته برگزار شد و ۱۵۶۹ مدال قهرمانی بین ورزشکار توزیع شد.

وی در این نشست توضیحاتی از پیرامون اهداف برگزاری المپیاد برشمرد.

مدیر کل دفتر توسعه آموزش های پایه و استعدادیابی وزارت ورزش وجوانان عدالت محوری ، نگاه توسعه ای به مناطق کمتر برخوردار وتوسعه نیافته، تزریق روحیه نشاط و امید در بین آحاد مردم ، تلاش درجهت ایجاد وحدت و همدلی در بین اقوام ،ارتقای جایگاه ورزش ایران در سطوح مختلف بین المللی، تلاش جهت حضور مقتدرانه در المپیک جوانان، شناسایی نخبگان ورزشی ، پرورش و هدایت آنها به منظور پشتوانه سازی تیم های ملی را بخشی از اهداف این طرح ملی ورزشی عنوان کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه بیش از ۴۶۰ هزار نفر درگیر المپیاد استعدادیابی شدند در خصوص اقدامات صورت گرفته پیش از برگزاری آن گفت: برگزاری دو دوره آموزش و دانش افزایی کارشناسان استعدادیابی فدراسیون‌ها ومدیران پایگاههای استعدادیابی و فدراسیونها و جلسات متعدد با حضور وزیر ،معاونین و کارشناسان متخصص در حوزه های مختلف از کارهایی بود که به طور جدی پیگیری شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: المپیاد در دوبخش پسران و دختران برگزار شد که پسران ورزشکار در ۴۶ رشته ورزشی ودختران در ۳۱ رشته ورزشی به مصاف هم رفتند.

دبیر ستاد المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور شناسایی ۲ هزار ۵۰۰ نخبه ورزشی در رشته های مختلف را دستاورد این المپیاد عنوان کرد وتوضیح داد : برای هدایت این استعدادها بسته های حمایتی در بخش های آماده سازی جسمانی ، تغذیه ، روانشناسی ،پزشکی ورزشی و... تدوین شده است.

وی این نکته را مورد تاکید قرار داد که استانها در بخش پرورش مستعدین شناسایی شده از سوی فدراسیون‌های ورزشی برنامه های این بخش را بطور جدی پیگیری کرده تا در حوزه پشتوانه سازی در بخش توسعه قهرمانی پایگاه های ورزش قهرمانی به ایفای نقش بپردازند تا پروسه افتخار آفرینی در میادین بین المللی با اطمینان بیشتری تداوم پیدا کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو