تاکید محیط زیست سیستان و بلوچستان بر پیشگیری از جرایم زیست محیطی


تاکید محیط زیست سیستان و بلوچستان بر پیشگیری از جرایم زیست محیطی

‌مدیر کل و جمعی از کارکنان حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان با دادستان دادگاههای عمومی و انقلاب زاهدان دیدار و بر ضرورت تعامل بیشتر دستگاه قضایی و حفاظت محیط زیست استان برای پیشگیری از جرایم زیست محیطی و رشد سطح تعامل و همکاری ها و همچنین افزایش اطلاع رسانی تأکید شد.

‌به گزارش ایسنا- ‌وحید پورمردان مدیر‌کل حفاظت محیط زیست استان در ابتدای این نشست گزارشی از وضعیت محیط زیست استان و پتانسیل ها و مشکلات زیست محیطی را بیان کرد‌.

پورمردان گفت: فراوانی دغدغه های زیست محیطی در بین مردم و مسئولان نشان از وجود بحران ها و رشد فرایند مشارکت جویی جامعه است و تعاملات خوب سازمان حفاظت محیط زیست و دستگاه قضایی می تواند در پیشگیری از تخریب محیط زیست و وقوع جرایم زیست محیطی بسیار مؤثر باشد و آگاهی بخشی جامعه نیز بعد دیگری است که باید با جدیت و برنامه ریزی به آن پرداخته شود‌.

حجت الاسلام علی موحدی راد دادستان دادگاههای عمومی و انقلاب زاهدان نیز برهم زدن اقتصاد جرم و پیشگیری از جرایم زیست محیطی را مهم دانست و ضمن اعلام آمادگی برای تعامل و همکاری، برگزاری نشست های مشترک در حوزه قضایی بین محیط زیست و مراجع ذیربط برای بررسی مسایل و فائق آمدن بر مشکلات و نیل به تعامل فزاینده برای برخورد مناسب با دغدغه های محیط زیستی را لازم دانست‌.

موحدی راد در بخش دیگری از سخنانش گفت: روند فزاینده آلودگی و تخریب محیط زیست از قبیل حیوان آزاری، شکار بی رویه گونه های در معرض خطر انقراض و از همه مهم تر هوبره، تخریب و آتش سوزی جنگل ها و کشتزارها، گرد و غبار، معضلات پسماندها و از همه مهم تر خشکسالی از دغدغه ها و مشکلات زیست محیطی استان بشمار می رود که باید مورد توجه قرار گیرد و چاره اندیشی شود‌.

در این جلسه همچنین پورمردان به مشکلات تالاب هامون اشاره داشته و در خصوص آب چاه نیمه ها، منابع آب شیرین زاهدان و وضعیت تالاب جازموریان بحث و تبادل نظر کردند.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس