افتتاح 2500 واحد مسکونی مددجویان زلزله‌زده کرمانشاه تا پایان سال


افتتاح 2500 واحد مسکونی مددجویان زلزله‌زده کرمانشاه تا پایان سال

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه از افتتاح 2500 واحد مسکونی مددجویان در مناطق زلزله زده تا پایان سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، حسین خدرویسی در نشست خبری امروز (یازدهم دی) با اشاره به تحت پوشش قرار داشتن بیش از 78 هزار خانوار استان، گفت: در حال حاضر کمیته امداد استان 78 هزار و 195 خانوار را تحت پوشش قرار دارد که هزینه ماهانه مستمری، درمان، معیشت، کمک تامین مسکن و ... آنها حدود 35 میلیارد تومان است.

وی افزود: تنها برای پرداخت مستمری ماهانه خانوارهای تحت پوشش ماهانه حداقل 20 میلیارد تومان هزینه میکنیم و این درحالی است که مجموع درآمدهای کمیته امداد استان از محل صدقات، نذورات و سایر کمک های مردمی کمتر از 500 میلیون تومان در ماه است.

خدرویسی تصریح کرد: در این شرایط هزینه های خانوارهای تحت پوشش از منابع دولتی و منابع اختصاصی کمیته امداد تامین می شود.

افتتاح 2500 واحد مسکونی مددجویان مناطق زلزله زده تا پایان امسال/ پرونده ساخت و ساز تا خرداد 98 بسته می شود

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به خسارت بیش از 10 هزار واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد در زلزله آبان ماه سال گذشته گفت: از این تعداد حدود 5400 واحد تخریبی نوع یک و دو هستند.

وی افزود: خوشبختانه با همت صورت گرفته، برای تمام مددجویان جهت دریافت تسهیلات ساخت و ساز مسکن در محل ادارات کمیته امداد شهرستان‌ها پرونده تشکیل شده و قرارداد بانک نیز توسط کمیته امداد انجام و افراد تحت پوشش از آنجا که ضامنی نداشتند بصورت زنجیره ای ضامن یکدیگر شدند.

خدرویسی تصریح کرد: کمیته امداد اولین گروهی بود که در منطقه شروع به ساخت و ساز کرد و تاکنون 2500 واحد مسکونی مددجویان ساخته و به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه تصریح کرد: اسفندماه امسال نیز با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته 2500 واحد دیگر افتتاح می شود.

وی افزود: در مجموع تا پایان امسال از مجموع 5400 واحد تخریبی نوع یک و دو، 5000 واحد افتتاح می شود و طبق برنامه صورت گرفته تا پایان خرداد سال آینده پرونده بازسازی مسکن مددجویان در مناطق زلزله زده بسته می شود.

خدرویسی خاطرنشان کرد: واحدهایی که باقی مانده بعضا یا مددجویان استقبال نمی کنند و یا قرار است بطور مثال در برخی روستاها جابجایی روستا صورت گیرد که کار زمان بر شده است.

هیچ خانوار "پشت نوبتی" در استان نداریم

وی در ادامه با تاکید بر اینکه پشت نوبتی در کمیته امداد استان وجود ندارد، گفت: در جریان زلزله هفت هزار خانوار جدید تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفتند.

خدرویسی تصریح کرد: با توجه به نوسانات و افزایش قیمت ها و مشکلات اقتصادی نیز از محل تبصره 14 قانون بودجه امسال مجوز تحت پوشش قرار دادن 18 هزار خانوار دیگر صادر شد که با تحت پوشش قرار گرفتن این تعداد، هم اکنون پشت نوبتی در کمیته امداد نداریم.

وی افزود: تلاش بر این است که در بودجه سال آینده نیز تحت پوشش قرار گرفتن این تعداد خانوار استمرار داشته باشد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار