آموزش ساخت گل کچه ای با تکنیک آب و صابون


آموزش ساخت گل کچه ای با تکنیک آب و صابون

مرحله مهم برای ساختن یک گل کچه ای آماده سازی الیاف کچه است . در اینجا ما به کمک تکنیک آب و صابون الیاف کچه را آماده می کنیم . برای ساخت انواع مختلف از گل های کچه ای انجام دادن این مراحل مشترک است . در این تکنیک ما به ابزار زیر نیاز داریم : یک عدد حوله ( استفاده از حوله هم باعث تمیز ماندن میز کار شما می شود و هم حرارت حوله باعث در هم تنیده شدن...

آموزش ساخت گل کچه ای با تکنیک آب و صابون - وبلاگ هنری.kk-star-ratings .kk-star-ratings .kksr-stars a .kk-star-ratings .kksr-stars, .kk-star-ratings .kksr-stars .kksr-fuel, .kk-star-ratings .kksr-stars a body .news-ticker__all--btn,.owl-dot.active,.typepost,.head-art h2::after,.up-basket span, .head-sidebar h4::before,.digimag-newsletter button .panel-tab li.active .primary-cat,.uphome,.more-tbs,.single-post .submit .search-btn-modal,.mdl-login .button .head-site,.main-head-resp,.menu-top-dmag ul li > a,.navi-resp .menu-top-dmag ul li > a .search-dmag .main-head-resp .resp-btn i,.search-resp i,.user-resp i,.menu-top-dmag ul li > a,.search-dmag i,.account-dmag i,.register-dmag,.login-dmag .sponser-site .title-sponser .footer-site .links-ft ul li a,.footer-site .text-white,.copyright-text p,.digimag-newsletter input,.social-ft a .woocommerce span.onsale .woocommerce .price .woocommerce .single_add_to_cart_button.button,.woocommerce .checkout-button.button,.woocommerce-checkout #place_order a, a:visited { color: #15bdc8 !important; } a:hover { color: #2899d5 !important; }

آموزش ساخت گل کچه ای با تکنیک آب و صابون
8 ساعت پیش
آموزش ساخت گل کچه ای با تکنیک آب و صابون
۴٫۵ (۹۰%) ۲ votes

مرحله مهم برای ساختن یک گل کچه ای آماده سازی الیاف کچه است . در اینجا ما به کمک تکنیک آب و صابون الیاف کچه را آماده می کنیم . برای ساخت انواع مختلف از گل های کچه ای انجام دادن این مراحل مشترک است .

در این تکنیک ما به ابزار زیر نیاز داریم :

یک عدد حوله ( استفاده از حوله هم باعث تمیز ماندن میز کار شما می شود و هم حرارت حوله باعث در هم تنیده شدن الیاف کچه میشود )

یک تکه حصیر

یک مشمای حباب دار

الیاف کچه

محلول آب و صابون

پارچه توری

برای تهیه مواد و ابزار مورد نیاز این آموزش از لینک های زیر استفاده کنید:

آموزش ساخت گل کچه ای با تکنیک آب و صابون آموزش ساخت گل کچه ای با تکنیک آب و صابون آموزش ساخت گل کچه ای با تکنیک آب و صابون

روش کار :

۱- به ترتیب حوله ، حصیر و مشمای حباب دار را بر روی میز کار خود قرار می دهیم .

۲- به اندازه گل مورد نظرمون ، الیاف کچه قرمز را به صورت افقی و عمودی بر روی هم قرار می دهیم .

۳- سپس به مقدار بسیار کم لایه های نازکی از کچه مشکی را به صورت افقی و عموی در مرکز الیاف قرمز قرار می دهیم .

۴- یک پارچه توری نازک را بر روی الیاف کچه قرار می دهیم . این توری برای آن است که هنگام استفاده از محلول آب و صابون الیاف کچه پراکنده نشوند .

۵- برای تهیه آب و صابون ابتدا مقداری آب را گرم می کنیم ، صابون را رنده می کنیم تا حل شدن آن راحت تر اتفاق بیفتد و بعد مخلوط آب و صابون را به روش بن ماری (حرارت غیر مستقیم بر روی بخار ) حرارت می دهیم .

مخلوط آب و صابون حتما باید گرم باشد . چون باعث می شود الیاف بهتر در هم تنیده شوند . صابون شما اگر عطری نباشد نتیجه بهتری خواهید گرفت .

۶- مخلوط آب و صابون را به تدریج بر روی توری می ریزیم و الیاف را ماساژ می دهیم .

۷- بعد از چند بار استفاده از آب و صابون و ماساژ ، حاشیه های کار را مطابق با سلیقه خودمان شکل می دهیم .

توجه داشته باشید که تغییر شکل الیاف تا وقتی که به آب و صابون اغشته است امکان پذیر است . بعد از خشک شدن اب و صابون الیاف شکل نمی گیرند .

۸-بعد از گرفتن فرم دلخواه ، مشمای حباب دار و توری را به دور الیاف لول می کنیم و سپس حصیر را به دور آن می پیچیم و به مدت پانزده تا بیست دقیقه دوران می دهیم که اصطلاحا به آن نمد مالی می گویند .
۹- در مرحله بعد الیاف را از توری خارج کرده و بر روی مشما چندین بار ضربه میزنیم تا الیاف کاملا در هم تنیده شوند .
۱۰- در اخرین مرحله از اماده سازی ، الیاف را تنها یک بار در داخل یک کاسه آب گرم فرو می کنیم و آب آن را می گیریم.
۱۱- الیاف ما اماده است . الیاف را از اطراف جمع می کنیم تا الیاف ما فرم گل به خود بگیرد . انتهای آن را جمع می کنیم و چند بار دیگر بر روی مشما دوران می دهیم تا محکم شود .
می توانید توپک های نمدی یا کچه ای را به عنوان مرکز گل خود استفاده کنید و آن را با چسب قطره ای یا حرارتی به الیاف بچسبایند .
4.5 (90%) 2 votes
0
دیدگاه شما

بدون دیدگاه

عضویت در خبرنامه
عضویت
طراحی: Topwp

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کچه دوزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) هشت حقیقت جالب در مورد اژد‌های کومودو