فرماندار قم در واکنش به افزایش قیمت تخم مرغ: مرغ و تخم مرغ غذای مستضعفین است!/ پیشنهاد پایش قیمت بازار در کمیته 5 نفره


فرماندار قم در واکنش به افزایش قیمت تخم مرغ: مرغ و تخم مرغ غذای مستضعفین است!/ پیشنهاد پایش قیمت بازار در کمیته 5 نفره

شفقنا-  دلایل گرانی مرغ و تخم مرغ و نوسانات قیمت چهار قلم جنس طی دو هفته اخیر در جلسه امروز تنظیم بازار مطرح شد. به گزارش خبرنگار شفقنا در قم، جلسه کارگروه تنظیم بازار ظهر امروز با حضور محمدرضا هاشمی سرپرست استانداری قم و برخی از مدیران استان در سالن امام جواد(ع) استانداری برگزار شد. در بخشی از این جلسه، […]

فرماندار قم در واکنش به افزایش قیمت تخم مرغ: مرغ و تخم مرغ غذای مستضعفین است!/ پیشنهاد پایش قیمت بازار در کمیته 5 نفره

شفقنا- دلایل گرانی مرغ و تخم مرغ و نوسانات قیمت چهار قلم جنس طی دو هفته اخیر در جلسه امروز تنظیم بازار مطرح شد.

به گزارش خبرنگار شفقنا در قم، جلسه کارگروه تنظیم بازار ظهر امروز با حضور محمدرضا هاشمی سرپرست استانداری قم و برخی از مدیران استان در سالن امام جواد(ع) استانداری برگزار شد.

در بخشی از این جلسه، معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم بیان کرد: کارخانجات برند در استان به سایر کارخانه ها لطمه می‌زنند که باید نسبت به گرانفروشی آن‌ها برخورد شود.

او افزود: کارخانجات و تولید کننده‌ها نباید قیمت‌های خود را به ضرر مصرف کننده بالا ببرند و اگر این اتفاق رخ می‌دهد، باید بخش های نظارت کننده با آن‌ها مقابله کنند.

غضنفری با تاکید بر پیگیری مطالبات کارخانجات از سوی بخش های نظارتی تاکید کرد: ما از جهاد کشاورزی انتظار داریم که اگر اجحافی در حق برخی از کارخانجات لبنیات صورت می‌گیرد، ورود و آن را حل کند.

در بخشی از این جلسه، مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم اظهار داشت: کارخانه های معتبر به علت نفوذی که دارند مواد اولیه را راحت‌تر تهیه و سایر کارخانه ها به سختی این مواد را خریداری می‌کنند و این به زیان آن‌هاست.

در بخشی از این جلسه، رئیس صنعت مرغداران کشور و تعاونی مرغداری استان قم خاطرنشان کرد: در تمام کشورها صنعت طیور زیر نظر یک سیستم یکپارچه صورت می‌گیرد، اما متاسفانه در کشور ما این صنعت همزمان با مردم و دولت طرف است.

او با اشاره به عوامل اصلی افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ افزود: ما باید ببینیم عوامل گرانی مرغ و تخم‌مرغ چیست، در سال قبل ۱۰ میلیون مرغ استان در اثر مریضی تلف شد و مرغداران قم تا ۱۰ ماه تولید تخم مرغ نداشتند که این عامل بر گرانی مرغ و تخم مرغ تاثیر مهمی بر جای گذاشت.

خداپرست ادامه داد: از طرفی گران شدن گوشت قرمز و اعتصاب کامیونداران نیز از جمله عوامل موثر در گرانی مرغ و تخم مرغ بوده است.

رئیس صنعت مرغداران کشور و تعاونی مرغداری استان قم مطرح کرد: ۸۰ درصد کالاهای اساسی مرغ و تخم مرغ وارداتی بوده و افزایش قیمت ذرت و مواد اولیه به صورت طبیعی بر افزایش قیمت ها تاثیر گذاشته است.

او با انتقاد از وضعیت فعلی مرغ و تخم مرغ ابراز کرد: اینکه مشکلات ارزی ناشی از تحریم ها مشکل ایجاد کرده امر درستی بوده و اگر این رویه فعلی ادامه داشته باشد، صنعت مرغداری با مشکل جدی مواجه می‌شود.

خداپرست با تاکید بر لزوم کمک به مرغداری ها تصریح کرد: اگر شرکت پشتیبانی به کمک صنعت مرغداری نشتابد، مشکلات جدی به وجود می‌آید، چرا که هزینه حمل و نقل کشتی بسیار بالا بوده و مرغداری‌ها را با مشکل جدی مواجه کرده است.

در بخشی از این جلسه، معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به نوسانات قیمت عنوان کرد: در مجموع چهار قلم نسبت به دو هفته گذشته نوسان قیمت داشته که گوشت مرغ ۱۴ درصد افزایش، تخم مرغ ۱۴ درصد کاهش قیمت، گوجه فرنگی ۲۱درصد کاهش قیمت و خیار نیز با نوسان قیمت همراه بوده و سایر اقلام تغییر قیمت خاصی نداشته است‌.

در بخشی از این جلسه، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم مطرح کرد: بازرسی ها در فرآیندهای اخیر تخصصی تر شده و بخش های مختلف به صورت خاص بازرسی های خود را انجام می‌دهند و شماره ۱۲۴ و ۱۳۷ برای اعلام شکایات مردمی در نظر گرفته شده است.

در بخشی از این جلسه فرماندار قم بیان کرد: مرغ و تخم مرغ در قیاس با گوشت، غذای مستضعفین بوده و قیمت آن قابل کنترل است، پیشنهاد من این بوده که یک گروه پنج نفره تشکیل شده و به پایش قیمت بازار بپردازد.

او گفت: ما جدا از بازار تهران نمی‌توانیم تاثیر چندانی بر قیمت مرغ و تخم مرغ بگذاریم، اما می‌توانیم واحدهای تولیدی تعطیل شده را به تولید ترغیب کنیم.

سیار افزود: مردم در زمان ارزانی مرغ آن را خریداری نمی‌کنند، اما زمانی که گران می‌شود، حجم بالایی از مرغ را در فریزر خود ذخیره می‌کنند.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس