شهرک علم و نوآوری؛ در راستای توسعه فرهنگ رضوی


شهرک علم و نوآوری؛ در راستای توسعه فرهنگ رضوی

گروه فرهنگی - معاون علمی آستان قدس رضوی گفت: آستان قدس رضوی در راستای توسعه فرهنگ رضوی در داخل و خارج کشور و در سراسر عالم باید وجه‌های محتوم مانده از فرهنگ را به مردم در دنیا برساند.

شهرک علم و نوآوری؛ در راستای توسعه فرهنگ رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی محمد مهدی‌نژاد نوری امروز در آیین آغاز عملیات اجرایی شهرک علم و نوآوری عالم آل محمد(ص) اظهار کرد: این شهرک شاید در مسیر حرکت تمدن ساز و یا دستیابی به مرجعیت علمی در مشهد الرضا(ع) نقطه عطفی باشد که در راستای برپایی تمدن رضوی طراحی و راه‌اندازی خواهد شد.

وی افزود: فعالیت شهرک وابسته به تکمیل ساختمان و مسائل مربوط به آن نیست بلکه کارکرد آن از فردا آغاز خواهد شد؛ به این معنا که با ساختاری مجازی با ظرفیت‌هایی که اکنون به صورت پراکنده در درون و بیرون آستان قدس وجود دارد، رو به رو خواهیم شد.

مهدی‌نژاد خاطرنشان کرد: برای دست یابی به مرجعیت علمی مشهدالرضا(ع) از نظر کمی و کیفی نیازمند شاخص‌ها و فعالیت‌هایی هستیم. در مشهد شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک علم و فناوری، دانشگاه‌های معتبر، محققان برجسته و حوزه های علمیه زیادی فعالیت دارند که باعث افتخار برای این منطقه است. در این خصوص برای دستیابی به شاخص‌های بالاتر نیازمند افزایش تراکم چنین فعالیت‌هایی هستیم که باید زیرساخت مناسب، وسیع و منسجم‌تری ایجاد شود.

معاون علمی آستان قدس رضوی بیان کرد: آستان قدس رضوی در راستای توسعه فرهنگ رضوی در داخل و خارج از کشور و در سراسر عالم باید این وجه‌های محتوم مانده از فرهنگ را به مردم در دنیا برساند.

مهدی‌نژاد عنوان کرد: با چنین تفکری شهرک علم و نواوری آل محمد (ص) طراحی و اجرایی خواهد شد. اینکه از علم آغاز و به فناوری ختم شد، پیام بزرگی دارد و آن، این است که در این مکان به فکر و ایده، چه نرم و چه سخت، خواهیم پرداخت و امیدواریم این فعالیت ها به ثمر برسد و در زندگی مردم و جامعه تاثیر داشته باشد.

وی ادامه داد: اهداف و رویکردهای متعددی را این چشم‌انداز در آینده در پیش خواهد گرفت. یکی از سوالات بسیار مهم در این خصوص این است که آیا همه این شهرک را آستان قدس رضوی قرار است بسازد؟ اینطور نیست زیرا آستان قدس رضوی زیرساخت‌ها را فراهم خواهد کرد.

معاون علمی آستان قدس رضوی گفت: این طرح در سه فاز پیش‌بینی شده است؛ فاز اول در 100 هکتار زمینی که در طرح توسعه شهر مشهد قرار دارد، تعبیه شده و فاز دوم آن نیز در 200 هکتار ساخته خواهد شد. نهایتا فاز سوم این طرح در 500 هکتار در افق 10 تا 15 سال آینده احداث خواهد شد.

معاون علمی آستان قدس رضوی اظهار کرد: دانشگاه، مراکز علمی آموزشی، مراکز پژوهشی، آزمایشگاه‌، محیط آموزشی، حوزه علمیه، پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان از موسسات پیش‌بینی شده برای استقرار در این شهرک است.

مهدی‌نژاد خاطرنشان کرد: همچنین مراکز تولید محدود و ناب، مرکز داده ملی، نهادهای میانجی همچون کارگزاران، صندوق‌های مالی، استانداردسازی، نمایشگاه‌ها و مرکز همایش‌ها و هتل‌ به منظور حضور این صنف از افراد نیز در این مجموعه راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: همچنین مسجد، مراکز فرهنگی، هنری، ورزشی و اماکن مسکونی و خدمات شهری، بیمارستان و مراکز توسعه سلامت از دیگر مواردی است که به فضل الهی در برنامه‌های پیش بینی شده برای این شهرک در آن مستقر خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن