ماجرای مشکوک کودکی در کما


ماجرای مشکوک کودکی در کما

با انتقال یک پسربچه بیهوش به بیمارستان، رسیدگی به پرونده ابعاد پیچیده تری به خود گرفت


شهرآرا آنلاین - محمدجواد ابوعطا - با انتقال پیکر نیمه‌جان کودکی ٢ساله به بیمارستان، در حالی اقدامات پزشکی برای احیای این کودک آغاز شد که پزشکان احتمال مرگ مغزی شدن این پسربچه را رد نکردند، موضوعی که پای عوامل انتظامی و قضایی را به پرونده گشود.

به گزارش شهرآرا، صبح دیروز زنی سی‌وسه‌ساله پسربچه دوساله خود را بغل گرفته و با استرس و دلهره به یکی از بیمارستان‌های مشهد رساند. این مادر جوان با اشک و آه در حالی کودک خود را به پزشکان سپرد که این پسربچه نیمه‌بیهوش بود.

احتمال مرگ مغزی کودک وجود دارد

با اقدامات اولیه و احتمال مرگ مغزی این کودک، موضوع بلافاصله به عوامل انتظامی اعلام شد و گروهی از کلانتری کاظم‌آباد برای بررسی موضوع وارد عمل شدند. هم‌زمان با اعلام وضعیت این کودک دوساله که محمدفاضل نام دارد، بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب مشهد در این بیمارستان حضور یافت.

بر اساس بررسی‌های مقام قضایی و طبق اظهارات مادر این کودک، او روز یکشنبه دهم دی‌ماه هنگامی خانه را ترک می‌کند که پسر دوساله و دختربچه نه‌ساله‌اش به همراه پدرشان در منزل بوده‌اند.

ساعتی بعد همسرش در تماس با او اعلام می‌کند که حال محمدفاضل خوب نبوده و او را به بیمارستان آورده است. مادر نگران سراسیمه خودش را به بیمارستان می‌رساند که شوهرش را بچه به بغل مقابل بیمارستان می‌بیند. همسرش اعلام می‌کند که: «‌محمدفاضل اشتباهی داروی متادون مرا از روی اپن برداشته و خورده بود که به بیمارستان آوردمش و حالا هم ترخیص شده است.»

این اظهارات در شرایطی بود که مادر متوجه زخمی بودن سر فرزندش شده و شوهرش مدعی می‌شود، محمد‌فاضل بعد از خوردن متادون زمین خورده و سرش به جایی خورده است.

آن‌ها فرزند خود را به منزل می‌برند اما صبح دیروز سه‌شنبه، محمدفاضل دچار تشنج می‌شود که مادرش او را دوباره به بیمارستان می‌رساند.

ادعای مصرف متادون از سوی کودک

با دستور قاضی میرزایی، مأموران کلانتری کاظم‌آباد به بولوار توس محل زندگی این خانواده مراجعه و پدر کودک را دستگیر می‌کنند.این مرد سی‌وشش‌ساله در بازجویی‌های اولیه ادعاهای خود را تکرار و اعلام می‌کند: «‌شیشه دارو روی اپن آشپزخانه بود، من وقتی متوجه شدم که محمدفاضل از این دارو خورده و روی زمین افتاده بود.»طبق بررسی‌های پزشکی مصرف متادون تایید شد اما مادر کودک اعلام کرد: «‌برای کاری از منزل بیرون رفته بودم و محمدفاضل را به خواهر

٩ساله اش سپرده بودم. در ظرف متادون خیلی محکم است و من نمی‌دانم چطور امکان باز کردن آن از سوی بچه دوساله وجود داشته است. دخترم هم می‌گوید که هنگام این حادثه پدرش او را به بهانه‌ای به بیرون از منزل فرستاده بود و او ندیده که چه شده است.»

ادامه تحقیقات تا مشخص شدن وضعیت کودک

به گفته قاضی کاظم میرزایی، بازپرس قتل دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، هنوز مرگ مغزی این کودک تایید نشده و احتمال احیا وجود دارد. طبق بررسی‌های اولیه مشخص شد که پدر این کودک اعتیاد به موادمخدر صنعتی دارد و هنگام دستگیری نیز مقداری شیشه از او کشف شده است. البته مصرف متادون از سوی کودک نیز مورد تایید پزشکان بود که با شست‌و‌شوی معده، مشکل این کودک مرتفع شده و مشکلات بعدی به علت ضربه به سر او رخ داده است. با این حال تحقیقات از والدین کودک برای روشن شدن آنچه رخ داده و نقش آن‌ها در این پرونده آغاز شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور