افزایش لذت در رابطه زناشویی، راهکارهای عالی و مناسب


افزایش لذت در رابطه زناشویی، راهکارهای عالی و مناسب

با وجود همه مشکلات هنوزم هم راه‌هایی هست که شما بتوانید مشکلات جنسی زندگی خود را رو به راه کنید.

با وجود همه مشکلات هنوزم هم راه‌هایی هست که شما بتوانید مشکلات جنسی زندگی خود را رو به راه کنید. برقراری ارتباط با همسرتان، سبک زندگی سالم و ارائه راهکارهای شخصی درست می‌تواند به شما در تحمل سختی‌ها کمک کند.
 

از رابطه جنسی خود لذت ببرید:

رابطه جنسی، این کلمه یادآور مجموعه‌ای از احساسات متنوع است، از عشق، شور و هیجان و هوس گرفته تا ناامیدی و اضطراب. واکنش‌ها نسبت به این موضوع به اندازه نوع روابط جنسی متنوع است. بسیاری از افراد تمام این احساسات را تجربه می‌کنند، درحالی‌که بسیاری دیگر در تلاش برای لمس کردن این احساسات هستند.
 

اما واقعا رابطه جنسی چیست؟

ساده‌ترین تعریف ممکن این است: سکس یک فرآیند هرمونی است که به منظور بقای نسل در افراد اتفاق می‌افتد. هرچند، این نظر کوتاه فکرانه پیچیدگی واکنش‌های جنسی در افراد انسانی را دست‌کم گرفته است. انتظارات و تجربیات شما در کنار عوامل زیستی و شیمایی، تمایلات جنسیتان را شکل می‌دهد. درک شما از خودتان به عنوان یک‌طرف رابطه جنسی، تصورات شما از یک رابطه جنسی لذت‌بخش و نوع رابطه شما با شریک جنسیتان از جمله عوامل کلیدی در شکل‌دهی و حفظ یک رابطه جنسی موثر است.
 

با شریک جنسیتان صحبت کنید

بسیاری از زوج‌ها حتی در بهترین شرایط هم از حرف زدن در مورد مسائل جنسی طفره می‌روند. حس‌هایی مثل شرم، احساس گناه، خجالت و حس قربانی بودن که از مشکلات جنسی ناشی می‌شود می‌تواند تمام زندگی را تحت شعاع قرار دهد. ازآنجاکه رابطه خوب سنگ بنای یک ارتباط سالم است، اولین قدم در بهبود روابط جنسی شروع مکالمه با طرفتان است. در ادامه چند راهکار در مواجه با این موضوع حساس را بیان می‌کنیم.
 

زمان مناسب صحبت کردن را بیابید

دو نوع مکالمه جنسی وجود دارد:1. نوعی که در رخت خواب انجام می‌شود و دیگری در مکان‌های دیگر. بهترین زمان برای صحبت در مورد علایق جنسیتان دقیقا وسط عشق‌بازی‌هایتان است؛ اما برای صحبت در مورد مشکلات جنسی از قبیل، تفاوت سلیقه جنسی شما و طرف مقابل و یا مشکلات مربوط به ارگاسم بهتر است صبر کنید و در زمان مناسب‌تری آن‌ها را مطرح کنید.
 

از انتقاد پرهیز کنید

بیان کردن پیشنهادات در لفافه بهترین راه است. مثلاً زمانی که شما می‌گوید:"حس خوبی به من دست می‌دهد وقتی موهایم را به آرامی لمس می‌کنید ". مطمئنا بیشتر جواب می‌دهد تا اینکه روی نکات منفی تمرکز کنید. به مسائل جنسی خود به عنوان یک مشکل قابل‌حل نگاه کنید نه وسیله‌ای برای سرزنش کردن طرف مقابلتان.
 

شریکتان را از تغییرات بدنتان آگاه کنید

اگر بدنتان دچار گر گرفتگی شده است و یا یائسگی باعث خشک شدن واژنتان شده است با شریکتان در میان بگذارید. اگر او از جریان مطلع باشد خیلی بهتر است تا این تغییرات را به حساب بی میلی شما بگذارد. اگر شما مرد هستید و تصورات جنسی دیگر نمی‌تواند باعث برانگیختگی شما شود، این موضوع را با همسرتان در میان بگذارید و به او بگوید که چطور شما را تحریک کند. قبل از اینکه او فکر کند که آن‌قدر جذاب نیست که شما را بر بی انگیزد.
 

صادق باشید

شاید فکر کنید که با تظاهر به ارگاسم همسرتان را از آسیب روحی حفظ کرده‌اید، اما شما با این کارتان رابطه را در معرض خطر قرار داده‌اید. حرف زدن در مورد مسائل جنسی زمانی که این مسئله زیر آواری از دروغ و تظاهر پنهان شده باشد، به مراتب سخت‌تر است.
 

عشق جدای از مسائل جنسی است، این دو را باهم قاطی نکنید لطفا!

فضای رمانتیکی ایجاد کنید، در این جور موارد بوسه و لمس جواب می‌دهد. خودتان را به خاطر مشکلات جنسیتان سرزنش نکنید بجای آن سعی کنید صمیمیت عاطفی و فیزیکی را در رابطه‌تان حفظ کنید. توصیه‌ای به زوج‌های با تجربه: بعد از مرگ یکی از طرفین در زوج‌هایی که از رابطه جنسی سالم خود لذت می‌برند فرد زنده مطمئناً به دنبال جایگزین خواهد بود. تا زنده هستید موافقت خودتان را در مورد این موضوع اعلام کنید تا طرف مقابلتان از این کار احساس گناه نکند.
 

راهکارهای شخصی

امروزه به لطف انقلاب دارویی و حضور سکسولوژیست های باتجربه درمان مشکلات جنسی به مراتب راحت‌تر از قبل است؛ اما گاهی شما خودتان می‌توانید با تغییر شیوه عشق‌بازی‌تان از عهده برخی مشکلات بر بیایید. در ادامه چند نکته را متذکر می‌شویم.
 

کمی در مورد مشکلات تحقیق کنید

خوشبختانه با وجود کتاب و اینترنت تحقیق دراین‌باره کار سختی نیست. کافی است وقت بگذارید. اگر مستقیما نمی‌توانید در مورد موضوع موردنظرتان صحبت کنید می‌توانید، کتاب یا مطالبی که موردعلاقه‌تان است را به شریکتان برای مطالعه معرفی کنید و یا به او نشان دهید.
 

نگرانی‌های شخصی در مورداستفاده از نت

اینترنت یک منبع در دسترس از اطلاعات در مورد این دسته از مشکلات است، از کتاب گرفته تا مشاوران آنلاین که می‌توانند در بهبود رابطه جنسی شما موثر باشند. هرچند این موضوع واضح است اما هیچ‌وقت از کامپیوتر محل کارتان برای سرچ در مورد این مطالب استفاده نکنید چرا که دیگران به‌راحتی می‌توانند فعالیت‌های شما را مشاهده کنند. اگر شما حتی در استفاده از کامپیوتر منزل هم برای سرچ در مورد این مطالب با مشکل روبه‌رو هستید می‌توانید از کافی‌نت‌ها استفاده کنید.
 

به خودتان زمان بدهید

با افزایش سن تحریکی پذیری افراد کاهش میابد شما برای مقابله با این موضوع می‌توانید یک رابطه جنسی را در شرایط ایده آل امتحان کنید. در جریان باشید که این کاهش در تحریک پذیری ناشی از تغییرات فیزیکی بدنتان است پس برای به ارگاسم رسیدن زمان بیشتری لازم خواهید داشت. اینکه زمان بیشتری را باید به این امر اختصاص دهید اتفاق بدی نیست، با اعمال این تغییرات در نحوه عشق‌بازی‌تان نوع متفاوتی از رابطه جنسی را تجربه خواهید کرد.
 

از روغن برای رفع خشکی بدنتان استفاده کنید

در اغلب موارد خشکی واژن که به واسطه شروع یائسگی اتفاق می‌افتد را می‌توان با ژل‌ها و روغن‌ها مخصوص رفع کرد. خشکی واژن منجر به روابط جنسی دردناک می‌شود که یکی از دلایل ایجاد تنش در روابط است. اگر استفاده از ژل و روغن هم جواب نداد در مورد راهکارهای دیگر با دکترتان مشورت کنید.
 

صمیمیت فیزیکی‌تان را حفظ کنید

حتی اگر به خاطر مشکلات جنسی ناراحت، عصبی و خسته هستید، با به آغوش کشیدن و بوسیدن رابطه فیزیکی و عاطفی‌تان را حفظ کنید
 

لمس کردن را تمرین کنید

تکنیک‌های تمرکز حسی که از طرف اغلب درمانگرهای جنسی پیشنهاد می‌شود، می‌تواند موجب برقراری دوباره صمیمت فیزیکی بین شما و شریکتان شود. کتاب‌ها و فیلم‌های آموزشی بسیاری دراین‌باره خصوصاً در داروخانه‌های کشور در دسترس است. از شریکتان بخواهید آن‌طور که دوست دارد او را لمس کنید، شما را لمس کند. این کار به‌راحتی شما را با سلیقه طرفتان آشنا می‌کند
 

حالت‌های مختلفی را امتحان کنید

برقراری رابطه جنسی در شرایط و موقعیت‌های مختلف نه تنها جذابیت رابطه را بالا می‌برد بلکه، به حل مشکلات هم کمک می‌کند. به طور مثال تحریک نقطه جی (نقطه گرافنبرگ) در به ارگاسم رسیدن زنان به شدت موثر است. برای این کار لازم است که مرد آلت خود را از پشت وارد واژن زن کند.
 

نقطه جی

نقطه جی یا گرا فنبرگ -که به نام شخصی که آن را کشف کرد، نام‌گذاری شده است- یک باف اسفنجی فوق‌العاده حساس است که در وردی مهبل و سقف آن قرار گرفته است. به خاطر موقعیت دور از دسترسی که دارد، فقط از طریق دست می‌توان آن را تحریک کرد. این نقطه به‌طورمعمول در اغلب نزدیکی‌های واژینال غیرفعال است. به همین دلیل برخی پژوهشگران را به شک انداخته که آیا واقعا وجود دارد یا خیر؟ تحقیقات نشان می‌دهد که بافت‌های متفاوتی در این مکان وجود دارد. برای پیدا کردن این نقطه باید از لحاظ جنسی برانگیخته شده باشید سپس، در حالتی که نشسته اید انگشتان خود را در امتداد سقف وازنتان حرکت دهید تا به نقطه‌ی حساس موردنظر برسید یا از شریکتان بخواهید تا این کار را انجام دهد. در برخی افراد که حساس‌ترند پیدا کردن این نقطه آسان است اما در دیگر افراد کار مشکلی است.
اگر نتوانستید این نقطه را پیدا کنید نگران نباشید. در اکثر روابط جنسی اگر مرد از پشت آلت خود را وارد واژن کند این نقطه به خودی خود تحریک می‌شود. برای افرادی که با مشکل نعوظ مواجه هستند تحریک نقطه جی می‌تواند مفید باشد. تحریک کلتوریوس و نقطه جی تواماً در به اوج رساندن بانوان به شدت موثر است.
 

فانتزی‌های خود را یادداشت کنید

این تمرین می‌تواند در پیدا کردن چیزهایی که شما و شریکتان را تحریک می‌کند موثر باشد. به چیزهایی که شما را تحریک می‌کند فکر کنید و سپس آن را با شریکتان در میان بگذارید. این تمرین برای افراد کم میل مفید است.
 

ورزش‌های کگل

هم مردان و هم زنان می‌توانند تناسب اندام جنسی خود را با تقویت ماهیچه‌های کف لگن حفظ کنند. برای انجام این کار کافی است که عضلات مقعد و دور مهبل را منقبض کنید. درست مثل حالتی که می‌خواهید جلو ادرار خود را بگیرید.2-3 ثانیه نگه دارید و سپس آزاد کنید این کار را ده بار انجام دهید. سعی کنید این کار را 5 بار در روز انجام دهید. این کار را هرجایی می‌توانید انجام دهید هنگامی که پشت میز خود نشسته اید یا در یک صف منتظرید. خانم‌ها می‌توانند برای تقویت عضلات واژن خود از وزنه‌های مخصوص استفاده کنند برای استفاده از این وزنه‌ها حتما با دکتر خود مشورت کنید.
 

از تنش به دور باشید

بهتر است قبل از شروع رابطه، کاری انجام دهید که شما را از تنش دور کند مثلا باهم بازی کنید یا برای شام بیرون بروید. می‌توانید از تکنیک‌های مدیتیشن و یوگا هم استفاده کنید.
 

تسلیم نشوید

اگر هیچ‌کدام از راهکارهایی که ارائه دادید موثر واقع نشد، ناامید نشوید. در اغلب موارد دکترتان می‌تواند مشکل جنسی شما را تشخیص دهد و راهکارهای لازم را ارائه دهد. همچنین او می‌تواند یک درمانگر جنسی (طب سنتی) را به شما معرفی کند. تمرین‌های درمانگر جنسی در اغلب موارد در حل مشکلات و رسیدن به لذت موثر واقع می‌شود.
 

مراقب سلامتی‌تان باشید

کیفیت رابطه جنسی رابطه تنگاتنگی با سلامتی ذهنی، جسمی و عاطفی شما دارد. پس ایجاد توازن در این موارد در بالا بردن کیفیت رابطه جنسی شما موثر است.
 

ورزش کنید، ورزش کنید، ورزش کنید

از میان تمام رفتارهای سالم، فعالیت جسمی نقش موثر تری در بهبود سلامت جنسی شما دارد. از آنجایی که برانگیختگی جنسی رابطه مستقیمی با گردش خون دارد، ورزش‌های هوازی (ورزش‌هایی که موجب تقویت قلب و عروق شما می‌شوند) بسیار مهم هستند. علاوه بر این ورزش در کاهش برخی سرطان‌ها، رفع بیماری‌های قلبی و پوکی استخوان موثر است و به خواب شب هم کمک می‌کند. در ضمن ورزش‌های قدرتی را فراموش نکنید.
 

استعمال دخانیات ممنوع

استعمال دخانیات احتمال ابتلا به بیماری‌های ثانویه عروقی را افزایش می‌دهد، این بیماری‌ها موجب کاهش گردش خون در آلت، کلتیروس و بافت‌های وژنی می‌شود. همچنین زنانی که سیگار می‌کشند دو سال زودتر از زنان غیر سیگاری یائسه می‌شوند. اگر شما در ترک سیگار با مشکل مواجه هستید، می‌توانید از آدامس‌های ترک سیگار و یا دیگر داروها مانند بیپروپیون با مشورت پزشکتان استفاده کنید.
 

نوشیدنی‌های الکلی استفاده نکنید

برخی افراد مبتلا به اختلال نعوظ فکر می‌کنند که یک نوشیدنی در رفع این مشکل به آن‌ها کمک می‌کند، اما استفاده از الکل مسئله را حادتر می‌کند. الکل با کند کردن سیستم عصبی مرکزی، مانع از بروز واکنش‌های جنسی می‌شود. نوشیدن الکل در درازمدت موجب آسیب دیدن کبد و در نهایت ترشح بیش از حد استروژن در مردان می‌شود. مصرف الکل در زنان موجب بروز علائمی شبیه یائسگی از جمله گر گرفتگی و اختلال در خواب می‌شود.
 

تغذیه مناسب

افراط در مصرف غذاهای چرب منجر به بالا رفتن کلسترول خون و چاقی می‌شود؛ و احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را بالا می‌برد. علاوه بر این چاقی موجب بروز رخوت و تصویر بدنی ضعیف در افراد می‌شود. یکی از مزایای کاهش وزن افزایش شور جنسی (لی بیدو) است.
 

انتخاب کنید!

بعد از یائسگی به علت کاهش سطح استروژن در زنان واژن قابلیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد؛ اما نگران نباشید با انجام برخی فعالیت‌ها شما می‌توانید این روند را کند یا حتی برعکس کنید. اگر امکان برقراری رابطه جنسی برای شما وجود ندارد، استمنا توسط همسر به اندازه مقاربت موثر است. در مردان تاخیر طولانی مدت در نعوظ یا برقراری رابطه جنسی، آلت را از منبع غنی اکسیژنی که به آن نیاز دارد محروم می‌کند؛ که این موضوع منجر به بروز زخم‌هایی در آلت می‌شود که در فرآیند نعوظ اختلال ایجاد می‌کنند.
 

رابطه جنسی+ تفریح (سرگرمی)

حتی در بهترین روابط هم رابطه جنسی بعد از چند سال کسل کننده می‌شود. آن‌وقت است که کمی تخیل چاره‌ساز است.
 

خوش‌گذران باشید

محیطی را برای عشق‌بازی انتخاب کنید که هر 5 حس شما را درگیر کند. حس لغزش ملحفه‌ای از جنس ابریشم روی پوستان، قطعه‌ای از موسیقی موردعلاقه‌تان، بوی خوش گل‌های موردعلاقه‌تان در فضای اتاق، نور ملایم شمع و طمع میوه‌های تازه همه این‌ها در تحریک و انگیزش شما به شدت موثر اند. از این تحریک‌کننده‌های فوق‌العاده غافل نشوید.
 

کمی هم بازیگوشی بد نیست

نوشته‌های عاشقانه‌ای در جیب همسرتان بگذارید که بعدا پیدا کند، باهم حمام حباب بگیرید حسی که بعد از این حمام دارید مناسب برقراری رابطه جنسی خواهد بود، قلقلک و خنده را هم لحاظ کنید
 

خلاقیت!

منابع جنسی خود را آپدیت کنید. به طور مثال اگر هر هفته پنج‌شنبه سکس داشتید این بار روز دیگری را انتخاب کنید، از لباس‌های زیر تحریک‌کننده استفاده کنید و کارهای مشابه ای که به شما حس جدید و خوبی می‌دهد.
 

رمانتیک باشید

برای هم شعر بخوانید، با یک شاخه گل یکدیگر را سورپرایز کنید. هیچ مناسبت خاصی هم لازم نیست. یک روز کامل را در کنار هم باشید و فقط حرف‌های خوب! بزنید. مهم‌ترین موضوع نگرش شما به روابط جنسی است. به روز و مثبت اندیش باشید شما باید بتوانید یک رابطه خوب و طولانی مدت را مدیریت کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت جنسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج