صادرات در مرز سیرانبند 211 درصد افزایش یافت


صادرات در مرز سیرانبند 211 درصد افزایش یافت

سنندج - ایرنا - فرماندار شهرستان بانه گفت: صادرات کالا در 9 ماه گذشته (فروردین تا آذر) امسال از طریق بازارچه مرزی سیرانبند نسبت به مدت مشابه سال قبل 211 درصد افزایش یافته است.

محمد فلاحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: صادرات کالا از بازارچه مرزی سیرانبند به منطقه اقلیم کردستان عراق در این مدت به لحاظ ارزش دلاری 211 درصد و به لحاظ وزنی 47 درصد رشد داشته است.
وی با بیان اینکه افزایش صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته محاسبه شده است، افزود: پارسال در این مدت 29 هزار 422 تن کالا از بازارچه سیرانبند بانه به اقلیم کردستان صادر شد ولی امسال 190 هزار 284 تن کالا صادر شده است.
فلاحی تاکید کرد: ارزش دلاری کالاهای صادر شده 122 میلیون و 442 هزار و 447 دلار است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 211 درصد افزایش نشان می دهد.
وی یادآور شد: در 9 ماه منتهی به آذر سال گذشته 39 میلیون و 306 هزار و 467 دلار کالا از بازارچه سیرانبند بانه به اقلیم کردستان صادر شده بود.
فرماندار بانه کالاهای صادراتی را شامل انواع محصولات کشاورزی، مصالح ساختمانی، مصنوعات پلاستیکی، شیشه جام، محصولات معدنی و مصنوعات فلزی اعلام کرد.
به گزارش ایرنا، بازارچه سیرانبند دومین مرز استان و نزدیکترین مرز مشترک کردستان با اقلیم کردستان عراق است که در 25 کیلومتری شهر بانه قرار دارد.
رایزانی های با دولت عراق برای رسمی شدن بازارچه سیرانبند بانه انجام شده و در سفر مسئولان استان کردستان به اقلیم عراق نیز این موضوع پیگیری شد و از طرف وزات امور خارجه کشورمان نیز پیگیری می شود.
شهرستان بانه 84 کیلومتر مرز با اقلیم کردستان عراق دارد.
شهرستان مرزی بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7469/9102

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تجارت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق