زیباترین مقاصد گردشگری ادبی؛ الهام‌ بخش رمان‌ های محبوب (+عکس)


پول‌نیوز -روایت داستان‌ها هرچند در جغرافیای خیالی نویسندگان شکل می‌گیرد؛ اما همچنان می‌توان منشا بسیاری از آن‌ها را در واقعیت یافت. از پامپلونا «خورشید همچنان می‌دمد» تا جنگل اش‌دوان در «وینی پو»، با زیباترین مقاصد گردشگری ادبی؛ الهام‌بخش رمان‌های محبوب آشنا شوید.شاید نه تمام کتاب‌دوستان؛ اما اغلب آن‌ها رویایی یکسان دارند: قدم زدن لابلای ورق‌های کتاب مورد علاقه و یافتن خود در سرزمین خیالی و پرشگفتی آن‌.

زیباترین مقاصد گردشگری ادبی؛ الهام‌ بخش رمان‌ های محبوب (+عکس)

پریدن درون نیویورک دهه ۱۹۲۰ و تجربه سرور و شادی جشن‌های مسرفانه «گتسبی بزرگ» یا رها کردن خود در کارخانه ویلی ونکا در «چارلی و کارخانه شکلات‌سازی»؛ فرقی نمی‌کند از کدام دسته خوانندگان باشید، هر یک از دوست‌داران کتاب فانتزی‌های خود را خواهند داشت.

از آنجا که شیرجه در سرزمین‌های خیالی تنها در مرزهای ذهنی باقی می‌ماند، بهتر است به دنیای واقعیت بازگردیم. خوشبختانه دیدنی‌های بسیاری در زمین وجود دارد که می‌تواند عطش علاقمندان به ادبیات و کتاب را سیراب کند؛ از کافه‌ای که جی.کی.رولینگ نوشتن رمان‌های هری پاتر را آغاز کرد گرفته تا «باغ اسرارآمیز». همراه ما باشید و با زیباترین مقاصد گردشگری ادبی که الهام‌بخش برخی از رمان‌های محبوب تاریخ بوده‌اند، آشنا شوید.

تالار بزرگ میتم در کنت؛ انگلستان
باغ اسرارآمیز

زیباترین مقاصد گردشگری ادبی؛ الهام‌ بخش رمان‌ های محبوب (+عکس)

فرانسس هاجسون برنت در نوشتن «باغ اسرارآمیز» از آلاچیقی تماشایی که در زمین‌های اطراف خانه دوست‌داشتنی‌اش جای داشت، الهام گرفته است. او در میان چهار دیوار آلاچیق می‌نشست، می‌نوشت و سینه‌سرخی را می‌آموخت تا همراه او بنشیند؛ همان سینه‌سرخی که ماری لنوکس یتیم را لابلای ورق‌های کتاب سوی باغ اسرارآمیز رز‌های او هدایت می‌کرد.

پامپلونا؛ اسپانیا
خورشید همچنان می‌دمد

زیباترین مقاصد گردشگری ادبی؛ الهام‌ بخش رمان‌ های محبوب (+عکس)

شاید سبک مدرن آثار ارنست همینگوی مورد علاقه همگان نباشد؛ اما برای دوست‌داران رمان پرحرارت «خورشید همچنان می‌دمد»، قدم زدن در خیابان‌های شهر اسپانیایی و محبوب همینگوی، پامپلونا قطعا جذاب خواهد بود. شهر در طول ۹۰ سال اخیر، از آن هنگام که همینگوی رمان خود را می‌نوشت، تغییرات چندانی را متحمل نشده و تنها به آن چندین مجسمه از این نویسنده بزرگ اضافه شده است؛ نویسنده‌ای که شهرتی بسیار برای آن به ارمغان آورد.

جنگل اش‌داون در ساسکس شرقی؛ انگلستان

وینی پو

زیباترین مقاصد گردشگری ادبی؛ الهام‌ بخش رمان‌ های محبوب (+عکس)

جنگل اش‌داون (Ashdown Forest) از جواهرات پنهان مانده در انگلستان است. هرچند اشاره چندانی به این موضوع نکرده‌اند؛ اما زیر درختان همین جنگل، آلن الکساندر میلن پسر مشهور خود، کریستوفر رابین را که الگوی اصلی شخصیتی همنام در وینی پو بود، بزرگ کرد. در جنگل اش‌داون، طرفداران «وینی پو» برای بار دیگر می‌توانند روی «پل ترکه‌های چوب پو» بازی ساده و دوست‌داشتنی ترکه چوب را برگزار کنند، «تله هفالومپ» را از نزدیک ببینند و در «مکان جادویی»، جایی که این داستان ارزشمند پایان یافت، اشک بریزند.



منبع:کجارو

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...