موفقیت محققان روس برای پاکسازی لکه های نفتی با استفاده از نوعی جلبک


موفقیت محققان روس برای پاکسازی لکه های نفتی با استفاده از نوعی جلبک

این صافی‌ها قابلیت آن را دارند که با تجزیه نفت ، آبهای شور را حتی اگر آلاینده های دیگر نیز داشته باشند از هر گونه آلودگی نفتی پاک کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ­به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک ، دانشمندان روس روشی مؤثّر و منحصر به فردی برای پاکسازی دریاها از لکه های نفتی ابداع کرده اند.
اولگ استپانیان متخصص عضو مرکز تحقیقاتی آکادمی علوم روسیه در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد گروهی از محققان و دانشمندان روس نوعی صافی منحصر به فرد از جلبک فوکوس ساخته اند که با استفاده از آن می توان به روشی طبیعی و کاملا مؤثر آبهای شور را از آلودگی های نفتی پاک کرد.
استپانیان تصریح کرد مرکز تحقیقاتی آکادمی علوم روسیه با همکاری مؤسسه بیولوژی دریایی مورمانسک،صافیهای زیست فناوری ویژه ای با استفاده از جلبکهای فوکوس ساخته اند. این صافی‌ها قابلیت آن را دارند که با تجزیه نفت ، آبهای شور را حتی اگر آلاینده های دیگر نیز داشته باشند از هر گونه آلودگی نفتی پاک کنند. به گفته استپانیان این روش ابداعی در حال حاضر در نوع خود یک فناوری منحصر به فرد است.
محقق روس افزود ما در تحقیقات و بررسی های خود به این نتیجه رسیدیم که جلبکهای فوکوس کیسه‌دار مقاوترین ارگانیسمهایی هستند که می توان در این زمینه استفاده کرد. وی ادامه داد آزمایشات صورت گرفته در این پروژه نشان داد که با چند ده کیلوگرم از این جلبکها می توان چندین تن نفت را که در دریا پراکنده شده است، بازیافت کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویری تلخ از انفجار مغازه عطرفروشی در ارومیه!