مرگ 85 نفر بعد از دهن باز کردن زمین در فیلیپین !+تصاویر


مرگ 85 نفر بعد از دهن باز کردن زمین در فیلیپین !+تصاویر

رکنا: در پی حادثه رانش زمین در فیلیپین تاکنون 85 نفر کشته و 20 نفر مفقود شده‌اند.

به گزارش رکنا به نقل از رویترز، مقامات فیلیپین امروز (چهارشنبه) اعلام کردند که شمار کشته شدگان حادثه Incident رانش زمین و سیل در مرکز فیلیپین به 85 نفر افزایش یافته است. 20 نفر نیز در نتیجه این رانش زمین ناپدید شده اند.

«ریکاردو جالاد»، مدیر اجرایی آژانس بلایای طبیعی فیلیپین اعلام کرد: بیشتر قربانیان که در میان آنها کودک هم دیده می شود، به دلیل رانش زمین در مرکز فیلیپین که پس از دو روز بارش شدید باران اتفاق افتاد، کشته شدند.

مرگ 85 نفر بعد از دهن باز کردن زمین در فیلیپین !+تصاویر

وی افزود: اگر افراد ناپدید شده پیدا نشوند، متأسفانه باید بگوییم که تعداد کشته شدگان 105 نفر است که امیدواریم این اتفاق هرگز نیفتد.

از روز یکشنبه بارش شدید باران و به دنبال آن جاری شدن سیل باعث ایجاد رانش زمین در مناطق بیکول و شرق ویسایاس شد. منطقه بیکول با 5.8 میلیون نفر جمعیت بیشترین خسارت را در نتیجه این حادثه دیده است. 68 نفر از کشته شدگان در این منطقه زندگی می کرده اند. سطح آسیب وارد شده به زمین های برنج و ذرت هم حدود 6.5 میلیون دلار برآورد شده است.

گزارشها حاکی از آن است که بیش از 45000 خانواده از 457 بخش مختلف فیلیپین تحت تأثیر توفان گرمسیری که در تاریخ 29 دسامبر سال گذشته میلادی رخ داد، قرار گرفته اند.

هر ساله حدود 20 توفان گرمسیری در فیلیپین رخ می دهد و علاوه بر تلفات جانی، آسیب های زیادی را به زمین های کشاورزی و زیرساخت ها وارد می کند.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همان داند