ترفندهای آرایشی برای خانم های میانسال | جوان تر جلوه کنیم + عکس


ترفندهای آرایشی برای خانم های میانسال | جوان تر جلوه کنیم در اینبخش ترفندهای آرایشی برای خانم های میانسال را مرور می کنیم. هر رده سنی آرایش های خاص خودش را دارد، مثلا دختران بـه مانند زنان آرایش نمی‌کنند. این موضوع برای خانم های میانسال هم صدق می کند و یک خانم 40 ساله نمیتواند میکاپ دخترانه روی صورت خود داشته باشد، اما خانم های میانسال چـه...

ترفندهای آرایشی برای خانم های میانسال | جوان تر جلوه کنیم + عکس

ترفندهای آرایشی برای خانم های میانسال | جوان تر جلوه کنیم

در اینبخش ترفندهای آرایشی برای خانم های میانسال را مرور می کنیم. هر رده سنی آرایش های خاص خودش را دارد، مثلا دختران بـه مانند زنان آرایش نمی‌کنند. این موضوع برای خانم های میانسال هم صدق می کند و یک خانم 40 ساله نمیتواند میکاپ دخترانه روی صورت خود داشته باشد، اما خانم های میانسال چـه آرایشی داشته باشند؟ در ادامه با پارس ناز همراه باشید تا این موضوع را بررسی کنیم.

وداع با پنکیک و پودرهای آرایشی

پودر آرایشی ماهیتاً خاصیت پوشانندگی و مات‌سازی دارد. اگر پوست چربی دارید، پودرزدن ایدۀ جالبی اسـت اما واقعیت این اسـت کـه چربی پوست با بالارفتن سن کم‌تر میشود. هرچه سن پوستمان بیشتر می شود، کم‌آب‌تر میشود ودر این حالت پودر زدن فقط جلوۀ خشک، خسته و غبار گرفته‌ ای بـه پوست میدهد و سن‌ و‌ سال تان را بیشتر نشان می‌ دهد.

ترفندهای آرایشی برای خانم های میانسال | جوان تر جلوه کنیم + عکس

مـا چیزی میخواهیم کـه جوانی و طراوت پوست را بازگرداند نه اینکه نتیجۀ عکس داشته باشد. بـه‌ جای پودر از اسپری ثابت‌نگهدارنده استفاده کنید تا میک‌آپتان بـه هم نریزد و ثابت بماند و حتما قبل از آرایش در نواحی خشک و کم‌آب از مرطوب‌کننده استفاده کنید کـه رطوبت پوست حفظ شود.

خیلی از چین‌ها و خطوط پوستی با آبرسانی بیشتر کاهش مییابند و رفته‌رفته از بین می روند. یادتان باشد کـه کلاً از محصولات آبرسان استفاده کنید. بـه‌کارگیری فاندیشن‌های مایع، حاوی ذرات آرایشی سبک و کرم‌ها و برنزرهای آبرسان ایدۀ بسیارخوبی برای حفظ طراوت پوست اسـت. البته در ترفند دوم اشاره می کنیم کـه پنکیک میتواند جای دیگری کاربرد داشته باشد.

استفاده از برس‌ های ریمل برای پودر زدن به مژه و ابرو

بـه این فکر افتادیم کـه پودرهای آرایشی را حذف کنیم چون سن پوستمان را بالا می برند بااین‌حال پودرها یک خاصیت مهم دارند. اگر میخواهید مژه‌های ضخیم تر و پرحجم‌تری داشته باشید پودر زدن بـه ابرو و مژه بشما کمک میکند. میتوانید قبل از استفاده از ریمل، برای زیرسازی و پوشش بیشتر مژه و ابرو از پنکیک‌های سبک استفاده کنید.

ترفندهای آرایشی برای خانم های میانسال | جوان تر جلوه کنیم + عکس

اگر فقط پنکیک فشرده دارید از برس ریمل تمیزی برای سست‌کردن و برداشتن پودر استفاده کنید. برس آغشته بـه پودر را قبل از ریمل‌زدن بـه مژه‌ها بکشید تا جلوه و پوشانندگی ریمل را افزایش بدهد. از ریشه تا نوک مژه رابا حرکات رفت‌و‌برگشتی پودر بزنید. اینکار را بادقت تا نزدیک تیغۀ بینی و نرسیده بـه بخش داخلی چشم ادامه بدهید. بعد با برس تمیز دیگری پودر اضافه را از مژه‌ها بگیرید و ریمل بکشید.

از بین‌ بردن سریع پف زیر چشم و خطوط اطراف لب

متخصصان زیبایی و مراقبت از پوست تأکید می کنند کـه هرچه زودتر فکری برای چروک‌های پوستی بکنید. گذشت زمان فقط کار را سخت‌تر میکند چون چین‌و‌چروک‌ها عمیق‌تر و مقاوم‌تر میشوند. اخیراً دو پژوهشگر بررسی‌هایی جنجالی دراین باره انجام داده‌اند.

ترفندهای آرایشی برای خانم های میانسال | جوان تر جلوه کنیم + عکس

انها شرح داده‌اند کـه جراحان زیبایی همه واقعیت رابه مـا نمی گویند و نمیخواهند ترفندهای سادۀ مقابله با چین‌و‌چروک و پیری پوست را بازگو کنند. لابد بـه این علت کـه جوان‌سازی پوست فواید مالی هنگفتی برایشان در پی دارد. حتما در مقالۀ جداگانه‌ای بـه این موضوع خواهیم پرداخت.

استفاده از روغن بچه برای پاک‌ کردن آرایش

نازک‌شدن و از بین رفتن مژه‌ها یکیدیگر از عوارض جانبی ِ بالا رفتن سن‌ و سال اسـت. این مسأله کاملاً طبیعی اسـت اما کاری کـه می توانید برای کندشدن این روند انجام دهید این اسـت کـه هرشب باقیماندۀ ریمل را از مژه‌هایتان پاک کنید تا چربی طبیعی را حفظ و از مژه‌ها مراقبت کنید. حتی برای خاطرجمعی از فراموش نکردن اینکار و تأکید بر مراقبت از مژه‌ها، پس از مواد پاک‌کننده از کمی روغن بچه برای چرب‌کردن مژه استفاده کنید.

ترفندهای آرایشی برای خانم های میانسال | جوان تر جلوه کنیم + عکس

این روغن برای کودکان خردسال و مصارف آرایشی بسیار ملایم و بی‌خطر اسـت اما برای اجتناب از تماس روغن با محدودۀ داخل چشم، چند قطره ازآن را روی پنبۀ مخصوص بریزید و بـه مژه‌ها بکشید. چشمتان را ببندید و پنبه رابا ضربات ملایم بـه مژه‌ها بزنید و بـه‌طور رفت‌و‌برگشتی، سراسر مژه را چرب کنید. یک قطرۀ اضافه هم برای بخش‌های کناری استفاده کنید و آن‌قدر پنبه رابه این نواحی بکشید تا آلودگی و ریمل اضافه را کاملاً از بین ببرد.

نصب مژه مصنوعی به کمک چسب مژه و سنجاق سر

اگر تکنیک‌های مراقبت مژه کارساز نباشد، میتوانید از مژه‌های مصنوعی استفاده کنید و بر زیبایی چشم‌ها بیفزایید. خبر خوب این اسـت کـه خیلی آسان‌تر از انچه تصور می کنید، می توانید مژه‌های مصنوعی را نصب کنید و دربیاورید. از بخش‌های کم‌پشت شروع کنید و با ظرافت یک لایه مژه مصنوعی بـه بخش‌های خالی بچسبانید. البته باید از خیر یک‌سوم داخلی بگذرید.

ترفندهای آرایشی برای خانم های میانسال | جوان تر جلوه کنیم + عکس

یک ‌سوم مژه بـه کارتان نمی آید. اینبخش را ببرید و دو سوم خارجی‌تر را استفاده کنید. دراین مرحله از سنجاق‌سر کمک بگیرید تا بتوانید بهتر و ظریف‌تر مژه را نصب کنید. یک قطره چسب دربخش گرد انتهایی سنجاق‌سر بریزید و بـه اسانی نوار مژه را بچسبانید. ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید تا نوار بچسبد. سپس با موچین، نوار اتصال مژه بـه لبۀ پلک رابه آرامی فشار بدهید تا کار دقیقتر صورت بگیرد.

برای زیبایی مژه و ابرو به هر راه کاری متوسل نشوید

اگر از صبح بـه صبح ریمل‌زدن جانتان بـه لبتان رسیده یا تلاش برای چسباندن مژه مصنوعی راه بـه جایی نمیبرد، شیوۀ ماندگارتر یا برند مرغوب‌تری را امتحان کنید. نصب مژه مصنوعی ممکن اسـت برایتان دشوار و وقت‌گیر باشد و حالتی مصنوعی و اغراق‌شده بـه چشمان تان بدهد. طبق تحقیقات انجام‌شده، آرایش مصنوعی برای مردها خوشایند نیست. باید توجه کرد کـه:

خیلی از ریمل‌ها و مژه‌های مصنوعی صرفاً اخاذی تجاری هستند و اگر محصول آرایشی را درست انتخاب نکنید ممکن اسـت تهدیدی برای زیبایی و سلامت بدن‌تان باشند. اکستنشن‌های افزایندۀ طول مژه، ریمل‌های رنگی و حجم‌دهنده و محصولات مکمل مژه و ابرو همگی مدعی‌اند کـه زیبایی را دوچندان می کنند اما راه‌های زیادی برای تشخیص خوب و بدِ محصولات آرایشی وجوددارد.

رنگ لب خودتان را بسازید

همه مـا با چیزهایی کـه در اختیار داریم کار میکنیم. اگر ازآن دسته افرادی هستید کـه در انتخاب رنگ رژ لب سخت‌گیرند و درعین‌حال حوصلۀ انتخاب رنگ از طیف‌های مختلف را ندارند، خودتان دست بکار شوید و رنگ محبوبتان را بسازید. کافی اسـت یکبار بـه خودتان زحمت بدهید و رنگ موردعلاقه را انتخاب کنید.

ترفندهای آرایشی برای خانم های میانسال | جوان تر جلوه کنیم + عکس

میتوانید در پالت تمیزی یک تکه رنگ رابا بالم لب یا بعضی ژله‌های گیاهی مناسب مخلوط کنید. اگر غلظت رنگ مناسب نیست بیشتر رنگ اضافه کنید. اگر خیلی غلیظ اسـت بالم را بیشتر کنید. سپس رنگ آماده را در محفظه‌ای بریزید و نگه‌داری کنید.

مرطوب‌ کننده رنگی خودتان را بسازید

اینکه جاافتاده شده‌اید و سنتان افزایش پیدا کرده، بـه این معنا نیست کـه نباید از فاندیشن رنگی روی پوست استفاده کنید. چیزی برای مخفی کردن وجود ندارد. میتوانید از ترفندهای مناسب آرایش استفاده کنید و بدرخشید. حتما از محصولات حاوی مرطوب‌کننده استفاده کنید.

ترفندهای آرایشی برای خانم های میانسال | جوان تر جلوه کنیم + عکس

مرطوب‌کننده‌ها پوست شـما را جوان‌تر نشان می دهند. کافی اسـت یک تکه از مرطوب‌کنندۀ محبوبتان رابا فاندیشن صورت ترکیب کنید. ترکیب این دو بافت طبیعیِ بی‌نظیری ایجاد می کند و جلوۀ بسیار خوبی دارد. این طور بـه‌نظر می رسد کـه اصلاً آرایش نکرده‌اید. می توانید نسبت دلخواه فاندیشن- مرطوب‌کننده را برای زمان‌های موردنظر خودتان بسازید و نگه داری کنید.

ضمناً استفاده از مرطوب‌کننده ایدۀ خیلی خوبی برای روزهای سرد زمستان اسـت کـه فاندیشن تابستانه پاسخگوی خشکی هوا نیست و ظاهر کدر و گرفته‌ای بـه پوستتان می دهد. حتما استفاده از مرطوب‌کننده را در اولویت قرار دهید و زیرسازی با ضدآفتاب حاوی SPF مناسب را فراموش نکنید. اصلاً مهم نیست کـه از میزان آرایشتان کاسته میشود. آن‌چـه اهمیت دارد جلوۀ طبیعی آرایش اسـت.

استفاده از رژگونه کرمی ساخته‌ شده از رژلب به‌ جای رژگونه پودری

اگر میخواهید از خشکی محصولات آرایشی و اثر مخربشان بر چروک‌ها و شیارهای پوستی بکاهید، از فرمولاسیون کرمی و مرطوب‌کننده استفاده کنید. رژگونه‌های کرمی نسبت بـه انواع پودری ماندگاری بیشتر و اثر مناسب‌تری دارند. یادتان باشد کـه همیشه نیاز بـه صرف هزینه و خرید محصولات جدید ندارید. می توانید ترفندهای مقتصدانه و خردمندانه‌ای بـه‌کار بگیرید و نیازتان را برطرف کنید.

ترفندهای آرایشی برای خانم های میانسال | جوان تر جلوه کنیم + عکس

از رژلب‌های هلویی، صورتی یا قرمز برای ساخت رژگونه استفاده کنید. فقط یک یا دو لکه رنگ کوچک کفایت میکند، خصوصاً اگر رژلبتان رنگ قابل توجهی دارد. کمی دورتر از پایین‌ترین بخش بینی، روی استخوان گونه را در نظر بگیرید. یکی دو لکه رنگ بـه این ناحیه بزنید، با انگشت‌ها رنگ را پخش کنید و نهایتاً با برس‌گونه کلیت رنگ را تنظیم و تعدیل کنید.

ترفند سرخوشانه استفاده از کردیت‌ کارت برای تنظیم آرایش

بیزنس‌کارت، کردیت‌کارت، کارت‌بانکی، کارت‌تردد، میتوانید این قبیل کارت‌ها رابه‌عنوان ابزار تنظیم زوایای آرایش بـه‌کار بگیرید. مثلا اگر گوشۀ بیرونی چشمتان قدری افتاده اسـت و کشیدن سایه چشم و خط‌ چشم را دشوار میکند، یکی از این کارت‌های شق‌ورق بـه کارتان می آید. کارت را گوشۀ چشمتان با زاویۀ مناسب قرار دهید و سایه و خط‌چشم رابه‌اسانی در راستای زاویۀ کارت طراحی کنید.

ترفندهای آرایشی برای خانم های میانسال | جوان تر جلوه کنیم + عکس

اصلاً جای نگرانی نیست چون کارت حکم خط‌کش را دارد و حتی یک میلی‌متر هم خطای ترسیم اتفاق نمی‌افتد. از این ترفند برای ریمل‌کشیدن هم میتوانید استفاده کنید خصوصاً اگر غلظت ریمل زیاد باشد و امکان کثیف‌کاری و ریختن مایع ریمل وجود داشته باشد. کارت را پایین چشمتان و زیر مژه‌ها نگه دارید و با هر شتاب و بـه هرمیزانی کـه دل تان می خواهد ریمل بکشید.

استفاده از کانسیلر برای کانتور لب

طراحی ناشیانه، نامتقارن و نافرمِ اطراف لب‌ها، سایه‌های طبیعی و زیبایی‌های طبیعی لب را از بین میبرد. پس اگر میخواهید لب‌ های تان بهترین جلوۀ ممکن را داشته باشند، ناحیۀ اطراف لب را کانسیلر بزنید کـه بی‌نظمی‌ها و بدرنگی‌های این ناحیه را بپوشاند. اینکار حجم بیشتری بـه لب‌هایتان میدهد. ضمناً میتوانید پس از استفاده از رژلب برای پاک‌کردن اشتباهات آرایشی و ایجاد بافت تمیز و یکدست اطراف لب‌ها هم از کانسیلر استفاده کنید.

ترفندهای آرایشی برای خانم های میانسال | جوان تر جلوه کنیم + عکس

اگر تمایل داشته باشید کـه لب‌ها قدری حجیم‌تر و برجسته‌تر شوند، استفاده از مقدار کمی کانسیلر یا هایلایتر بشما کمک میکند. کافی اسـت بعد از استفاده از رژلب، چند نقطۀ کوچک کانسیلر یا هایلایتر در مرکز لب‌ها ایجاد کنید و از برس تمیزی برای محو و یکنواخت کردن کانسیلر استفاده کنید. کانسیلر بُعد و جلوۀ بهتری بـه لب‌هایتان می‌بخشد و می تواند راه گشا باشد.

استفاده از چند ماسک متفاوت برای بهبود و جوان‌سازی پوست

هر ناحیه از پوستتان نیاز متفاوتی دارد. منافذ باز روی بینی و شکاف چانه مستعد آکنده‌شدن از گرد و غبارند، گونه‌ها بر اثر خشکی یا قرارگرفتن در دسترس آفتاب بـه‌اسانی ملتهب میشوند، پیشانی بعضی‌ها بیش از حد چرب می شود ودر برخی دیگر آن‌قدر خشک اسـت کـه شیارهای پوستی را تشدید میکند. بهمین دلیل استفاده از ماسک‌های مختلف برای نواحی مختلف پوست میتواند ایدۀ خوبی باشد.

مثلا ماسک‌های خاک‌رس قادرند حفره‌های مسدود پوست را باز کنند. ماسک‌های ژل و بابونه می توانند التهاب گونه‌ها را بهبود ببخشند. ماسک زغال یا عصارۀ رز، پوست پیشانی را احیا و بافتش را متعادل می کنند. ماسک‌های هیدروژلی هم برای نواحی زیر چشم بسیار مؤثرند. پس استفاده از ماسک‌های متنوع را فراموش نکنید.

فاندیشن یا کانتورینگ؟

اینروزها کانتورینگ اهمیت بسیاری یافته و شالودۀ اصلی آرایش محسوب میشود و بهمین علت خیلی از محصولات آرایشی بـه‌طور ویژه بر کانتورینگ تمرکز یافته‌اند. هرچند ممکن اسـت بعضی از این محصولات بـه کارتان نیایند چون ممکن اسـت بـه‌نظرتان بیش از حد پرمایه‌ یا خیلی تیره باشند و فکر میکنید پوستتان را گرفته و تیره میکنند. واقعیت این اسـت کـه شـما نیاز بـه استفاده از محصول خاصی برای کانتورینگ ندارید.

ترفندهای آرایشی برای خانم های میانسال | جوان تر جلوه کنیم + عکس

فقط کافی اسـت فاندیشنی بیابید کـه پایۀ رنگ موردنظرتان را داشته باشد. بـه‌این‌ترتیب می توانید قید انواع کانتور با تنالیتۀ نامناسب را بزنید. ضمن آنکه غالب کانتورها حاوی رنگ‌های تیره در طیف محدودند و بـه‌نظر میرسد دستتان در انتخاب رنگ باز نیست. اگر تازه سراغ این تکنیک آرایشی رفته‌اید و نگران میزان مهارتتان هستید، توصیه میکنیم نه با کانتور کـه با فاندیشنی شروع کنید کـه فقط یکی دو درجه از پوست طبیعی‌تان تیره‌تر اسـت.

درست عطر بزنید

اثر رایحۀ خوش، بی‌پایان و وصف‌ناپذیر اسـت اما تأثیر عطر بـه نحوۀ استفاده از عطر و حس و حال مـا بستگی دارد. مشکل این اسـت کـه غالب عطرهایی کـه در آغاز روز استفاده می کنیم، با پایان روز تدریجاً از بین می روند. اما میتوانید با تکنیک‌هایی ماندگاری بیشتری بـه عطرتان بدهید. نباید عطر را صرفاً بـه خودتان بپاشید بلکه باید در نواحی درست و مؤثر عطر بزنید.

ترفندهای آرایشی برای خانم های میانسال | جوان تر جلوه کنیم + عکس

در محصولاتی مثل انواع اسپری کـه فرمولاسیون سبک‌تری دارند، اسپری‌کردن بلامانع اسـت ولی درمورد عطرهای قویتر باید با انگشتانتان روی نواحی مورد نظر ضربه بزنید. بهترین کار این اسـت کـه بـه نقاط نبض‌دار بدن مثل مچ دست و پشت گوش‌ها، عطر بزنید کـه گرما و ضربان بـه انتشار رایحه کمک کند. با ضربۀ انگشت بـه ناحیۀ ناف و شکاف زانو و آرنجتان هم عطر بزنید.

بهره‌ گیری از نور طبیعی برای آرایش و بررسی رنگ پوست در نقاط مختلف

آیا نور سرویس بهداشتی سن پوستتان را بیشتر نشان می دهد؟ نور مهتابی میتواند سایه‌هایی بـه صورتتان اضافه کند و پوستتان را رنگ‌پریده نشان بدهد. خیلی مهم اسـت کـه میز دستشویی در جایی قرار گرفته باشد کـه از نور مناسب برخوردار باشد. بااین‌حال هیچ چیز نور طبیعی نمی شود.

ترفندهای آرایشی برای خانم های میانسال | جوان تر جلوه کنیم + عکس

جایی را برای آرایش روزمره پیدا کنید کـه از نور طبیعی برخوردار اسـت و زمانی کـه آرایشتان بـه اتمام رسید، میزان روشنایی پوستتان را در نقاط مختلف مثل آینۀ ماشین، مناطق خارجی خانه، اتاق‌های کم‌نور و زوایای متفاوت بررسی کنید تا از تعادل آرایش مطمئن شوید. اینکار بشما سرنخ‌هایی می دهد «سرخی بیش از حد گونه یا خطوط ناشیانه» و مشخص میکند کـه بـه چـه نکاتی باید بیشتر توجه کنید.

در ادامه پیشنهاداتی برای آن‌ که جوان‌ تر به‌ نظر برسید

انتخاب لباس هم مانند انتخاب نوع آرایش با بالاتر رفتن سن شـما تغییر خواهد کرد. خب کاملا بدیهی اسـت کـه وقتی شـما سن‌تان بیشتر می شود دیگر نباید همان لباس‌هایی رابه تن کنید کـه در سن مثلا ۱۵ سالگی‌تان می‌پوشیدید، این دقیقا همان اشتباهی اسـت کـه باید ازآن دوری کنید. زیرا پوشیدن آن لباس‌ها باعث میشود شـما بسیار پیرتر و از مد افتاده بنظر برسید.

پول زبان‌ بسته را برای خرید لباس‌ های مد روز ندهید

هیچ‌وقت پولی کـه بـه زحمت زیاد پس‌انداز کردید را صرف خرید مدل لباسی کـه دراین فصل مد اسـت ودر فصل دیگر احتمالا از مد خواهد افتاد نکنید. خب البته اگر زحمت زیادی برای درآوردن پولتان نکشیدید و احتمالا ازآن دست آدم‌هایی هستید کـه هر چیزی کـه دل تان بخواهد در لحظه خریداری میکنید، بدانید کـه با اینکار پولتان را دور خواهید ریخت.

ترفندهای آرایشی برای خانم های میانسال | جوان تر جلوه کنیم + عکس

آیا بهتر نیست کـه این پول زبان‌بسته را صرف خرید لباس‌های کلاسیکی بکنید کـه از مد نخواهند افتاد و هر سال همان‌ گونه زیبایی خودرا خواهند داشت. آلانا کلن طراح مد میگوید بـه دنبال ترندهایی باشید کـه همواره باقی می مانند و با تغییر فصل ناپدید نمی شوند، مثل چرم، لباس‌های ارتشی، لباس‌های گل‌دار تیره،‌ لباس‌هایی با طرح‌های هندسی و لباس ملوانی و دامن‌های کبریتی و مخمل.

بی‌ خیال لباس‌ های قدیمی‌ تان شوید

اگر شـما هم ازآن دسته از خانم‌هایی هستید کـه لباس‌های سنین ۱۶، ۲۱ تا ۲۹ سالگی‌تان امروز اندازه‌تان نمی شود، نگران نباشید، احتمالا یا بسیار تنگ شدند یا بسیار گشاد کـه احتمال گشاد‌شدن لباس‌ها طبق معمول بسیار بسیار کم اسـت. و یا شاید هم لباس‌ها اندازه‌تان شوند ولی مناسب سن‌وسال شـما نباشد، بهتر اسـت در کمد لباس‌هایتان را باز کنید و این لباس‌ها را جدا کنید.

ترفندهای آرایشی برای خانم های میانسال | جوان تر جلوه کنیم + عکس

اگر خیاطی را حرفه‌ای بلدید بهتر اسـت روی آن‌ها کار کنید بـه‌طوریکه یا اندازه‌تان شوند و یا این کـه مدل‌ لباس‌ها رابه‌گونه‌ای تغییر دهید کـه مناسب سن‌وسال شـما شوند، اگرهم خیاطی بلد نیستید کـه بهتر اسـت کار رابه کاردان بسپارید، راه‌حل دیگر بعد از خیاطی لباس‌ها این اسـت کـه شـما با خیال آسان لباس‌هایتان رابه کسانی ببخشید «لباس‌های دست‌دوم‌فروشی پر اسـت از چنین لباس‌هایی».

برای اکثر آدم‌ها دل‌کندن از چیزهایی کـه دوستشان دارند و با آن‌ها خاطره دارند بسیار سخت اسـت. مثل لباس گل‌منگلی کـه ۱۵ سال در گوشه کمد شـما آویزان اسـت و شـما در اصل تنها زمان تصفیه‌ی لباس‌هایتان بـه یاد آن می‌افتید و دل‌تان نمی آید کـه آنرا دور بریزید. بهتراست همین هم اکنون بلند شوید و لباس‌هایی کـه کمتر بـه تن میکنید و اندازه‌تان نمی شوند را اهدا کنید.

مراقب مدل موهای تان باشید

صورت مـا با بالارفتن سن‌مان چربی‌هایش را از دست میدهد. البته این دقیقا همان اتفاقی اسـت کـه میتوانیم برایش جشن بگیریم، ولی نباید فراموش کنیم کـه با بالاتر رفتن سن بهتر اسـت کـه مدل موهای مان رابا فرم صورت‌مان هماهنگ کنیم. بهمین دلیل اسـت کـه اکثر مادر ها موهای شان را کوتاه نگه می‌دارند، زیرا مدل مو های کوتاه آن‌ها را جوان‌تر نشان میدهد، البته کـه نگه‌داری از مدل مو های کوتاه نیز بسیار آسان‌تر اسـت.

ترفندهای آرایشی برای خانم های میانسال | جوان تر جلوه کنیم + عکس

سعی کنید کـه از بلندشدن بیش از حد موهایتان جلوگیری کنید، زیرا مو های بلند صورت شـما را کشیده‌تر نشان میدهد. کسانی کـه مو های‌شان بیش از حد بلند اسـت، سرحال و شاداب بنظر نمیرسند. بهتر اسـت کـه بـه آرایشگر خود بگوید کـه موهایتان را لایه‌لایه کوتاه کند، مدل مو های خرد باعث می شود کـه جزئیات چهره‌تان برجسته‌تر بنظر برسد.

برنزه‌ کردن از مد افتاده است

البته همه‌ی مـا می دانیم کـه برنزه‌کردن بـه پوست آسیب جدی می رساند و احتمال سرطان پوست را افزایش می دهد. بهمین علت برنزه‌کردن دیگر مد نیست. اما اگر اصرار دارید کـه برنزه کنید می توانید ضدآفتاب‌ بسیاری بر صورت و بدن خود بزنید ودر کنار ساحل و استخر ریلکس کنید، البته تاکید می کنم کـه تا آنجایی کـه می توانید کرم ضدآفتاب را بر پوست خود بزنید و بعد در مقابل آفتاب قرار بگیرید.

ترفندهای آرایشی برای خانم های میانسال | جوان تر جلوه کنیم + عکس

با این حال پوست شـما همان‌ گونه برنزه خواهد شد. راه دیگری هم وجود دارد، امروزه رنگ‌های طبیعی وجود دارند کـه شـما میتوانید کل بدن تان رابا آن‌ها رنگ کنید و بسیار طبیعی بنظر می رسند. بهتر اسـت دراین مورد احتیاط کنید زیرا درصورت خوب نبودن این رنگ‌ها شـما شبی بـه کدو حلوایی خواهید شد.

سایز اشتباه به تن نکنید

اگر در سن نوجوانی تان سایز شـما 36 بود این سایز با بالاتر رفتن سن شـما تغییر خواهد کرد، پس مطمئنا شلوارهای زیادی دارید کـه بـه سختی می توانید آن‌ها رابه تن کنید و تلاش زیادی را بر پوشیدن آن‌ها باید انجام دهید، و آن‌وقت هنگامیکه این شلوارها رابه تن کردید بنظر بسیار تنگ و چسبان می رسند و شـما مطمئنا نخواهید توانست حتا بـه اسانی در آن حرکت کنید، همین باعث می شود کـه شـما پیرتر بنظر برسید.

ترفندهای آرایشی برای خانم های میانسال | جوان تر جلوه کنیم + عکس

بهتر اسـت نگرانی‌ها را از خود دور کنید و بجای وسواس نسبت بـه سایزهایی کـه روی برچسب لباس‌ها نوشته شده، لباس اندازه‌ی خودرا پیدا کنید. اگر شـما جز آن دسته آدم‌هایی هستید کـه دوست دارید همه‌ی توجه‌ها بـه سمت شـما جلب شود، پس بهتر اسـت از پوشیدن لباس‌های مورد علاقه‌تان نترسید، تنها چیزی کـه باید راجع‌بـه آن مطمئن باشید این اسـت کـه سایز لباس‌ها دقیقا اندازه‌ی شـما باشد.

کمربند را فراموش نکنید

علاوه بر لباس‌های بگی و گشادی کـه ممکن اسـت در کمد لباس‌هایمان وجود داشته باشد مجموعه‌ای از لباس‌ها مانند اورکت، بارانی و پیراهن‌های بلند و گشادی نیز هستند کـه با استایل بگی کاملا فرق میکنند.

ترفندهای آرایشی برای خانم های میانسال | جوان تر جلوه کنیم + عکس

شـما بـه اسانی میتوانید با اضافه‌کردن کمربند بـه چنین لباس‌هایی انحناهای بدن تان را بیشتر نشان دهید. اگر می خواهید آن گونه بنظر نرسد کـه شـما لباس گشاد و اسانی بـه تن کرده اید تنها چاره‌اش این اسـت کـه از کمربند استفاده کنید و زیبایی لباس و خودتان را دو چندان کنید.

در پوشیدن لباس هماهنگی را رعایت کنید

آلانا کلن طراح مد میگوید اگر شـما مثلا دامن یا شلوار چسبان تک‌ رنگی رابه پا کرده اید بهتر اسـت بلوزی کـه بـه تن می کنید آزادانه‌تر بر روی بدن شـما قرار بگیرد. یا حتا برعکس اگر بلوز تنگی بـه تن کرده اید دامن یا شلوار شـما بهتر اسـت گشادتر باشد.

ترفندهای آرایشی برای خانم های میانسال | جوان تر جلوه کنیم + عکس

مثلا وقتی شلوار جین‌ تنگ رابا بلوز یا تونیک رنگ روشن بـه تن کنید بسیار جوانتر بنظر خواهید ‌رسید ولی اگر مثلاً همان شلوار جین تنگ رابا بلوزی تنگتر بـه تن کنید این طور بنظر خواهد رسید کـه شـما میخواهید بـه زور خودتان را 18ساله جا بزنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی