مقام نظامی آلمان: ارتش ما برای رهبری گروه واکنش سریع ناتو مجهز نیست


مقام نظامی آلمان: ارتش ما برای رهبری گروه واکنش سریع ناتو مجهز نیست

در حالی که آلمان از روز گذشته رهبری گروه واکنش سریع ناتو را بر عهده گرفته است، کمیسیونر نیروهای مسلح پارلمان آلمان بر این باور است که ارتش کشورش برای این منظور به خوبی تجهیز نشده و کمبودهای زیادی دارد .

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، در اول ژانویه سال 2019 آلمان رهبری گروه واکنش سریع ناتو را بر عهده گرفت.

"هانس پیتر بارتلز"، کمیسیونر نیروهای مسلح پارلمان آلمان بر این عقیده است که ارتش آلمان برای این منظور به خوبی تجهیز نشده است.

گروه واکنش سریع ناتو قرار است وظیفه بازدارندگی در برابر روسیه را بر عهده گیرد. حالا آلمان رهبری این گروه مهم در ناتو را بر عهده می گیرد. کمیسیونر نیروهای مسلح پارلمان آلمان البته مسائلی را در این وظیفه آلمان می بیند. وی بر این عقیده است که ارتش آلمان برای این منظور به خوبی تجهیز نشده است.

وی در مصاحبه ای با یک رسانه آلمانی تصریح کرد که لازم است تا حد زیادی وضعیت تجهیزات و مدیریت ارتش ما بهبود یابد تا بتواند این وظیفه جدید خود را به خوبی انجام دهد. به گفته وی یک گروه کاملا مجهز باید برای این منظور شکل گیرد. وی در سال 2015 و زمانی که گروه واکنش سریع ناتو هنوز در مرحله آزمون بود در دیداری ازنیروهای ارتش آلمان متوجه شد که مسائل در ارتش این کشور تا چه اندازه بالا است.

به گفته وی امروز شرایط دقیقا مانند همان موقع است.

بارتلز همچنین از وزارت دفاع آلمان خواست که ارتش آلمان را صد در صد مجهز کند.

گروه واکنش سریع ناتو همواره در آمادگی هشدار قرار داشته و از حدود 8 هزار نیرو تشکیل شده است. ارتش آلمان با حدود 4 هزار نیرو در این گروه ناتو حضور دارد. نیروهای دیگری از دیگر کشورها هم در این تشکل حضو دارند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حال خوش کمند امیرسلیمانی /عکس