بررسی وانت پژو 207؛ در انتظار جاده‌های ایران


بررسی وانت پژو 207؛ در انتظار جاده‌های ایران

بازار وانت‌بارهای ایران شرایط خوبی ندارد و تقریبا تاکنون محصول قدرتمند خوبی از سوی خودروسازان تولید و عرضه نشده است. وانت پیکان اولین تجربه ایران در تبدیل خودروی سواری به وانت بود که هنوز هم طرفدار دارد. چندی پیش آریسان و پراید تولید شدند و خودروسازان تصور می‌کردند با تبدیل خودروهای محبوب به وانت، فروش خوبی را تجربه خواهند کرد و همین باعث شد تا نمونه وانت تندر ۹۰ را عرضه کنند اما کیفیت پایین‌تر این خودرو باعث شد تا چندان از تند ۹۰ وانت، استقبال نشود.

نیاز کشور به تامین سگمنت وانت‌بارها کاملا حس می‌شود و بعید نیست شاهد عرضه خودروهای چینی در این کلاس باشیم. اما سال ۲۰۱۰ یک خودرو از سوی پژو به بازار جهانی عرضه شد که احتمال حضور آن در کشور اخیرا بسیار قوت پیدا کرده است. نمونه اصلی این خودرو از کیفیت پژو بهره می‌برد که ایرانی‌ها به محصول این برند علاقه فراوانی دارند. پژو هوگار (HOGGAR) نمونه پیکاپ پژو ۲۰۷ است که در سال ۲۰۱۰ معرفی و سال ۲۰۱۱ روانه بازار شد. اشتراکات این وانت با ۲۰۷ باعث می‌شود تا در هزینه‌های تولید صرفه‌جویی شود و ایران خودرو روند ساده‌تری را پیش رو داشته باشد.

بررسی وانت پژو 207؛ در انتظار جاده‌های ایران

در نمای جلویی شما دقیقا همان پژو ۲۰۷ را مشاهده خواهید کرد که با سپر حجیم‌تر و بخش‌های پلاستیکی بیشتر، سعی شده تا چهره خودروهای پیکاپ به آن خورانده شود. در بخش‌های جانبی همان قسمت‌های پلاستیکی را مشاهده خواهید کرد که باعث بهتر شده چهره هوگار شده است. اما نمای عقب هوگار کاملا با ۲۰۷ متفاوت است اما چندان بد هم نیست مخصوصا با کیت بدنه مخصوص از لحاظ ظاهری از خودروهای وانت موجود در کشور، بسیار بهتر است. چهره این پیکاپ را می‌توان اپرت، جوان‌پسند و خوب دانست که احتمالا با عرضه در کشور، مورد استقبال قرار می‌گیرد.

بررسی وانت پژو 207؛ در انتظار جاده‌های ایران

نمای داخلی پژو هوگار به شرط آنکه برای کاهش هزینه‌تولید از سوی ایران خودرو دچار بازنگری نشود، همانند ۲۰۷، راحت و قابل قبول است. صندلی‌های راحت و اسپرت می‌توانند برای سفرهای کاری در تهران بسیار کاربردی باشند. استفاده از پلاستیک نچندان مرغوب در ۲۰۷ ایران‌خودرو دیده می‌شود در حالی که نمونه اصلی خودروهای پژو فرانسه، کیفیت بالاتری دارند و هوگار نیز از این رویه پیروی می‌کند. هوگار محصول کارخانه برزیل پژو است که چنین محصولاتی را زیاد از سوی این شعبه دیده‌ایم. طول این خودرو نسبت ۲۰۷ هاچ‌بک به میزان ۶۵۳ میلی‌متر و نسبت به ۲۰۷ صندوقدار، معادل ۲۹۰ میلی‌متر بیشتر است. این خودرو در قسمت بار با توجه به طراحی، فضای خوب ۱۱۵۱ لیتری را در اختیار قرار می‌دهد و می‌تواند تا ۷۵۰ کیلوگرم بار حمل کند.

بررسی وانت پژو 207؛ در انتظار جاده‌های ایران

سیستم تعلیق این خودرو توسط پژو با توجه به کارآیی آن تغییر کرده و برای کیفیت سواری بهتر با توجه به حمل بار، در جلو از سامانه مک‌فرسون و آنتی رول بار با سیستم شوک بهره گرفته شده و در عقب از تعلیق مولتی‌لینک و سیستم ضد شوک هیدرولیکی استفاده شده است.

پژو هوگار با دو پیشرانه ۱.۴ و ۱.۶ لیتری عرضه شده که پیشرانه ۱.۴ لیتری آن توانایی تولید ۸۲ اسب بخار قدرت دارد و به یک گیربکس ۴ سرعته دستی متصل شده است. اما نمونه ۱.۶ لیتری شرایطی مشابه ۲۰۷ دارد. پیشرانه ۴ سیلندر خطی با حجم ۱۵۸۷ سی سی و ۱۶ سوپاپ که توانایی تولید ۱۰۵ اسب‌بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتون‌متر گشتاور را دارد و سالهاست در محصولات ایران خودرو بکار گرفته می‌شود. هوگار با توجه به سال عرضه شده تجهیزات ایمنی چندان زیادی ندارد اما ۲ عدد ایربگ ایمنی، فرمان هیدرولیک، تهویه‌ی خودکار، پورت USB، آینه های جانبی برقی، ایموبلایزر، سیستم ترمز ضد قفل ABS به همراه سیستم‌های کمکی EBD ‌و EBA، برخی از تجهیزات آن را تشکیل داده‌اند.

کلام آخر

هوگار از کیفیت پژو برخوردار است و مشخص نیست و در صورت عرضه از سوی ایران خودرو، نباید چنین کیفیتی را از آن انتظار داشت. البته دوباره باید به این موضوع اشاره کنیم که هنوز کاملا مشخص نیست، هوگار در ایران عرضه می‌شود و یا خیر اما با توجه به شرایط فعلی بازار و قیمت‌ بسیار بالای ۲۰۷، نباید انتظار قیمت پایینی از نمونه وانت این خودرو داشته باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !